Bu
araştırmanın amacı otizmli öğrencilere verilen grafik dersleri yardımıyla algı
düzeylerinin gözlem ve anket yöntemi etkinliği ile incelenmesidir. Bunun için mandala
tekniği tercih edilmiş olup her öğrenciye birer mandala çizimi verilmiştir.
Böylece grafiksel şekilleri tanıyıp tanımadığı, düzenli boyayıp boyayamadığı,
nesneleri keşfedebilmesi, dikkat konuları üzerinde gözlem ve istatistiksel
değerlendirme yapılacaktır. Araştırmada 100’e yakın denek kullanılması
düşünülmektedir. Çalışmada yaşları 4-40 arasında değişen otizmli öğrenciler ile
yaygın gelişimsel bozukluk gösteren otizmli öğrencilerle çalışılmıştır.
Araştırmamızda haftanın 5 günü ve toplu, tekli ders oturumları ile öğretim,
izleme ve etkinlik oturumları yapılmış, anlama, güvenirlik ve algı seviyesi
verileri toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesi esnasında SPSS analiz programından
yararlanılmıştır. Araştırma bulguları deneklerin; “Geometrik şekil nedir?”
kavram bilgisini % 85’ten fazla tam olarak kazandıkları ve elde edilen bu
kazanımları, öğretim bittikten bir ay sonra bile olsa ortalama %80
düzeyinde muhafaza ettikleri ve sınıf ortamı ile sosyal yaşamlarına bir katkı
sağladıkları görülmüştür.
The aim of this study is to examine the perception levels with the help of
the survey method by the help of the graphical lessons given to the students
with autism. For this purpose, mandala technique is preferred and each student
is given a mandala drawing. Thus, whether or not he recognizes the graphical
shapes, he cannot paint regularly, he can discover the objects, observation and
statistical evaluation will be made on the subjects of attention. Approximately
100 subjects are considered in the study. In this study, students with autism
with ages ranging from 4 to 40 were studied. In our study, 5 days of the week
and collective, single lecture sessions, training, monitoring and activity
sessions were held, and data of comprehension, reliability and perception level
were collected. SPSS analysis program was used to analyze the data. Research
findings of the subjects; What is a geometric figure? they gained more than 85%
of the concept knowledge, and these gains were maintained at an average of 80%,
even one month after the end of teaching, and contributed to their social lives
through the classroom environment.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 16 |