Research Article
BibTex RIS Cite

Landscape Architecture Students' Views on Emergency Remote Teaching System in the COVİD-19 Process: The Case of Burdur Mehmet Akif Ersoy University, Turkey

Year 2020, Issue: 20, 890 - 897, 31.12.2020
https://doi.org/10.31590/ejosat.805398

Abstract

The COVID-19 pandemic, which emerged at the end of 2019 and affected the whole world in a short time, still poses a serious threat to all countries today. With this threat, both daily life and country systems were negatively affected and changed. The education system, which is one of the most important of these systems, has great difficulties in this process and has difficulty overcoming them. During this period, it agreed to conduct emergency remote teaching system for all education and training process in Turkey as well to avoid disruption of training. This study was carried out during the COVID-19 pandemic period in order to measure the satisfaction of undergraduate students studying at the Department of Landscape Architecture at Burdur Mehmet Akif Ersoy University regarding the emergency remote teaching system and to evaluate the applicability of the system in landscape architecture departments. In the study, the COVID-19 pandemic process was evaluated, its effects on the education and training system were examined, and a survey was conducted to obtain student views on the emergency remote teaching system. Suggestions were made by evaluating the data obtained in the study in order to implement the system better and to minimize the problems that may occur in education.

References

  • Anonim, 2020a. T.C. Sağlık Bakanlığı, COVİD-19 Haftalık Durum Raporu 06.07.2020–12.07.2020 Türkiye, 13.07.2020.
  • Anonim, 2020b. T.C. Sağlık Bakanlığı, Haberler, https://www.saglik.gov.tr-/Genel/MansetHaberListesi.aspx, (Erişim tarihi: 10.09. 2020).
  • Anonim, 2020c. YÖK, Basın açıklaması, https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS%20Ertelenmesi%20Basın%20 Açıklaması.aspx, (Erişim tarihi: 05.09.2020).
  • Anonim, 2020d. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim, 2019/'20.
  • Anonim, 2020e. YÖK, Yüksek Öğretim Bilgi Yönetim Sistemi, https://istatistik.yok.gov.tr/, (Erişim tarihi: 15.09.2020).
  • Anonim, 2020f. YÖK, Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama, https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/ universitelerde-uygulanacak-uzaktaneğitimeilişkin-acikla ma.aspx, (Erişim tarihi: 08.09.2020).
  • Anonim, 2020g. T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Haberler, https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan -tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr, (Erişim tarihi: 13.09.2020).
  • Anonymous, 2020a. WHO (World Health Organization), WHO Coronavirus Disease (COVİD-19) Dashboard, https:// covid19.who.int/, (Date of access: 17 September 2020).
  • Anonymous, 2020b. UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization), COVİD-19 Impact on Education, https://en.unesco.org/covid19/educationresponse, (Date of access: 18 September 2020).
  • Akkoyunlu B, Bardakçı S, 2020. Yükseköğretim Kalite Kurulu, Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim, https://portal.yokak.gov.tr/ makale/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim/, (Erişim tarihi: 11.09.2020).
  • Can E, 2020. Coronavirüs (COVİD-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53.
  • Di̇kmen S, Bahçeci̇ F, 2020. COVİD-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği, Turkish Journal of Educational Studies, 7 (2), 78-98. DOI: 10.33907/turkjes.721685.
  • Düşünceli F, Arı Ö, Evren M, Kavak O, 2020. COVİD-19 Sürecinde Mardin Artuklu Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Sistemi, Eğitim-Öğretim ile Araştırma Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi, Haziran 2020.
  • Taş, M.B.H., Yağanoğlu, M. (2020). Ağır Akut Solunum Yolu Yetersizliği Sendromu Koronavirüsü 2 (SARSCoV-2) Dünya Çapındaki Analizi ve Gelecekteki Durumu. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (20), 248-253. DOI: 10.31590/ejosat.764638

Peyzaj Mimarlığı Öğrencilerinin COVİD-19 Sürecinde Acil Uzaktan Öğretim Üzerine Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği

Year 2020, Issue: 20, 890 - 897, 31.12.2020
https://doi.org/10.31590/ejosat.805398

