Ofis idaresinde yeni bir eğilim olarak sanal sekreterlik hizmetleri son dönemde Türkiye’de dikkat çekmeye başlamıştır. Sanal sekreterlik ve asistanlık hizmetleri ABD, Avrupa ve Avustralya’da 90’lı yılların sonlarına doğru ilgi görmüş ve o dönemden itibaren geniş bir uygulama alanı bulmuştur. Sanal sekreterlik ve asistanlık hizmetleri geleneksel büro yönetimi uygulamaları ile temelde benzerlikler göstermekle birlikte, çalışma ortamı ve gerektirdiği yetkinlikler bakımından geleneksel büro yönetimi uygulamalarından bazı farklılıklar içerir. Bu çalışma, sanal asistanlık modelinin geleneksel sekreterlik uygulamalarından nasıl ayrıldığını daha iyi anlayabilmek için onun belirleyici niteliklerini incelemeyi amaçlamaktadır.
Bu çalışmada; sanal asistanlık modelinin ABD, Avrupa, Avustralya ve Türkiye’deki tarihçesi ve uygulama alanları incelenmektedir. Aynı zamanda bu yeni modelin, büro yönetimi ve asistanlık hizmetleri alanında çalışan işgücünde temel mesleki bilgi ve becerilere ilave olarak hangi yetkinlikleri gerektirdiği tartışılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 3 |