Günümüzde gelişen endüstriler için tork ölçümü dönen mekanik sistemlerin gücünü karakterize etmek amacıyla kullanılan önemli bir parametredir. Tork ölçümleri iki ana kategoride incelenebilir; dinamik ve statik tork ölçümü. Statik tork ölçümü, ölçülen parçaların dengeleme ilkesini kullanarak tork miktarını belirler. Dinamik tork ölçümünde, ölçülen mil sürekli olarak dönme durumunda olduğu ve dönüş hızı sürekli olarak değiştiği için düzgün ölçüm almak oldukça zordur. İlerleyen teknoloji ile dinamik tork ölçümü yapabilmek için çeşitli yöntemler geliştirilmiştir. Bu makale dinamik tork ölçümünde kullanılan sensörler ve çalışma prensiplerinden bahseder. Dinamik tork ölçümünde direnç gerinim ölçer (strain gauge), yüzey akustik dalga (surface acoustic waves (SAW)), manyeto-elastik, gibi çeşitli tork algılama teknolojileri vardır. Ortam koşullarına, tasarlanan sistemin yapısına göre kullanılan sensörlerin avantaj ve dezavantajları vardır.
Esit Elektronik Sistemler İmalat ve Ticaret
Torque measurement is an important parameter used to characterize the power of rotating mechanical systems for developing industries. Torque measurement can be examined in two main categories; dynamic and static torque measurement. Static torque measurement determines the amount of torque using the principle of balancing for the measured parts. In dynamic torque measurement, it is very difficult to get a proper measurement because the measured shaft is constantly in rotational state and the rotational speed is constantly changing. Various methods have been developed to measure dynamic torque with the advancing technology. This article talks about sensors used in dynamic torque measurement and their working principles. In dynamic torque measurement, there are various torque sensing technologies such as resistance strain gauge, surface acoustic waves (SAW), magneto-elastic. The sensors used according to the ambient conditions and the structure of the designed system have advantages and disadvantages.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 28 |