Son yıllarda tıp alanında Artırılmış Gerçeklik teknolojisi ile kaydedilen başarılar sayesinde kullanımına yönelik araştırmalar ve eğitim alanına yönelik araştırma sonuçları arasında ilk sıralara doğru önemli adımlar atılmaktadır. Bu çalışma beyin cerrahisi alanındaki tıp öğrencilerine ve öğreticilerine eğitimlerde kolaylık sağlamak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma Vuforia SDK, Visual Studio, İşaretçi ve Konum Tabanlı Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi, Unity kullanarak hazırlanmıştır. Ayrıca bu çalışma sadece bilgi almak olarak değil bu sistemi kullanan öğrenci ve öğreticilerin katkılarıyla, bilgisi alınan ameliyatlar ve ders bileşenleri hakkında geri bildirimler ile tıp öğrencilerine daha iyi bir eğitim verebilecektir.
Artırılmış Gerçeklik teknolojisini ile yapılmış bu çalışma, beyin cerrahisi alanındaki tıp öğrencilerinin sadece teoriye bağlı kalmadan bu uygulama sayesinde daha fazla derse ve konuya odaklanmalarına izin verir. Artırılmış Gerçeklik, gerçek dünyaya sanal beyin diyagramları ve anatomisi ekledikçe, öğrencilerin uygulamadaki fiziksel cihazlar yardımıyla dersteki eğitmelerine izin vermektedir. Bu nedenle, sadece ders kitabını takip etmek veya dersi dinlemek yerine, uygulamada öğrenciler aslında kitaptaki bilgiler ile ameliyat zamanında oluşturulmuş videoları o kısımlarda izleyerek dersi pekiştirmelerine yardımcı olabilir ve derste pratik yapmaya başlayabilirler. Bundan dolayı, dersteki öğrencilerin öğrenme deneyimini geliştirir ve katılımı artırır.
Thanks to the successes recorded with Augmented Reality technology in the field of medicine in recent years, important steps have been taken towards the first place among researches on its use and research results in the field of education. This study was carried out to facilitate the training of medical students and instructors in the field of neurosurgery. This study was prepared using Vuforia SDK, Visual Studio, Pointer and Position Based Augmented Reality Technology, Unity. In addition, this study will not only provide information, but also with the contributions of students and instructors who use this system, with feedback on the surgeries and course components, which will provide a better education to medical students.
This study, made with Augmented Reality technology, allows medical students in the field of neurosurgery to focus on more lessons and topics thanks to this application, without depending only on theory. Augmented Reality allows students to train in the classroom with the help of physical devices in the app, as it adds virtual brain diagrams and anatomy to the real world. Therefore, instead of just following the textbook or listening to the lesson, in practice, students can actually help reinforce the lesson by watching the information in the book and the videos created during the surgery in those parts and start practicing in the lesson. Therefore, it improves the learning experience of students in the course and increases participation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 30, 2022 |
Publication Date | January 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 33 |