The objective of this study was to develop a comprehensive Sentiment Analysis Lexicon for Turkish language. The aim of this new lexicon is to facilitate effective sentiment analysis on Turkish social media posts. Previously developed lexicons have been examined and a comprehensive lexicon extending previous work has been developed. As an extension to the earlier work, the lexicon consist simple emoji characters and scoring infrastructure. To evaluate the performance of the Turkish Sentiment Analysis Lexicon, the tweets with certain hashtags were collected and analyzed. Analysis studies were carried out on two different topics. The first of these studies was done to measure the effect of weather changes on users. The data collected during the summer and winter were examined. The users who share Turkish post negative tweets in winter and appeared to share more positive posts in spring and summer compared to winter. The other analysis was conducted on Survivor TV Show, which has been aired on Turkish TVs, and placed at the top of the Trend Topic list for days. We observed that the users share negative posts about this program. Additionally, the habit of improper use of Turkish language on social media was noted in their posts.
Bu çalışmanın amacı, Türkçe için kapsamlı yeni bir duygu kütüphanesi geliştirmektir. Bu yeni kütüphane ile Türkçe sosyal medya paylaşımlarında etkili duygu analizi çalışmalarının yapılmasına katkı sunmak hedeflenmektedir. Bu çalışmada, varolan diğer kütüphanelerden bazıları incelenmiş olup bunları genişleten kapsamlı bir kütüphane oluşturulmuştur. Daha önce yapılmış çalışmalara ek olarak kütüphaneye basit emoji karakterler ve puanlama altyapısı eklenmiştir. Geliştirilen Türkçe Duygu Kütüphanesi’nin verimliliğini ölçmek için Twitter’da belli etiketlerle oluşturulmuş paylaşımlar toplanmıştır ve bunların üzerinden duygu analizi çalışmaları yapılmıştır. Analiz çalışmaları, birbirinden bağımsız iki farklı konu başlığında gerçekleştirilmiştir. Bu analiz kapsamında yapılan çalışmalardan ilki hava değişikliklerinin kullanıcılar üzerindeki etkisini ölçmek adına yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında yaz aylarında ve kış aylarında toplanan veri kümeleri incelenmiştir. Türkçe paylaşım yapan kullanıcıların kış aylarında daha olumsuz paylaşımlar yaptıkları, bahar ve yaz aylarında ise kış aylarına oranla daha olumlu paylaşımlar yaptıkları gözlemlenmiştir. Diğer analiz çalışması ise Türk televizyonlarında belirli bir süre boyunca yayınlanan, günlerce trend konu listesinin en üst sırasında yer alan Survivor adlı yarışma programı izleyicilerinin Türkçe paylaşımlarını konu almıştır. Analiz sonucunda kullanıcıların takip etmekte oldukları bu programla ilgili genelde olumsuz paylaşımlar yaptığı gözlemlenmiştir. Ayrıca, paylaşımlarda bozuk Türkçe kullanım alışkanlıkları tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |