BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, , 16 - 26, 31.12.2014
https://doi.org/10.17339/ejovoc.82823

Öz

The aim of this research is to determine the anxiety levels of students and to search whether these anxiety levels differ with regard to the various socio-demographic characteristics of the students. The research is a descriptive study. The universe of the research consisted of the students, having education at Pınarhisar Vocational College within the Fall Semester of 2013-2014 Academic Year and the number of the students, that had education in this semester, was 922. Data were collected from a number of 246 students by the method of convenience sampling. The data collection tools were the State-Trait Anxiety Inventory and the Personal Data Form. The descriptive statistical analysis were applied to clarify the socio-demographic characteristics and the anxiety levels of the sample; and Mann-Whitney U and Kruskal Wallis H tests were implemented to determine whether the anxiety levels of students differ in terms of their socio-demographic characteristics. As a result of the analysis, it was determined that the anxiety levels varied in terms of the students’ gender, the monthly income of their parents and the levels of their satisfaction with the education they received at the college. However, any relationships weren’t determined between students’ anxiety levels and their other sociodemographic characteristics

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik
  • Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20); 283-299. Al-Qaisy, L. M. (2011). The relation of depression and anxiety in academic achievement among group of university students. International Journal of Psychology and Counselling, 3 (5); 96-100.
  • Arslan, Ç. (2007). Üniversite öğrencilerinin sürekli kaygı ve kişisel kararsızlık düzeylerinin incelenmesi. Selçuk
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Basco, R. E. ve Olea, M. T. (2013). Correlation between anxiety level and academic performance of BS biology freshmen students. International Journal of Educational 97
  • Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2004). Biyoloji öğretmen adaylarının kaygılarını etkileyen etmenler. XIII. Ulusal
  • Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi,
  • Eğitim Fakültesi, Malatya; 1-11. Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik 115
  • Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (14); Deveci, S. E., Çalmaz, A. ve Açık, Y. (2012). Doğu Anadolu’da yeni açılan bir üniversitenin öğrencilerinde kaygı düzeylerinin sağlık, sosyal ve demografik faktörler ile ilişkisi.
  • Dicle Tıp Dergisi, 39 (2); 189-196. Doğan, T. ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34 (153); 157-168.
  • Duman, G. K. (2008). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin durumluk sürekli kaygı düzeyleri ile sınav kaygısı düzeyleri ve ana-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Dokuz Eylül
  • Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Programı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Üniversitesi Eğitim Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ehtiyar, R. ve Üngüren, E. (2008). Turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve kaygı seviyeleri ile eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma.
  • Araştırmalar Dergisi, 1 (4); 159-181. Uluslararası Sosyal Erdik, C. ve Altıparmak, S. (2012). Liseden mezun olup üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerde başarı güdüsü, sürekli kaygı düzeyi ve etkileyen etmenler. Akademik Bakış Dergisi, 30; 1-9.
  • Genç, H. (2008). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi
  • Sosyal Bilimler Araştırmaları Gündoğdu, R., Yavuzer, Y. ve Karataş, Z. (2011). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çatışma çözme becerilerinin ve kaygı düzeylerinin incelenmesi. e-Journal of New World
  • Sciences Academy, 6 (1); 341-361. Gürsoy, F. (2006). Farklı sosyo ekonomik düzeydeki ergenlerin benlik tasarım düzeyleri ile düzeylerinin incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2); 183- kaygı 1
