İşletmelerin başarısı dış müşterilerin memnunluğu ile birlikte, iç müşteriler dediğimiz çalışanların da memnun edilmesine bağlı olmaktadır. Çalışanları memnun etmek ise onların gereksinimlerini ve beklentilerini ortaya çıkararak karşılanmasından geçmektedir. Gereksinim ve beklentiler karşılanırsa kişi motive olur. Çalışanların bir beklentileri olduğu gibi işverenlerin de çalışanlardan belirli beklentileri olmaktadır. Işverenler önce bu beklentileri ortaya koyarlar ve bu beklentilerin ne düzeyde gerçekleştiğini bilmek isterler. Performans değerlendirme bu anlamda işveren için iyi bir araç olmaktadır. Performans değerlendirme bir taraftan işletmenin ulaşmak istediği amaca ne ölçüde ulaştığını ortaya koyar, diğer taraftan çalışanların motive edilmesinde belirleyici olur. Bu çalışmanın amacı örnek olay yöntemi ile ele alınan işletmede ne tür bir performans değerlendirme metodunun uygulandığı, değerlendirmede hangi aşamaların izlendiği, performans değerlendirmenin çalışan motivasyonunda nasıl bir önayak olduğu ve çalışan performansını ne düzeyde etkilediğini ortaya koymaktır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 1 |