Research Article
BibTex RIS Cite

Veri Madenciliği Teknikleri Yardımıyla Otel Yorumlarından Anahtar Kelimeler Keşfi

Year 2018, , 261 - 268, 31.12.2018
https://doi.org/10.31590/ejosat.479833

Abstract

Günümüzde
teknolojinin hızlı gelişimi ile bilinçlenen ve sorgulamaktan kaçınmayan
tüketiciler, şikâyetlerini işletmelere iletme süreci içine girmektedirler. Bu
çalışmada İzmir ilinin sınırları içerisinde yer alan 92 adet otele ilişkin
şikâyetlerin veya tavsiyelerin yapıldığı web sitesinden otellere yapılan yorumları
çekerek MySQL veri tabanına kaydedilmesini sağlayan PHP bot yazılımı
gerçekleştirilmiştir. Matlab ortamında geliştirilen veri madenciliği
yöntemlerinden biri olan veri görselleştirme yöntemi kullanılarak verinin
analizi gerçekleştirilmiştir. Spring Tool Suite ortamında aranan anahtar kelime
en çok hangi otelde kullanılmış, her otelin veri analiz (grafik) sonuçlarının
gösterildiği web uygulaması oluşturulmuştur. Geliştirilen bu uygulamayla
müşteriler her otele yapılan sayısız yorumları tek tek okumak zorunda kalmadan
otelin öne çıkan özelliklerini öğrenebileceklerdir. Müşteriler hem zaman
tasarrufu sağlamış hem de otel hakkında önceden fikir sahibi olmuş olacaktır.
İşletme sahipleri de müşteri taleplerini göze alarak hizmetlerini
geliştirebilecektir.

References

  • Lau K., Lee K., Ho Y., 2005. Text Mining for the Hotel Industry, Cornell University 46(3), 344-362.
  • Güzel, F.Ö., 2014. Marka İtibarını Korumada Şikâyet Takibi: Çevrimiçi Seyahat 2.0 Bilgi Kanallarında Bir Uygulama, Journal of Internet Application and Management 5(1), 5-19.
  • Han, H.J.S., Mankad S., Gavirneni N., Verma R., 2016. What Guests Really Think of Your Hotel: Text Analytics of Online Customer Reviews, Cornell Hospitality Report 16(2), 3-17.
  • Yetkin M., Üngüren E., Kaçmaz Y.Y., 2016. Otel Yöneticilerinin Otel Değerlendirme Sitelerine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 12(28), 99-122. 5. Hilage T. A., Kulkarni R. V., 2012. Review of Literatüre on Data Mining, International Journal of Research and Reviews in Applied Sciences 10(1), 107-114.
  • Özbay, Ö., 2015. Veri Madenciliği Kavramı ve Eğitimde Veri Madenciliği Uygulamaları, journal Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 5, 262-272.
  • Can, M.B., Çamur, E., Koru, M., Özkan, Ö., Rzayeva, Z., 2012. Veri Kümelerinden Bilgi Keşfi: Veri Madenciliği, Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi XIV. Öğrenci Sempozyumu, Ankara
  • Aydilek, İ.B., Ayneli, D., Uçan, M., 2015. Veri Madenciliği İle Bilgisayar Mühendisliği Öğrencilerinin Bölüme Olan Yatkınlığının Değerlendirilmesi, Akademik Bilişim, AB2015 – Eskişehir
  • Sharma, M., 2014. Data Mining: A Literature Survey, International Journal of Emerging Research in Management and Technology 3(2), 1-4.
  • Koyuncugil, A.S, Özgülbaş, N., 2009, Veri Madenciliği: Tıp ve Sağlık Hizmetlerinde Kullanımı ve Uygulamaları, Bilişim Teknolojileri Dergisi 2(2), 21-32.

Discovery of Keywords from Hotel Comments with the Help of Data Mining Techniques

Year 2018, , 261 - 268, 31.12.2018
https://doi.org/10.31590/ejosat.479833

Abstract

Today consumers, who are conscious of the rapid development of technology and who do not abstain from questioning, are in the process of communicating their complaints to institutions. In this study, PHP bot software was implemented which enables to record into MYSQL database by pulling comments from the web site where complaints and recommendations were made about the 92 hotels locating within the borders of İzmir. Data analysis was performed using data visualization method which is one of the data mining methods developed in Matlab stage. In the Spring Tool Suite environment, a web site was created that shows the data analysis (graphic) results of each hotel to find out which hotel was mostly used. With this application developed, customers will be able to read the numerous comments of each hotel individually and learn about the highlights of the hotel. The customers both have saved time and have already had an idea about the hotel. Business owners will be able to improve their services by receiving customer requests

References

  • Lau K., Lee K., Ho Y., 2005. Text Mining for the Hotel Industry, Cornell University 46(3), 344-362.
  • Güzel, F.Ö., 2014. Marka İtibarını Korumada Şikâyet Takibi: Çevrimiçi Seyahat 2.0 Bilgi Kanallarında Bir Uygulama, Journal of Internet Application and Management 5(1), 5-19.
  • Han, H.J.S., Mankad S., Gavirneni N., Verma R., 2016. What Guests Really Think of Your Hotel: Text Analytics of Online Customer Reviews, Cornell Hospitality Report 16(2), 3-17.
  • Yetkin M., Üngüren E., Kaçmaz Y.Y., 2016. Otel Yöneticilerinin Otel Değerlendirme Sitelerine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 12(28), 99-122. 5. Hilage T. A., Kulkarni R. V., 2012. Review of Literatüre on Data Mining, International Journal of Research and Reviews in Applied Sciences 10(1), 107-114.
  • Özbay, Ö., 2015. Veri Madenciliği Kavramı ve Eğitimde Veri Madenciliği Uygulamaları, journal Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 5, 262-272.
  • Can, M.B., Çamur, E., Koru, M., Özkan, Ö., Rzayeva, Z., 2012. Veri Kümelerinden Bilgi Keşfi: Veri Madenciliği, Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi XIV. Öğrenci Sempozyumu, Ankara
  • Aydilek, İ.B., Ayneli, D., Uçan, M., 2015. Veri Madenciliği İle Bilgisayar Mühendisliği Öğrencilerinin Bölüme Olan Yatkınlığının Değerlendirilmesi, Akademik Bilişim, AB2015 – Eskişehir
  • Sharma, M., 2014. Data Mining: A Literature Survey, International Journal of Emerging Research in Management and Technology 3(2), 1-4.
  • Koyuncugil, A.S, Özgülbaş, N., 2009, Veri Madenciliği: Tıp ve Sağlık Hizmetlerinde Kullanımı ve Uygulamaları, Bilişim Teknolojileri Dergisi 2(2), 21-32.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Arif Koyun 0000-0001-6701-363X

Didem Yangeç This is me

Publication Date December 31, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Koyun, A., & Yangeç, D. (2018). Veri Madenciliği Teknikleri Yardımıyla Otel Yorumlarından Anahtar Kelimeler Keşfi. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(14), 261-268. https://doi.org/10.31590/ejosat.479833