Fatih Project, in education and training ensure equality of opportunity and our schools technology to improve information technology tools teaching-learning process more sensory organ to be addressed as courses for effective use; preschool, elementary and secondary level schools in our 570,000 classrooms laptop computer to the LCD panel, the interactive whiteboard and internet infrastructure will be provided. In this research, teachers and students who participate in Fatih project expectations from the project and perceptions of information technology usage has been investigated.It has been applied to 180 studens and 50 teachers. Results of the study, according to students opinion it is determined that the usage of e- contents(video, animation, e-book, cartoon films, gones) in education facilitate the learning
Araştırmada bireyin yaşadığı aile ile iş arasındaki tercih nedenleri sonucu ortaya çıkan çatışma yapısı ile iş ortamında bireyin iş performansına etkisi incelenmiştir. Araştırma
kapsamında Ankara ilindeki özel eğitim kurumları inceleme altına alınmıştır. Araştırmada 120
eğitimci ve diğer çalışanlar olmak üzere belirlenen kişilere anket uygulanmıştır. Çalışmada
“işin tanımlanması ve iş üzerindeki hakimiyeti, aile – iş çatışmasında öz yeterlik ölçeği, iş –
aile çatışma ölçeği, aile tatmini ölçeği, iş performansı” ölçekleri ile kişilerden
değerlendirmelerde bulunmaları istenmiştir.
Araştırma sonucunda, kişilerin gelir düzeylerinin iş – aile çatışmasına etkisinin
olmadığı tespit edilmiştir fakat ücretteki düzey iş performansına büyük etki etmiştir. Çatışma
faktöründe, eşin çalışması durumu, çalışma süresi önem arz etmemiştir. Öte yandan kişilerin
gelirleri, unvan ve eğitim durumu önemli faktörler arasında yer almaktadır.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ilgili literatürdeki araştırma sonuçlarıyla
karşılaştırılmış ve tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2 Issue: 1 |