Bu çalışmada sosyal paylaşım sitelerinde benliğin sunumu ve izlenim yönetimi (Goffman, 1959) üzerine yapılan çalışmalarla ilgili güncel bir alanyazın taraması yapılması amaçlanmıştır. İlgili kavramlara genel bir giriş ve benlik sunumu çalışmalarının öneminin ortaya konulmasını takiben literatürdeki mevcut durum dört temel tema altında ele alınmıştır: çevrimiçi benlik sunumunu belirleyen unsurlar, sosyal ağlarda benlik sunumu için kullanılan kaynaklar, çevrimiçi benlik sunumu tipolojisi ve stratejileri, sosyal ağlarda gerçek ve idealize edilmiş benliklerin kıyaslanması. Yapılan inceleme izlenim yönetimi tipolojisinin gelecekte yapılacak çalışmalar için faydalı bir analitik çerçeve olduğuna işaret etmiştir. Bununla birlikte, çalışmalarda kullanıcıların başkaları üzerinde olumlu bir izlenim yaratmak için çeşitli kişisel sunum taktikleri kullandığı bulgusu paylaşılmıştır. Ayrıca, kişilik özellikleri, sosyal paylaşım sitelerinin teknik özellikleri, ağ büyüklüğü ve çeşitliliği, kültür, ve ağdaki diğer bilgilerin benlik sunumunun belirleyicileri arasında olduğu bulunmuştur. Son olarak, gerçek benliklerin dijital ortamda ne derecede sunulduğunu daha iyi anlamak için daha fazla araştırmaya ihtiyaç olduğu için, sosyal paylaşım sitelerinde benlik sunumu konusunun dikkatli bir biçimde araştırılması gerektiği gösterilmiştir. Çalışma aralarında ikinci dil edinimi ve öğretimi alanlarının da olduğu eğitim ortamlarında benlik sunumu konusunda daha fazla araştırma yapılması çağrısıyla sonuçlanmıştır.
This study aimed to lay out an up-to-date literature review on self-presentation and impression management (Goffman, 1959) in social networking sites (SNSs). Following an introduction to the concepts, and the significance of self-presentation research, the current state of the discourse has been discussed under four themes: the debate of actual versus idealized selves in SNSs, resources for self-presentation in SNSs, online self-presentation typology and strategies, and determinants of online self-presentation. The review indicated that impression management typology was found to be a useful analytical framework for future research. However, it was reported that users employed various self-presentation tactics to create a favorable impression on others as well. It was also revealed that personality traits, technical features of SNSs, audience size and diversity, culture, and other-provided information were among the determinants of self-presentation. Finally, it was shown that self-presentation in SNSs merits focused attention as more research is needed to gain a solid understanding of to what extent actual selves are presented online. The study concluded with a call for further research in the investigation of the presentation of self in educational settings including second language teaching and learning contexts.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2021 |
Submission Date | August 16, 2020 |
Acceptance Date | September 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)