Gelişmiş bir toplum için en önemli şart eğitimdir. Toplum içindeki bireyin en iyi şekilde eğitilmesi ve gelişimin sağlanmasında birinci ve en güçlü yapı taşı öğretmendir. Öğretmenlerin görevlerini en iyi şekilde icra edebilmesi, her meslekte olduğu gibi motivasyona bağlıdır.
Öğretmenlerin performanslarına etki edebilecek sebepler öğrencileri dolayısıyla toplumları olumlu ya da olumsuz etkileyecektir. Bu sebeplerden biri de veli yaklaşımlarıdır. Öğrencinin ilk eğitim gördüğü kurum ailedir. Okul çağına gelmiş öğrenci eğitiminin önemli bir kısmını ailesinden edinmiştir. Peki, aile yaklaşımlarının, öğretmenlerin motivasyon ve tükenmişlik düzeyine etkisi nedir? Bu sorudan yola çıkarak incelenmiş olan bu araştırmanın amacı; aile yaklaşımlarının, öğretmenlerin mesleki motivasyon düzeyleri ve tükenmişlik duyguları ile ilişkisine dair literatür araştırması gerçekleştirmektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada öncelikle öğretmenlik mesleği ve öğretmenlerin mesleki motivasyon ve tükenmişlik düzeyleri ile ilgili araştırmaların yer aldığı makaleler incelenmiştir. Öğretmenlerin mesleki yeterlilik ve tükenmişlik düzeylerine olan etkiler değerlendirilmiştir.
Education is the most important condition for a developed society. The first and most powerful building block in the best education and development of the individual in the society is the teacher. The ability of teachers to perform their duties in the best way depends on motivation, as in every profession.
The reasons that may affect the performance of the teachers will affect the students, thus the society, positively or negatively. One of these reasons is parent approaches. The first institution where the student receives education is the family. A student of school age has acquired an important part of his education from his family. Well, what is the effect of family approaches on teachers' motivation and burnout levels? The aim of this research, which was examined based on this question; To conduct a literature research on the relationship between family approaches, teachers' professional motivation levels and feelings of burnout. For this purpose, first of all, articles about the teaching profession and the professional motivation and burnout levels of teachers were examined in the study. The effects on teachers' professional competence and burnout levels were evaluated.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 30, 2022 |
Publication Date | March 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 34 |