BibTex RIS Cite

Bilgisayar Teknolojileri Programı Mezunu Öğrencilerinin Çalışma Durumları ve Yetkinlikleri İle İlgili Görüşleri

Year 2013, Volume: 1 Issue: 2, 89 - 98, 01.10.2013

Abstract

This research was made on graduated students who finished Yalova Vocational School of Higher Education.In this research, the researcher contacted to 85 students that was graduated between the years of 2009-2011 and was examined their opinions whether they had been working or not.If they were working in which field they were working and if they were working on Information Technologies field how the finding a job process had been and the reason of it if the graduate had been working in different area . The researcher also asked the opinon of the gradute about his vocational qualifications when he finished school and his current thoughts to improve the quality of the education in the school

References

  • Akyaç, N. (2002), Türkiye'de ve Bazı Avrupa Birliği Ülkelerinde Mesleki Teknik
  • Eğitim (Almanya, Fransa, İsviçre, İspanya, Yunanistan Örneği), milli eğitim dergisi, sayı 155- 156 yaz güz 2002.
  • Biçerli M. K, (2011), Yükseköğretim Sistemimizi İşgücü Piyasasındaki Gelişmeler
  • Paralelinde Yeniden Yapılandırmak Zorundayız, Yüksek öğretim ve bilim dergisi, cilt 1 sayı 3 , 122-127
  • Süygün, M.S. (2007). Çukurova Bölgesinde Faaliyet Gösteren İhracatçı KOBİ’lerin Bilişim
  • Teknolojileri Kullanımlarının Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana, syf:6. Tekinarslan, E. (2008). Eğitimciler İçin Temel Teknoloji Yeterlilikleri Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (26), 186-205. http://myo.zirve.edu.tr/icerik/akademik-birimler/bilgisayar-programciligi

Bilgisayar Teknolojileri Programı Mezunu Öğrencilerinin Çalışma Durumları ve Yetkinlikleri İle İlgili Görüşleri

Year 2013, Volume: 1 Issue: 2, 89 - 98, 01.10.2013

Abstract

Bu araştırmada, Yalova Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Teknolojileri Mezunu Bölümünden
mezun öğrenciler üzerinde yapılmışır. 2009-2012 arasında mezun olan öğrencilerden 85’ine
ulaşılmış şu anda çalışıp çalışmadığı, çalışıyorsa hangi sektörde çalıştığı, bilgisayar
sektöründe çalışıyorsa iş bulma sürecinin nasıl olduğu, farklı sektörse çalışıyorsa nedeni?
Mezun olduğunda mesleki yeterliliği hakkındaki düşüncesi, şu andaki meslek yeterliliği
hakkıda düşüncesi, okulda verilen eğitimin iyileştirilmesi hakkında görüşleri sorulmuştur.
Araştırmada, mezunların doğrudan kendi mesleğini yapanların %15’e yakın, dolaylı olarak
bilgisayar alanında çalışanlarla, farklı alanda çalışanların oranlarının birbirine denk olduğu
görülmüştür. Farklı alanda çalışma nedeninin, iş sahasının olmaması (%32) ve kendini
mesleki alanda yeterli hissetmemesi(%27) ifadeleri öne çıkmıştır. Mezunların önemli bir
kısmı okulda verilen eğitimin daha fazla uygulama ve proje bazlı olması gerektiğini ifade
etmiştir.

References

  • Akyaç, N. (2002), Türkiye'de ve Bazı Avrupa Birliği Ülkelerinde Mesleki Teknik
  • Eğitim (Almanya, Fransa, İsviçre, İspanya, Yunanistan Örneği), milli eğitim dergisi, sayı 155- 156 yaz güz 2002.
  • Biçerli M. K, (2011), Yükseköğretim Sistemimizi İşgücü Piyasasındaki Gelişmeler
  • Paralelinde Yeniden Yapılandırmak Zorundayız, Yüksek öğretim ve bilim dergisi, cilt 1 sayı 3 , 122-127
  • Süygün, M.S. (2007). Çukurova Bölgesinde Faaliyet Gösteren İhracatçı KOBİ’lerin Bilişim
  • Teknolojileri Kullanımlarının Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana, syf:6. Tekinarslan, E. (2008). Eğitimciler İçin Temel Teknoloji Yeterlilikleri Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (26), 186-205. http://myo.zirve.edu.tr/icerik/akademik-birimler/bilgisayar-programciligi
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tuğrul Aktaş This is me

Publication Date October 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Aktaş, T. (2013). Bilgisayar Teknolojileri Programı Mezunu Öğrencilerinin Çalışma Durumları ve Yetkinlikleri İle İlgili Görüşleri. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, 1(2), 89-98.
AMA Aktaş T. Bilgisayar Teknolojileri Programı Mezunu Öğrencilerinin Çalışma Durumları ve Yetkinlikleri İle İlgili Görüşleri. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. October 2013;1(2):89-98.
Chicago Aktaş, Tuğrul. “Bilgisayar Teknolojileri Programı Mezunu Öğrencilerinin Çalışma Durumları Ve Yetkinlikleri İle İlgili Görüşleri”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 1, no. 2 (October 2013): 89-98.
EndNote Aktaş T (October 1, 2013) Bilgisayar Teknolojileri Programı Mezunu Öğrencilerinin Çalışma Durumları ve Yetkinlikleri İle İlgili Görüşleri. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 1 2 89–98.
IEEE T. Aktaş, “Bilgisayar Teknolojileri Programı Mezunu Öğrencilerinin Çalışma Durumları ve Yetkinlikleri İle İlgili Görüşleri”, Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, vol. 1, no. 2, pp. 89–98, 2013.
ISNAD Aktaş, Tuğrul. “Bilgisayar Teknolojileri Programı Mezunu Öğrencilerinin Çalışma Durumları Ve Yetkinlikleri İle İlgili Görüşleri”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi 1/2 (October 2013), 89-98.
JAMA Aktaş T. Bilgisayar Teknolojileri Programı Mezunu Öğrencilerinin Çalışma Durumları ve Yetkinlikleri İle İlgili Görüşleri. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. 2013;1:89–98.
MLA Aktaş, Tuğrul. “Bilgisayar Teknolojileri Programı Mezunu Öğrencilerinin Çalışma Durumları Ve Yetkinlikleri İle İlgili Görüşleri”. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi, vol. 1, no. 2, 2013, pp. 89-98.
Vancouver Aktaş T. Bilgisayar Teknolojileri Programı Mezunu Öğrencilerinin Çalışma Durumları ve Yetkinlikleri İle İlgili Görüşleri. Elektronik Mesleki Gelişim Ve Araştırmalar Dergisi. 2013;1(2):89-98.