Birey doğduğu andan itibaren belirli “gerçekliklere” doğmaktadır. Bu gerçekliklerin yanında belirli kurumlar ve “devletin ideolojik aygıtları” olarak da nitelendirebileceğimiz belirli aygıtlar bireyi sarmaktadır. Aile, okul, iş, sosyal yaşam ve kitle iletişim araçları tarafından sarılan birey zaman zaman, açık ve/veya örtük biçimlerde mevcutları yıkmak, döngüden çıkmak için çeşitli yollar aramaktadır. Bu çalışma bu çıkış yollarından birini anlama gayreti nedeniyle ortaya çıkmıştır. Koşuşturma kültürü, uydurulmuş ihtiyaçlar ekseninde biçimlenen tüketim kültürü, kapitalizm ve onun “yeni” formu dijital kapitalizmle beraber birey belirli “hapishanelere” hapsolmuştur. Ve döngü değişiyor gibi görünse de özünde hep aynı kalmaktadır. Bu durum içerisinde birey çoğu kavramın, olgunun, öznenin farkına varmadan, idrak etmeden onu “yaşamaya” ve “gerçekleştirmeye” başlamaktadır. İş, çalışma, kariyer, meslek, emek, gayri maddi emek, sömürü, yabancılaşma, günlük hayat, gündelik hayat ve boş zaman hepimizin hayatının merkezinde olan lâkin tam anlamıyla sınırları belirlenemeyen kavramlardandır. Zaten çoğu birbirine karıştırılmakta, birbiri yerine kullanılmaktadır. Tüm bu olgular perspektifinde çalışma, Antiwork Hareketi’ni, bu hareketin ortaya çıkışında açık ve/veya örtük olarak yer alan oluşları, durumları ve eylemleri, hareketin etkilerini birey ve onun hayatındaki kilit özneler perspektifinde etraflıca betimlemeyi ve tanımlamayı amaçlamaktadır. Bu betimsel ve derleme çalışma sosyal paylaşım sitesi Reddit’te başlayan, COVID-19 Pandemisi sonrası yükselişe geçen, iş karşıtı, yeni nesil işçi hareketleri kapsamında değerlendirilen Antiwork Hareketi’nin doğasını anlamaya ve değerlendirmeye çalışacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Miscellaneous |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2022 |
Submission Date | April 8, 2022 |
Acceptance Date | May 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)