Dünyada enerji ve petrol kullanımı gün geçtikçe artmaktadır. Bu sebeple hava kirliliğinin enerji kullanımına paralel olarak yükselmesi, insanların yaşam standartlarını olumsuz yönde etkilemektedir. Dünyadaki enerji gereksinimlerinin %80’i petrol, kömür, doğalgaz gibi fosil yakıtlarla karşılanmaktadır. Fosil yakıtların tükenmesi, artan enerji talepleri ve katı emisyon normları, enerji kaynağı ve talep arasındaki boşluğu azaltabilecek motor uygulamaları için biyodizel gibi alternatif yakıtlara ihtiyaç duyulmaktadır. Biyodizel taşınabilir, doğada yenilenebilir ve biyolojik olarak parçalanabilir. Birçok doğal hammadde kaynağından elde edilir ve biyodizel üretimi için tahmini 300 ürün bulunmaktadır. Bu çalışmada, biyodizel kanola, aspir ve atık yağlardan elde edilen biyodizel kullanılmıştır. Yapılan deneyler sonucunda, karışımdaki biyodizel oranı arttıkça dizel yakıtına göre özgül yakıt tüketiminde %6.47 artış fren termik veriminde ise %3.37 artış gözlemlenmiştir. Emisyon analiz sonuçlarında ise, karışımdaki biyodizel ile ilişkili olarak dizele kıyasla motor yük miktarına göre karbon monoksit (CO) %18,23, hidrokarbon (HC) %4,43 ve is %10,95 oranında azalma olduğu, bununla birlikte azot oksit (NOx) %54,17 ve karbon dioksit (CO2) %26,92 oranında motor yük miktarına göre artış göstererek kararlı bir yapı sergilemiştir.
The use of energy and oil in the world is increasing day by day. For this reason, the increase in air pollution in parallel with energy use affects people's living standards negatively. 80% of the world's energy needs are met by fossil fuels such as oil, coal and natural gas. With the depletion of fossil fuels, increasing energy demands and strict emission norms, alternative fuels such as biodiesel are needed for engine applications that can reduce the gap between energy source and demand. Biodiesels are portable and biodegradable, renewable in nature. It is obtained from many natural raw material sources and there are approximately 300 products for biodiesel production. In this study, biodiesel obtained from biodiesel canola, safflower and waste oils was used. As a result of the experiments, as the biodiesel ratio in the mixture increased, it was observed that the specific fuel consumption increased by 6.47% and the brake thermal efficiency increased by 3.37% compared to diesel fuel. In the emission analysis results, it was found that carbon monoxide (CO) decreased by 18.23%, hydrocarbon (HC) by 4.43% and is 10.95% compared to the amount of engine load in relation to the biodiesel in the mixture, however nitrogen oxide (NOx) ) showed a stable structure by increasing 54.17% and carbon dioxide (CO2) by 26.92% according to the amount of engine load.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 32 |