İletişim
her alanda olduğu gibi spor alanında da önemli bir yere sahiptir. Özellikle futbol müsabakaları tüm dünyada etki
alanı giderek artan ve değerlenen bir faaliyet olarak görülmektedir. Global
bir etki alanına sahip olması, iletişim sürecini daha da önemli kılar. Bu
iletişim sürecinde kulüplerin bağlı oldukları yapının kültürel özellikleri ile
mevcut durumlarını devam ettirdikleri ülkelerin yapısına uygun faaliyetler
gösterebilmeleri, birincil hedefi olmalıdır. Kulüpler, varlığını devam
ettirebilmesi ve etki alanlarını arttırarak ilerleyebilmesi için güçlü bir
iletişime faaliyetine ihtiyaç duyacaktır. Bu iletişim faaliyetleri için doğru
iletişim kanalı seçimi ve doğru içerik yönetimi önemlidir. Teknolojinin de
gelişimiyle birlikte yenilikleri takip etmek, yeni medya araçlarını doğru
anlamak ve bu araçlarla kitlelerine doğru ileti yapmak zorundadırlar.
Teknolojinin ilerlemesi dijitalleşmeyi de beraberinde getirmektedir.
Dijitalleşmenin giderek yaygınlaşması futbolun sadece televizyondan izlenebilir
olması durumunu ortadan kaldırmıştır. Seyirciler takip etmek istedikleri
kulüplerin müsabakalarını, yapılan sosyal medya paylaşımlarıyla takip
edebilmektedir. Kulüplerin sosyal medya hesaplarından yapılan paylaşımları
müsabakaların takip edilebilirliğini artırmıştır. Seyirciler sadece
müsabakaları izlemek durumunda kalmayıp aynı zamanda futbol karakterleri
hakkında yorum yapabilme, etkileşimde bulunabilme ve kişilere ulaşılabilme
kolaylığını sağlamaktadır. Futbol kulüplerinin günümüzde spor müsabakaları
dışında yapmış oldukları endüstriyel faaliyetleri ile de kurumsal birer marka
oldukları görülmektedir. Markalarını doğru yönetebilmek, hedef kitlelerine
mesajlarını en iyi şekilde aktarmak için başarılı bir iletişim süreci
gerçekleştirmek, devam ettirmek ve sürekli kendilerini yenilemek
durumundadırlar. Yapılan paylaşımların hitap ettiği kitle tarafından doğru
algılanabilmesi herhangi bir kurum ya da bir kuruluşlar kadar, kulüpler için de önemli olmalıdır. Bu
kapsamda kulüpler, iletişim araçlarını seçerken yeni medya araçlarına daha çok
önem vermek, hedef kitlelerine ve faaliyet gösterdikleri paydaşlarına uygun
içeriği belirlemek durumundadır. Tüm bu etkenler doğrultusunda çalışma
kapsamında, futbol kulüplerinin Twitter hesapları üzerinden yapılan
paylaşımlarının içerikleri ve bu içeriklerin etkileri incelenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 13, 2020 |
Submission Date | February 18, 2020 |
Acceptance Date | April 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)