The COVID-19 pandemic, which emerged at the end of 2019 and affected the whole world in a short time, still poses a serious threat to all countries today. With this threat, both daily life and country systems were negatively affected and changed. The education system, which is one of the most important of these systems, has great difficulties in this process and has difficulty overcoming them. During this period, it agreed to conduct emergency remote teaching system for all education and training process in Turkey as well to avoid disruption of training. This study was carried out during the COVID-19 pandemic period in order to measure the satisfaction of undergraduate students studying at the Department of Landscape Architecture at Burdur Mehmet Akif Ersoy University regarding the emergency remote teaching system and to evaluate the applicability of the system in landscape architecture departments. In the study, the COVID-19 pandemic process was evaluated, its effects on the education and training system were examined, and a survey was conducted to obtain student views on the emergency remote teaching system. Suggestions were made by evaluating the data obtained in the study in order to implement the system better and to minimize the problems that may occur in education.
2019 yılının sonlarında ortaya çıkan ve tüm dünyayı kısa sürede etkisi altına alan COVİD-19 pandemisi günümüzde de hâlen tüm ülkeler için ciddi bir tehdit oluşturmaktadır. Bu tehdit ile birlikte gerek günlük yaşam, gerekse ülke sistemleri de olumsuz etkilenmiş ve değişim geçirmiştir. Bu sistemlerin en önemlilerinden bir tanesi olan eğitim sistemi de bu süreçte büyük sıkıntılar yaşamakta ve bunları aşmakta zorlanmaktadır. Bu dönemde, Türkiye'de de eğitimin aksamaması için tüm eğitim ve öğretim süreçlerinin uzaktan öğretim sistemi ile yürütülmesine karar verilmiştir. Bu çalışma, COVİD-19 pandemi döneminde, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nde okuyan lisans öğrencilerinin, acil uzaktan öğretim sistemine ilişkin memnuniyetlerinin ölçülmesi ve sistemin değerlendirilerek, peyzaj mimarlığı bölümlerinde uygulanabilirliğini ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada COVİD-19 pandemi süreci değerlendirilerek, eğitim ve öğretim sistemi üzerine etkileri incelenmiş, acil uzaktan öğretim sistemine dair öğrenci görüşlerini elde edebilmek içinde anket çalışması yapılmıştır. Sisteminin daha iyi uygulanabilmesi ve eğitimde yaşanabilecek sorunların en aza indirilmesini sağlamak amacıyla çalışmada elde edilen veriler değerlendirilerek öneriler getirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 20 |