Abstract

2019 yılının sonlarında ortaya çıkan ve tüm dünyayı kısa sürede etkisi altına alan COVİD-19 pandemisi günümüzde de hâlen tüm ülkeler için ciddi bir tehdit oluşturmaktadır. Bu tehdit ile birlikte gerek günlük yaşam, gerekse ülke sistemleri de olumsuz etkilenmiş ve değişim geçirmiştir. Bu sistemlerin en önemlilerinden bir tanesi olan eğitim sistemi de bu süreçte büyük sıkıntılar yaşamakta ve bunları aşmakta zorlanmaktadır. Bu dönemde, Türkiye'de de eğitimin aksamaması için tüm eğitim ve öğretim süreçlerinin uzaktan öğretim sistemi ile yürütülmesine karar verilmiştir. Bu çalışma, COVİD-19 pandemi döneminde, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nde okuyan lisans öğrencilerinin, acil uzaktan öğretim sistemine ilişkin memnuniyetlerinin ölçülmesi ve sistemin değerlendirilerek, peyzaj mimarlığı bölümlerinde uygulanabilirliğini ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada COVİD-19 pandemi süreci değerlendirilerek, eğitim ve öğretim sistemi üzerine etkileri incelenmiş, acil uzaktan öğretim sistemine dair öğrenci görüşlerini elde edebilmek içinde anket çalışması yapılmıştır. Sisteminin daha iyi uygulanabilmesi ve eğitimde yaşanabilecek sorunların en aza indirilmesini sağlamak amacıyla çalışmada elde edilen veriler değerlendirilerek öneriler getirilmiştir.

References

  • Anonim, 2020a. T.C. Sağlık Bakanlığı, COVİD-19 Haftalık Durum Raporu 06.07.2020–12.07.2020 Türkiye, 13.07.2020.
  • Anonim, 2020b. T.C. Sağlık Bakanlığı, Haberler, https://www.saglik.gov.tr-/Genel/MansetHaberListesi.aspx, (Erişim tarihi: 10.09. 2020).
  • Anonim, 2020c. YÖK, Basın açıklaması, https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS%20Ertelenmesi%20Basın%20 Açıklaması.aspx, (Erişim tarihi: 05.09.2020).
  • Anonim, 2020d. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim, 2019/'20.
  • Anonim, 2020e. YÖK, Yüksek Öğretim Bilgi Yönetim Sistemi, https://istatistik.yok.gov.tr/, (Erişim tarihi: 15.09.2020).
  • Anonim, 2020f. YÖK, Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama, https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/ universitelerde-uygulanacak-uzaktaneğitimeilişkin-acikla ma.aspx, (Erişim tarihi: 08.09.2020).
  • Anonim, 2020g. T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Haberler, https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan -tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr, (Erişim tarihi: 13.09.2020).
  • Anonymous, 2020a. WHO (World Health Organization), WHO Coronavirus Disease (COVİD-19) Dashboard, https:// covid19.who.int/, (Date of access: 17 September 2020).
  • Anonymous, 2020b. UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization), COVİD-19 Impact on Education, https://en.unesco.org/covid19/educationresponse, (Date of access: 18 September 2020).
  • Akkoyunlu B, Bardakçı S, 2020. Yükseköğretim Kalite Kurulu, Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim, https://portal.yokak.gov.tr/ makale/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim/, (Erişim tarihi: 11.09.2020).
  • Can E, 2020. Coronavirüs (COVİD-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53.
  • Di̇kmen S, Bahçeci̇ F, 2020. COVİD-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği, Turkish Journal of Educational Studies, 7 (2), 78-98. DOI: 10.33907/turkjes.721685.
  • Düşünceli F, Arı Ö, Evren M, Kavak O, 2020. COVİD-19 Sürecinde Mardin Artuklu Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Sistemi, Eğitim-Öğretim ile Araştırma Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi, Haziran 2020.
  • Taş, M.B.H., Yağanoğlu, M. (2020). Ağır Akut Solunum Yolu Yetersizliği Sendromu Koronavirüsü 2 (SARSCoV-2) Dünya Çapındaki Analizi ve Gelecekteki Durumu. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (20), 248-253. DOI: 10.31590/ejosat.764638
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Bora Bingöl 0000-0001-9644-0921

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 20

Cite

APA Bingöl, B. (2020). Peyzaj Mimarlığı Öğrencilerinin COVİD-19 Sürecinde Acil Uzaktan Öğretim Üzerine Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(20), 890-897. https://doi.org/10.31590/ejosat.805398

Cited By