This study is done for determining Bilecik Şeyh Edebali University ‘s Söğüt and Gölpazarı Vocational Schools students’ willingness for entry into school, knowledge about what their school will provide them in terms of job opportunities and adequacy of their office management education. 5 Likert Scale Survey is applied for 231 students at Söğüt and Gölpazarı Vocational Schools. The statistic analyses are prepared by SPSS 15,0. First part of the study is introduction part, second part is about Office Management and Executive Assistant programme, third part is about the purpose,method and hypotheses of the study, fourth part is about conclusion of the study and the last part is about conclusion
Sonuç itibariyle; öğrencilerin programa yaklaşımlarının olumlu olması verimli ve kaliteli hizmet anlayışının artarak devam edeceğini, bu durumun öğrencilerin performansına olumlu bir şekilde yansıyacağını ve bilgi akışının sürekli kendini yenileyerek devam edeceğini ortaya koymaktadır.
Çakmak,V., Çöğürcü,İ., Duman, H., ve Delen, F.(2011). Yöneticilerin Büro Personeli Olarak Çalışanlardan Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. KMÜ Sosyal ve Ekonomi ̇k Araştırmalar Dergi ̇si, 13 (20), 65-73.
Duman, H., Çöğürcü ,İ., Çakmak,V., ve Atay, M. (2011). Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Öğrencilerinin Mesleki Becerilerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma: Kazım Karabekir Meslek Yüksekokulu Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, sayı:4, 45-64.
Elmacı ,O., Poyraz, K., ve Çalık, M. (1999).Yüksek Öğretimde (Meslek Yüksekokullarında) Kalite Güvence Sisteminin Oluşturulmasına Yönelik Bir Değerlendirme Format Önerisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:1, 111-137.
Gençtürk,M., Demir, Y., ve Çarıkçı, O. (2008). Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Muhasebe-Finans Eğitimine Bakış Açıları ve Farkındalıkları Üzerine Bir Uygulama.Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, C.13, S.1,209-228.
Kavak, Y. (2011).Türkiye’de Yükseköğretimin Görünümü ve Geleceğe Bakış. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, Cilt: 1, Sayı: 2, 55-58.
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Kılavuzu (ÖSYS)-2013.
ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ -2011 - 2012 ÖĞRETİM YILI YÜKSEKÖĞRETİM İSTATİSTİKLERİ.
ÖSYM-2013 Meslek Yüksekokulları İle Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Digey Geciş Sınavı Kılavuzu.
Özer, P. S., Özmen, Ö., ve Saatçioğlu, Ö. (2004). Bilgi Yönetiminin Etkililiğinde Kilit Bir Faktör Olarak Bilgi İşçileri ve İnsan Kaynakları Yönetiminin Farklılaşan Özellikleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:6, Sayı:1,254-275.
Şahin, İ., ve Fındık, T. (2008).Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitim : Mevcut Durum.Sorunlar ve Çözüm Önerileri. TSA , Yıl: 12, S: 3,65-86.
Telli, H. (2003). Büro Yönetimi Eğitiminin Meslek Yüksek Okulları Bazında Değerlendirilmesi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2003/2,1-21.
Tuncel, M. (2007).Meslek Yüksekokullarındaki Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programlarının Sektörün İhtiyaçlarını Karşılama Durumunun Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Büro Yönetimi Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
Tutar, H., Başpınar,N.Ö., ve Altınöz,M. (2007). Sekreterlik El Kitabı Temel Sekreterlik Kitabı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Uğur, L. O., Sarı, H. (2010). MYO-ÖS 2010- Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu-DÜZCE.
