Review
BibTex RIS Cite

Assessing the Problems Encountered in Physical Education and Sport Classes (A Domestic and International Evaluation)

Year 2021, Volume: 3 Issue: 1, 12 - 39, 30.06.2021
https://doi.org/10.47778/ejsse.891512

Abstract

With this study the current situation was depicted by assessing the problems encountered by the teachers of the physical education and sport during the course both in our country and foreign countries. With the study it was aimed to draw attention of the institutions that educate teachers, administrators and policy and program makers. All the studies indicate that teachers mostly encountered problems that arose from school administrations, laws-regulations, curriculums, teachers of other branches, students, parents, facilities, equipments and materials, teaching and undergraduate education. The most important factor is doubtlessly undergraduate education. Similarly, another remarkable factor is poor in-service trainings. This poor in-service training was due to the following: teachers encountering a reality shock, insufficient guidance, excessive workload, unstable education system, and teaching of courses with low status. The teachers therefore underwent intense stress and suffered from professional burnout and low work-life balance. It has been determined that the course has low value due to a educational focus on academic success, and that the obstacles associated with physical education affect the teaching of the course. It is obvious that problems will not be solved in the short term. Therefore, the teaching of physical education should be restructured from undergraduate education and should gradually be updated.

References

  • Aka, S., Arı, E., Can, İ. ve Kale, R. (2011). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor derslerinde verdikleri notların yorumlanması üzerine bir araştırma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(özel), 62-72.
  • Aktop, A. & Karahan, N. (2012). Physical education teacher's views of effective teaching methods in physical education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 1910-1913. DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.05.401.
  • Alagül, Ö. ve Gürsel, F. (2018). Beden eğitimi öğretmenlerının pedagojık yenılık öğrenırken çalışma koşullarının rolü. S. Dinçer (Ed.), Değişen Dünyada Eğitim içinde (385-395). Ankara: Pegem Akademi.
  • Al-Mohannadi, A. & Capel, S. (2007). Stress in physical education teachers in Qatar. Social Psychology of Education, 10, 55–75. DOI: 10.1007/s11218-006-9004-9.
  • Aslan, A., Göksu, İ. ve Karaman, S. (2018). Uyarlanabilir uzaktan hizmetiçi eğitimin başarı ve eğitimin tamamlama süresine etkisi ile öğretmen görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (45), 103-115.
  • Asma, M., Çamlıyer, H., Soytürk, M., Balcı, T. ve Çamlıyer, H. (2018). An ınvestigation on alternative measurement and evaluation in physical education and sport teaching. Sakarya University journal Of Education, 8(3), 37-62. DOI: 10.19126/suje.398201.
  • Atasoy, M. (2008). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki sorunlarının araştırılması ve çözüm önerileri (kırşehir ili örneği). Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Avşar, Z. (2009). İlköğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersi değerlendirme süreci ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 81-89.
  • Aydoğan, H. Beden eğitimi öğretmenlerinin, meslekte karşılaştıkları problemlerinin, aldıkları eğitim yönünden, okul ve fiziki şartlar çerçevesinde, strese neden olma boyutunun demografik özellikleri açısından incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(özel), 1-8.
  • Baek, J. H., Keath, A. & Elliott, E. (2018). Physical education teachers’ technology practices and challenges. Internatıonal Journal Of Human Movement Scıence, 12(2), 27–42. DOI: 10.23949/ijhms.2018.08.12.2.2.
  • Barroso, C. S., Mccullum‐Gomez, C., Hoelscher, D. M., Kelder, S. H. & Murray, N. G. (2005). Self‐reported barriers to quality physical education by physical education specialists in texas. Journal Of School Health, 75(8), 313-319. DOI: 10.1111/j.1746-1561.2005.00042.x.
  • Baxter-Jones, A. D., Maffulli, N. & Toya Study Group (2003). Parental influence on sport participation in elite young athletes. The Journal Of Sports Medicine And Physical Fitness, 43(2), 250–255.
  • Blankenship, B. T. & Coleman, M. M. (2009). An examination of "wash-out" and workplace conditions of beginning physical education teachers. Physical Educator, 66(2), 97-111.
  • Bulca, Y., Saçlı, F., Kangalgil, M. ve Demirhan, G. (2012). Beden eğitimi öğretmenlerinin öğretmen yetiştirme programına ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 37(165). 82-92.
  • Cengiz, C. ve Serbes, Ş. (2014). Türkiye'deki beden eğitimi öğretmen adaylarının tercih ettikleri öğretim stilleri ve stillere ilişkin değer algıları. Pamukkale Journal Of Sport Sciences, 5(2). 21-34.
