Platform games are one of the most preferred video game types from past to present. The playability and colorfulness of the genre is often preferred by users with video games. One of the most important actors of this choice is the use of digital illustration art. The art of illustration is one of the factors that cause the interfaces of the genre to develop and become popular. In this context, the aim of the study is to examine the examples of platform games that are selected from the sale. To evaluate the data about how the digital illustration examples in the games named Ori, Gris, Cup Head and Hollow Knight, selected for the study, affect the platform games from a technical and semiotic perspective.
Platform oyunları geçmişten günümüze en çok tercih edilen video oyun türlerinden biridir. Türün oynanabilirliği ve renkliliği hedef kitlesi video oyunları olan kullanıcılar tarafından çoğu zaman tercih sebebidir. Bu tercihin en önemli aktörlerinden birisi dijital illüstrasyon sanatının kullanılmış olmasıdır. İllüstrasyon sanatı türün arayüzlerinin gelişip halen popüler olmasına sebep olan etkenlerin başında gelmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı satışı üzerinden seçilmiş günümüz platform oyunu örneklerini incelemektir. Ayrıca oyunlardaki dijital illüstrasyon örneklerinin platform oyunlarını nasıl etkilediğine yönelik verileri teknik ve göstergebilim açıdan değerlendirmektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 20 |