Taşıtlar çevreye önemli miktarda yeşil gaz emisyonuna katkıda bulunur. Geleneksel ölçüm araçları kullanılarak bu tür emisyonları hesaplama yöntemleri, trafik gecikmeleri gibi tahmini etkileyen birçok faktör olduğundan, araç sayısı arttıkça doğru bir gelecek tahmini vermemektedir. Bu nedenle, özellikle trafiğin yoğun olduğu saatlerde araç sayısı önemli ölçüde değiştiğinde, belirli bir bölge için karayolu ağlarının trafik kapasitesinin ölçülmesinde farklı bir yaklaşım düşünülmelidir. Ayrıca, trafik gecikmelerinde yakıt sarfiyatı israfının miktarı sadece araç sayısına göre kolayca hesaplanamamaktadır. Bu bildiride, Irak'ın Bağdat şehrinde trafik sıkışıklığının kirlilik, yakıt tüketimi ve zaman maliyeti açısından etkisini SUMO'nun yol ağı simülatörü kullanılarak incelemek ve hesaplamak için kapsamlı bir çalışma yapılmıştır. Her araç için rastgele seçilen yollarla çeşitli senaryolar dikkate alınır. Bu çalışmada, simülasyon testi sonuçlarından çeşitli ampirik denklemler çıkarılmıştır. Sonuç olarak, Bağdat şehrinin tamamı için 100 bin araç kapasitesi aşılırken, yakıt tüketiminde ve trafik gecikmelerinde bir sapma gözleniyor. Bununla birlikte, enterpolasyonlu denklemler, aynı şehir için daha fazla sayıda araç için trafik ölçümlerini yaklaşık olarak ölçmek için kullanılabilir.
Vehicles contribute a considerable amount of green gas emission to the environment. Methods of calculating such emission using conventional measuring tools do not give an accurate future estimation as the number of vehicles increases, since there are many factors that affect the estimation such as traffic delays. Therefore, a different approach is should be considered in measuring road networks traffic capacity for a specific region, especially when the numbers of vehicles change dramatically during rush hours. Furthermore, the amount of fuel consumption wastage during traffic delays cannot be easily calculated based of on the number of vehicles solely. In this paper, a comprehensive study is made to examine and to calculate the effect of traffic congestion in Baghdad city of Iraq in terms of: pollution, fuel consumption, and time cost, using the road network simulator of SUMO. Several scenarios are considered with randomly selected paths for each vehicle. In this study, several empirical equations are extracted from the simulation test results. As a result, an aberration is observed in fuel consumption and traffic delays while exceeding 100 thousand vehicle capacity for the whole city of Baghdad. However, the interpolated equations can be used to approximately measure the traffic metrics for higher number of vehicles for the same city.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | February 28, 2023 |
Publication Date | February 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 48 |