Vurgun,L.(2009). Bilgi Toplumu Açısından Türkiye deki Meslek Yüksekokullarının Örgütlenme Problemleri Ve Çözüm Önerileri. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt:4, Sayı:2, 99-116
Bu çalışma; Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi’nde eğitim veren Söğüt ve Gölpazarı Meslek Yüksekokulları’nın Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programında okuyan öğrencilerin, okudukları bölümlere isteyerek mi geldikleri, bu bölümlerin kendilerine hangi imkânları sağlayacağı hakkındaki bilgi düzeylerini ve farkındalıklarını, aldıkları büro yönetimi ve yönetici asistanlığı eğitiminin yeterliliği hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Söğüt Meslek Yüksekokulu ve Gölpazarı Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programına kayıtlı 231 öğrenciye 5’li Likert ölçeğine göre hazırlanmış bir anket uygulanmıştır. İstatistiksel analizler, SPSS 15,0 kullanılarak hazırlanmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde konu ile ilgili giriş yapılmış ve ikinci bölümde meslek yüksekokullarının Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü hakkında bilgi verilmiş ve üçüncü bölümde ise araştırmanın amacı, yöntemi ve hipotezleri ortaya konmuştur. Dördüncü bölümde, araştırmanın sonucuna değinilmiştir. Daha sonra ise sonuç bölümü yer almaktadır
Sonuç itibariyle; öğrencilerin programa yaklaşımlarının olumlu olması verimli ve kaliteli hizmet anlayışının artarak devam edeceğini, bu durumun öğrencilerin performansına olumlu bir şekilde yansıyacağını ve bilgi akışının sürekli kendini yenileyerek devam edeceğini ortaya koymaktadır.
Çakmak,V., Çöğürcü,İ., Duman, H., ve Delen, F.(2011). Yöneticilerin Büro Personeli Olarak Çalışanlardan Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. KMÜ Sosyal ve Ekonomi ̇k Araştırmalar Dergi ̇si, 13 (20), 65-73.
Duman, H., Çöğürcü ,İ., Çakmak,V., ve Atay, M. (2011). Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Öğrencilerinin Mesleki Becerilerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma: Kazım Karabekir Meslek Yüksekokulu Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, sayı:4, 45-64.
Elmacı ,O., Poyraz, K., ve Çalık, M. (1999).Yüksek Öğretimde (Meslek Yüksekokullarında) Kalite Güvence Sisteminin Oluşturulmasına Yönelik Bir Değerlendirme Format Önerisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:1, 111-137.
Gençtürk,M., Demir, Y., ve Çarıkçı, O. (2008). Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Muhasebe-Finans Eğitimine Bakış Açıları ve Farkındalıkları Üzerine Bir Uygulama.Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, C.13, S.1,209-228.
Kavak, Y. (2011).Türkiye’de Yükseköğretimin Görünümü ve Geleceğe Bakış. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, Cilt: 1, Sayı: 2, 55-58.
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Kılavuzu (ÖSYS)-2013.
ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ -2011 - 2012 ÖĞRETİM YILI YÜKSEKÖĞRETİM İSTATİSTİKLERİ.
ÖSYM-2013 Meslek Yüksekokulları İle Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Digey Geciş Sınavı Kılavuzu.
Özer, P. S., Özmen, Ö., ve Saatçioğlu, Ö. (2004). Bilgi Yönetiminin Etkililiğinde Kilit Bir Faktör Olarak Bilgi İşçileri ve İnsan Kaynakları Yönetiminin Farklılaşan Özellikleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:6, Sayı:1,254-275.
Şahin, İ., ve Fındık, T. (2008).Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitim : Mevcut Durum.Sorunlar ve Çözüm Önerileri. TSA , Yıl: 12, S: 3,65-86.
Telli, H. (2003). Büro Yönetimi Eğitiminin Meslek Yüksek Okulları Bazında Değerlendirilmesi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2003/2,1-21.
Tuncel, M. (2007).Meslek Yüksekokullarındaki Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programlarının Sektörün İhtiyaçlarını Karşılama Durumunun Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Büro Yönetimi Eğitimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
Tutar, H., Başpınar,N.Ö., ve Altınöz,M. (2007). Sekreterlik El Kitabı Temel Sekreterlik Kitabı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Uğur, L. O., Sarı, H. (2010). MYO-ÖS 2010- Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu-DÜZCE.
Vurgun,L.(2009). Bilgi Toplumu Açısından Türkiye deki Meslek Yüksekokullarının Örgütlenme Problemleri Ve Çözüm Önerileri. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt:4, Sayı:2, 99-116