  • Hovardaoğlu, S. (1997). Stres belirtileri ile durumsal ve sürekli kaygının yordanması. Kriz Dergisi, 5 (2); 127-134.
  • Jahanian, R. ve Poornaghi, Z. (2012). The relationship between state-trait anxiety and students’ sense of social self-efficacy. World Applied Sciences Journal, 20 (3); 395- 400.
  • Karaman, S. (2009). Sağlık ile ilgili programlarda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Halk Sağlığı Anabilim Dalı. Karataş, Z. (2012). Ergenlerin algılanan sosyal destek ve sürekli kaygı düzeylerinin incelenmesi. Mustafa
  • Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (19); 257-2
  • Karataş, Z., Arslan, D. ve Karataş, M. E. (2014). Examining teachers’s trait, state cursive handwriting anxiety.
  • Educational Sciences: Theory & Practice, 14 (1); 241-248. Kaya, M. ve Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Samsun örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17; 31-63.
  • Kim, J. D. (2009). Stress and anxiety among Korean international students at Liberty University analyzed with the State-Trait Anxiety Inventory (Form Y). Liberty
  • Üniversitesi Doktora Tezi. Metin, Ö., Özkoç, Ş., Özer, F. G. ve Beydağ, K. D. (2008). Denizli Çıraklık Eğitim Merkezine devam eden gençlerin kaygı düzeyinin belirlenmesi. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 7 (2); 113-118.
  • Önem, E. (2010). The relationship among state-trait anxiety, foreign language anxiety and test anxiety in an EFL setting. Dil Dergisi, 148; 17-36.
  • Özgül, F. (2003). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinde durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri.
  • Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Öztürk, A. (2008). Manisa Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
  • Bilim Dalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Psikolojik Hizmetler Özyürek, A. ve Demiray, K. (2010). Yurtta ve ailesi yanında kalan ortaöğretim öğrencilerinin kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11 (2); 247-256.
  • Pirinççi, L. N. (2009). Lise öğrencilerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji. Sekmenli, T. (2000). Lise 1. sınıf öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyleri ile sürekli kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Sosyal
  • Anabilim Dalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bilim Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Dalı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Taşğın, Ö., Tekin, M. ve Altınok, E. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin çeşitli değişkenler açısından kaygı düzeylerinin incelenmesi (Batman il örneği). Atatürk Journal of Sciences, 9 (4); 12-20.
  • Physical Education and Sport Tektaş, N. (2014). Üniversite mezunlarının kaygı düzeylerinin incelenmesi. Selçuk
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, Dr. Mehmet YILDIZ Özel Sayısı; 243- 253. Üniversitesi Sosyal Tümerdem, R. (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya son sınıf öğrencilerinin kaygılarını etkileyen etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20); 32-45.
  • Üngüren, E. (2007). Lise ve üniversitelerde turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi: Antalya’da bir
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Yüksek Lisans Tezi. kaygı uygulama. Akdeniz Otelcilik Anabilim Dalı. Yayımlanmamış Yerlikaya, E. E. (2009). Üniversite öğrencilerinin mizah tarzları ile algılanan stres, kaygı ve depresyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • Bilimleri Anabilim Dalı. Doktora Tezi. Enstitüsü Eğitim Yıldız, M., Sezen, A. ve Yenen, İ. (2007). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinde durumluk-sürekli düzeyleri ile akademik güdülenmeler arasındaki ilişkinin incelenmesi. D.E.Ü. Dergisi, XXV; 213-239. kaygı İlahiyat Fakültesi
  • Yokuş, T. (2013). The relationship between the state-trait anxiety levels and academic achievement of music teacher candidates. International Online Journal of Primary Education, 2 (1); 25-31.
  • Yüksel, İ. ve Kurt, M. (2003). Durumluk-sürekli kaygı düzeyi ile iş doyum düzeyi arasındaki ilişkinin analizi. TSA, 7 (1); 33-45.

ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERININ KAYGI DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ: BİR ÖRNEK ÇALIŞMA

Yıl 2014, , 16 - 26, 31.12.2014
https://doi.org/10.17339/ejovoc.82823

Öz

Bu araştırmanın amacı; Pınarhisar Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin kaygı düzeylerini belirlemek ve söz konusu kaygı düzeylerinin, öğrencilerin çeşitli sosyo-demografik özellikleri açısından anlamlı farklılıklar gösterip göstermediklerini tespit etmektir. Araştırma tanımlayıcı nitelikte bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Pınarhisar Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın gerçekleştirildiği 2013-2014 Akademik Öğrenim Yılı’nın Güz Yarıyılı’nda Pınarhisar MYO’nda öğrenim gören öğrenci sayısı 922’dir. Toplam 246 öğrenciden kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak veri toplanmıştır. Verilerin toplanmasında, sosyo-demografik özellikleri belirlemeye yönelik Kişisel Bilgi Formu ile Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri’nden yararlanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sosyo-demografik özelliklere ve kaygı düzeylerine ilişkin betimsel istatistik analizleri ile kaygı düzeylerinin, sosyo-demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediklerini belirlemeye yönelik Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin kaygı düzeylerinin; cinsiyet, ailelerinin aylık geliri ve yüksekokulda aldıkları eğitimden memnun olma durumu gibi sosyo-demografik özelliklerine göre anlamlı farklılıklar gösterdikleri; diğer sosyo-demografik özelliklere göre ise farklılaşmadıkları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik
  • Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20); 283-299. Al-Qaisy, L. M. (2011). The relation of depression and anxiety in academic achievement among group of university students. International Journal of Psychology and Counselling, 3 (5); 96-100.
  • Arslan, Ç. (2007). Üniversite öğrencilerinin sürekli kaygı ve kişisel kararsızlık düzeylerinin incelenmesi. Selçuk
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Basco, R. E. ve Olea, M. T. (2013). Correlation between anxiety level and academic performance of BS biology freshmen students. International Journal of Educational 97
  • Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2004). Biyoloji öğretmen adaylarının kaygılarını etkileyen etmenler. XIII. Ulusal
  • Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi,
  • Eğitim Fakültesi, Malatya; 1-11. Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik 115
  • Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (14); Deveci, S. E., Çalmaz, A. ve Açık, Y. (2012). Doğu Anadolu’da yeni açılan bir üniversitenin öğrencilerinde kaygı düzeylerinin sağlık, sosyal ve demografik faktörler ile ilişkisi.
  • Dicle Tıp Dergisi, 39 (2); 189-196. Doğan, T. ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34 (153); 157-168.
  • Duman, G. K. (2008). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin durumluk sürekli kaygı düzeyleri ile sınav kaygısı düzeyleri ve ana-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Dokuz Eylül
  • Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Programı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Üniversitesi Eğitim Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ehtiyar, R. ve Üngüren, E. (2008). Turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve kaygı seviyeleri ile eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma.
  • Araştırmalar Dergisi, 1 (4); 159-181. Uluslararası Sosyal Erdik, C. ve Altıparmak, S. (2012). Liseden mezun olup üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerde başarı güdüsü, sürekli kaygı düzeyi ve etkileyen etmenler. Akademik Bakış Dergisi, 30; 1-9.
  • Genç, H. (2008). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi
  • Sosyal Bilimler Araştırmaları Gündoğdu, R., Yavuzer, Y. ve Karataş, Z. (2011). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çatışma çözme becerilerinin ve kaygı düzeylerinin incelenmesi. e-Journal of New World
  • Sciences Academy, 6 (1); 341-361. Gürsoy, F. (2006). Farklı sosyo ekonomik düzeydeki ergenlerin benlik tasarım düzeyleri ile düzeylerinin incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2); 183- kaygı 1
  • Hovardaoğlu, S. (1997). Stres belirtileri ile durumsal ve sürekli kaygının yordanması. Kriz Dergisi, 5 (2); 127-134.
  • Jahanian, R. ve Poornaghi, Z. (2012). The relationship between state-trait anxiety and students’ sense of social self-efficacy. World Applied Sciences Journal, 20 (3); 395- 400.
