İletişim teknolojilerindeki gelişme sosyal medyayı hayatımızın önemli bir parçası haline getirmiştir.
İnternet tabanlı uygulamalardan oluşan sosyal medya kullanımı bir alışkanlık hanine gelmiştir. Öyle ki
iletişim büyük çoğunlukla sosyal medya üzerinden sağlanmaktadır. Günümüz için sosyal medya
iletişimin yeni ortamı olarak görülmektedir. İletişim, sadece insanın fiziksel varoluşunun değil, aynı
zamanda toplumsal varoluşunun da zorunlu koşuludur. Bu araştırmanın amacı; sosyal medya
kullanımının iletişim becerileriyle ilişkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemi, KKTC’deki özel bir
üniversiteye devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Rastgele örnekleme yöntemiyle belirlenen
%48,9 (n=85) erkek ve %51,1 (n=89) kadın olmak üzere toplam 174 üniversite öğrencisi çalışmaya
katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Jenkins-Guarnieri, Wright ve Johnson (2012)
tarafından geliştirilmiş Akın, Usta, Uğur, Baykut, Bilgin ve Özbay (2015) tarafından Türkçeye adapte
edilmiş Cronbach Alfa güvenilirlik katsayısı .91 olarak hesaplanmış olan “Sosyal Medya Kullanma
Ölçeği”, Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı .74
olarak hesaplanmış olan “İletişim Becerileri Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde
Sosyal Bilimler için İstatistik Programından (SPSS) yararlanılmıştır. Bu bağlamda bireylerin sosyal
medya ile iletişim becerileri arasında ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca sosyal medya
kullanımının bir bağımlılık riski oluşturabilecek düzeyde olduğu bulunmuştur. Varılan bu sonuçlar
doğrultusunda “sosyal medya iletişimi” değil, pasif hale gelmiş “sosyal iletişim” farkındalığı
kapsamında bir proje geliştirilmesi ve üniversite öğrencilerinin bu konuda aktif rol alması önerilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2018 |
Submission Date | May 15, 2018 |
Acceptance Date | June 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)