Günümüzde artan nüfus, artan fosil yakıt türevi ürünlerin tüketimi doğrultusunda ortaya çıkan fosil yakıt rezervlerinin tükeniyor olması ve fosil yakıtların kullanılması ile meydana gelen çevre kirliliğine sebeb olan kirletici emisyonlar ve sera gazı etkisi canlı yaşam alanlarını olumsuz etkilemekte olup aynı zamanda küresel ısınmaya sebep olmaktadır. Ortaya çıkan bu durumlardan dolayı daha yaşanabilir bir çevre ve canlı yaşamını daha ön planda tutulması için yenilenebilir daha çevreci alternatif yakıt arayışları hızlanmıştır.
Bu çalışmada susam yağından elde edilen biyodizelin tek silindirli dizel bir motorda alternatif yakıt olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. SY10 (%10 Susam Yağı +%90 Dizel) ,SY20 (%20 Susam Yağı+%80 Dizel) elde edilen bu biyodizeller sabit devirli, hava soğutmalı, dört zamanlı, tek silindirli, direkt enjeksiyonlu dizel motorda 500 – 3000 d/d arasında farklı yük testleri yapılmıştır. Test sırasında CO, HC, CO2, NOx ve özgül yakıt tüketim değerleri anlık olarak ölçülmüştür. Ölçülen bu değerler incelenmiş olup CO, HC, CO2, NOx parametrelerinde biyodizel oranı artıkça artış meydana gelmekte olup özgül yakıt tüketimi 2500 d/d ‘da SY20 biyodizeli daha az yakıt tüketimine sahip olduğu söylenebilir.
Today, the increasing population, the depletion of fossil fuel reserves as a result of increasing consumption of fossil fuel-derived products, and the pollutant emissions and greenhouse gas effect that cause environmental pollution caused by the use of fossil fuels negatively affect living spaces and at the same time cause global warming. Due to these emerging situations, the search for renewable, more environmentally friendly alternative fuels has accelerated in order to prioritize a more livable environment and living life.
In this study, the usability of biodiesel obtained from sesame oil as an alternative fuel in a single-cylinder diesel engine was investigated. These biodiesels obtained from SY10 (10% Sesame Oil + 90% Diesel) and SY20 (20% Sesame Oil + 80% Diesel) are produced in a fixed speed, air-cooled, four-stroke, single-cylinder, direct injection diesel engine. Between 500 – 3000 rpm. Different load tests were carried out. During the test, CO, HC, CO2, NOx and special fuel consumption values were measured instantly. These measured values were examined and it can be said that SY20 biodiesel has less fuel consumption as the CO, HC, CO2, NOx parameters increase as the biodiesel ratio increases and the specific fuel consumption is 2500 rpm.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 32 |