Bu çalışma, sanal gerçeklik teknolojisinden faydalanılarak öncelikle ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerine ardından uygulamanın kurulumunu yapan her kullanıcıya bilgisayarların temel bileşeni olan anakartın, anakart üzerinde bulunan bileşenlerin ve bu bileşenlerin takılması gereken soketlerin tanıtılmasını amaçlamaktadır. Uygulanmanın çevrimiçi olarak yayınlanıp kullanılmaya başlanmasıyla birlikte elde olan anakartın yanı sıra öğrenilmeye ihtiyaç duyulan, uygulamaya gösterilecek olan fakat elde olmayan ve yalnızca fotoğrafı temin edilebilen anakart da tanınmış olup anakart üzerinde yer alan tüm bileşenlerin de öğrenilmesi sağlanacaktır. Ayrıca bileşenlerin takılması gereken soketlerin de gösterilmesiyle uygulamaya sahip olan herkes rahatlıkla bilgisayarındaki tüm bileşenleri çıkarıp tekrar yerlerine takabileceklerdir. Yapılan uygulama görsellerin 3 boyutlu olarak gösterilip işlenmesine olanak tanıması sebebiyle 3DQR programı kullanarak gerçekleştirilmiştir. Yazılmış olan yazıda da öncelikle sanal gerçeklik teknolojisinden bahsedilecek, ardından yapılan uygulamada kullanılan 3DQR Studio programı tanıtılacaktır ve son olarak yapılmış olan uygulamanın da görsellerle desteklenerek anlatılmasıyla sonlandırılacaktır.
The study aims to introduce the main component of computers, the main component of the computer, and the sockets where these components need to be installed, firstly to secondary school, high school, and university students and then to every user who installs the application by using virtual reality technology. With the online publication and use of the application, the motherboard that needs to be learned, which will be shown to the application, but not available and only photographed, is recognized and all components on the motherboard will be learned. In addition, by showing the sockets where the components need to be installed, anyone with the application will be able to easily remove and reattach all components in their computer. The application was carried out using the 3DQR program because it allows the visuals to be displayed and processed in 3 dimensions. In the written article, virtual reality technology will be mentioned, then 3DQR Studio software will be introduced in the application used in the application and will be finalized by explaining it with the visuals presented.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 28 |