  • Karaman, S. (2009). Sağlık ile ilgili programlarda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Halk Sağlığı Anabilim Dalı. Karataş, Z. (2012). Ergenlerin algılanan sosyal destek ve sürekli kaygı düzeylerinin incelenmesi. Mustafa
  • Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (19); 257-2
  • Karataş, Z., Arslan, D. ve Karataş, M. E. (2014). Examining teachers’s trait, state cursive handwriting anxiety.
  • Educational Sciences: Theory & Practice, 14 (1); 241-248. Kaya, M. ve Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Samsun örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17; 31-63.
  • Kim, J. D. (2009). Stress and anxiety among Korean international students at Liberty University analyzed with the State-Trait Anxiety Inventory (Form Y). Liberty
  • Üniversitesi Doktora Tezi. Metin, Ö., Özkoç, Ş., Özer, F. G. ve Beydağ, K. D. (2008). Denizli Çıraklık Eğitim Merkezine devam eden gençlerin kaygı düzeyinin belirlenmesi. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 7 (2); 113-118.
  • Önem, E. (2010). The relationship among state-trait anxiety, foreign language anxiety and test anxiety in an EFL setting. Dil Dergisi, 148; 17-36.
  • Özgül, F. (2003). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinde durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri.
  • Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Öztürk, A. (2008). Manisa Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
  • Bilim Dalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Psikolojik Hizmetler Özyürek, A. ve Demiray, K. (2010). Yurtta ve ailesi yanında kalan ortaöğretim öğrencilerinin kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11 (2); 247-256.
  • Pirinççi, L. N. (2009). Lise öğrencilerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji. Sekmenli, T. (2000). Lise 1. sınıf öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeyleri ile sürekli kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Sosyal
  • Anabilim Dalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bilim Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Dalı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Taşğın, Ö., Tekin, M. ve Altınok, E. (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin çeşitli değişkenler açısından kaygı düzeylerinin incelenmesi (Batman il örneği). Atatürk Journal of Sciences, 9 (4); 12-20.
  • Physical Education and Sport Tektaş, N. (2014). Üniversite mezunlarının kaygı düzeylerinin incelenmesi. Selçuk
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, Dr. Mehmet YILDIZ Özel Sayısı; 243- 253. Üniversitesi Sosyal Tümerdem, R. (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya son sınıf öğrencilerinin kaygılarını etkileyen etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20); 32-45.
  • Üngüren, E. (2007). Lise ve üniversitelerde turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi: Antalya’da bir
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Yüksek Lisans Tezi. kaygı uygulama. Akdeniz Otelcilik Anabilim Dalı. Yayımlanmamış Yerlikaya, E. E. (2009). Üniversite öğrencilerinin mizah tarzları ile algılanan stres, kaygı ve depresyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • Bilimleri Anabilim Dalı. Doktora Tezi. Enstitüsü Eğitim Yıldız, M., Sezen, A. ve Yenen, İ. (2007). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinde durumluk-sürekli düzeyleri ile akademik güdülenmeler arasındaki ilişkinin incelenmesi. D.E.Ü. Dergisi, XXV; 213-239. kaygı İlahiyat Fakültesi
  • Yokuş, T. (2013). The relationship between the state-trait anxiety levels and academic achievement of music teacher candidates. International Online Journal of Primary Education, 2 (1); 25-31.
  • Yüksel, İ. ve Kurt, M. (2003). Durumluk-sürekli kaygı düzeyi ile iş doyum düzeyi arasındaki ilişkinin analizi. TSA, 7 (1); 33-45.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Alpay Yılmaz Bu kişi benim

Sibel Dursun Bu kişi benim

Elçin Güngör Güzeler Bu kişi benim

Kemal Pektaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 18 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Yılmaz, İ. A., Dursun, S., Güngör Güzeler, E., Pektaş, K. (2014). ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERININ KAYGI DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ: BİR ÖRNEK ÇALIŞMA. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(4), 16-26. https://doi.org/10.17339/ejovoc.82823

Cited By