Günümüzde televizyon dramalarının popülaritesi ve izleyicilerin sosyal medya platformlarında dramalarla nasıl etkileşim kurduğu önemli bir çalışma alanı olarak karşımıza çıkmaktadır. En çok izlenen televizyon program türlerinden biri olan televizyon dramaları adına yapımcılar, yönetmenler veya kanallar tarafından sosyal medya platformlarında hesaplar açılarak dramalalar adına paylaşımlar yapılmaktadır. İzleyicilere anında geribildirim verme ve diyalog kurma imkânı sunan sosyal medya platformları, televizyon dramasını sürekli izleyerek bağlılık gösteren veya dramanın gidişatını takip etmeyen izleyiciler tarafından takip edilerek yüksek takipçi sayısına ulaşmaktadır. Televizyon dramalarının sosyal medya platformlarında etkileşim alması, yüksek takipçi sayısına ulaşması, çok konuşulanlar arasına girmesi ve görünür olması sektör açısından önemli hale gelmiştir. Bu bağlamda izleyiciye tüm araç ve ortamlardan ulaşmayı hedefleyen kanallar sosyal medya platformlarını aktif bir şekilde kullanmaktadırlar. Buradan hareketle bu çalışmada, en çok izlenen program türlerinden olan televizyon dramalarının sosyal medya platformlarını kullanım performanslarını tespit ederek kullanıcı etkileşimini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda en çok izlenen dramalardan olan Yalı Çapkını ve Yargı’nın Instagram hesaplarındaki takipçi sayıları, takipçi artış oranları, ileti türleri ve etkileşim oranları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Analiz sonucunda, seçilen dramaların takipçi sayılarında, takipçi artış ve etkileşim sayılarında anlamlı bir farklılık olduğu, bununla birlikte takipçi sayılarına göre yorum, beğeni ve etkileşim oranlarında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
BULUNMAMAKTADIR.
PROJE KAPSAMINDA ÜRETİLMEMİŞTİR.
PROJE KAPSAMINDA ÜRETİLMEMİŞTİR.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | PROJE KAPSAMINDA ÜRETİLMEMİŞTİR. |
Publication Date | January 26, 2023 |
Submission Date | December 30, 2022 |
Acceptance Date | January 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)