This study has investigated the orientation of individual values among the personnel of the newly established Gedik University Gedik Vocationel High School in terms of many variables (age, sex, professionel experience at work, level of education, marital status, number of siblings and lived in the ). In this study, survey technique has been employed to evaluate the perception of academic personnel towards the existing orientation of individual values and to find out the diversifications. Data were collected through the survey distributed to 45 employees. 35 employees answered and returned the surveys. The results were analyzed by SPSS 13. The research applied means, standart deviation, reliability analysist test and variance analysis. The research at the highest level and to any value, universality, and to any value to the lowest level shows that the power. According to the study, the individual value orientations of employees' level of education and number of siblings differed
Bu araştırmada yeni kurulan Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksek Okulu çalışanlarında var olan bireysel değer yönelimleri, çeşitli değişkenler (yaş, cinsiyet, mesleki tecrübe, eğitim durumu, medeni durum, kardeş sayısı ve yaşamın çoğunun geçirildiği yer) açısından incelenmiştir. Akademik personelin bireysel değer yönelimlerini ölçmek ve farklılıkları tespit etmek amacıyla anket tekniği kullanılmıştır. Anket çalışması, toplam 45 kişiden 45’ine dağıtılmış ve anketlerin 35’i geri dönmüştür. Elde edilen veriler, SPSS 13 programıyla analiz edilmiştir. Araştırmada ortalama, standart sapma, güvenirlilik analizi ve t testi ve varyans analizleri yapılmıştır. Araştırma, en yüksek düzeyde yönelinen değerin evrensellik, en düşük düzeyde yönelinen değerin ise güç olduğunu göstermektedir. Araştırmada çalışanların eğitim düzeyleri ve kardeş sayılarına göre bireysel değer yönelimlerinin farklılaştığı saptanmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 7, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 1 |