  • Chatoupis, C. C. (2018). Physical education teachers' use of mosston and ashworth's teaching styles: a literature review. Physical Educator, 75(5), 880-900. DOI: 10.18666/TPE-2018-V75-I5-8292.
  • Çınar, H. (2011). Sivas il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı egzersiz çalışmalarında karşılaştıkları sorunların incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Sivas.
  • Çolakoğlu, T. ve Karaküçük, S. (2006). Beden eğitimi öğretmenlerinin okullarda uygulamada karşılaştıkları sorunlar üzerine bir araştırma. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 35-48.
  • Demir, M. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki sorunları ve performanslarına etkileri Adıyaman ili örneği. Yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Bartın.
  • Demirci, A. (2013). Beden eğitimi ve spor öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Nobel.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F., Şahin, R., Güvenç, A., Aslan, A., Güven, B., Kangalgil, M., Hünük, D., Koca, C. ve Açikada, C. (2008). Beden eğitimi öğretim programları ve programların yürütülmesine ilişkin paydaş görüşlerinin karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 19(3), 157-180.
  • Doğar, Y. (2019). İlköğretim okullarında beden eğitimi ve spor dersinin okutulmasında okul içi spor tesis, araç ve gereçlerin yeterlilikleri ve mahalli spor imkânlarından yararlanma durumu (niğde örneği). Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(2), 70-80.
  • Eldar, E., Ayvazo, S., Talmor, R. & Harari, I. (2011). Difficulties and successes during induction of physical education teachers. International Journal of Physical Education, XLVIII(1), 33-42.
  • Erbaş, M. ve Ünlü, H. (2012). Beden eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik öncesi hazırlık sürecinde yer alan derslere ilişkin görüşleri. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 200-206.
  • Erhan, S. E. ve Tamer, K. (2009). Doğu anadolu bölgesi ilköğretim ve ortaöğretim okullarında beden eğitimi dersi için gereken tesis araç-gereç durumları ile öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişkiler. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 57-66.
  • Erhan, S.E. (2009). Doğu anadolu bölgesi il merkezlerinde beden eğitimi dersinin işlenebilirliği, beden eğitimi öğretmenlerinin sorunları ve bunların öğrenci tutumları üzerine etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Gordon, E. J. (2016). Concerns of the novice physical education teacher. The Physical Educator, 73(4), 652-670. DOI: 10.18666/TPE-2016-V73-I4-7069 .
  • Gökyer, N. (2011). İlköğretim okulu zümre öğretmenler kurulu toplantılarının gerçekleşme düzeyi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 127-148.
  • Güllü, M., Güllü, E. ve Güllü, A. (2009). İlköğretimde çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma ve beden eğitimi dersi yeni öğretim programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(3), 207-219.
  • Gülüm, V. ve Bilir, P. (2011). Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 57-64. DOI: 10.1501/Sporm_0000000200 .
  • Güven, P. ve Öncü, A. (2006). Beden eğitimi ve spora katılımda aile faktörü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 10(10), 81-90.
  • Harwood, C. G. & Knight, C. J. (2016). Parenting in sport. Sport, Exercise, And Performance Psychology, 5(2), 84–88. DOI: 10.1037/spy0000063.
  • Hekim, M. (2016). Çocuklarda beden eğitimi, spor ve oyun etkinliklerine katılımın kemik gelişimi üzerine etkilerinin değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 66-71.
  • Hoşkilimci, A. (2011). Kamu ve özel okullarda çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunların araştırması (Sarıyer ilçesi örneği). Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Jaakkola, T. & Watt, A. (2011). Finnish physical education teachers’ self-reported use and perceptions of mosston and ashworth’s teaching styles. Journal of Teaching in Physical Education, 30(3), 248-262. DOI: 10.1123/jtpe.30.3.248.
  • Jenkinson, K. A. & Benson, A. C. (2010). Barriers to providing physical education and physical activity in victorian state secondary schools. Australian Journal Of Teacher Education, 35(8). DOI: 10.14221/ajte.2010v35n8.1.
  • Kangalgil, M. ve Özgül, F. (2019). Öğretmenlik uygulaması dersi ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 14(4), 2469-2481. DOI: 10.29228/TurkishStudies.22710.
  • Kangalgil, M., Hünük, D. ve Demirhan, G. (2006). İlköğretim, lise ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57.
  • Karaaslan, İ., Tuna, U. S. L. U. ve Serkan, E. S. E. N. (2020). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik, iş doyumu ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Journal of Health and Sport Sciences, 3(1), 7-18.
  • Karabulutlu, Z. ve Pulur, A. (2017). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterliği ve eğitimlerinin özel alan yeterliklerine etkisinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(3), 171-176. DOI: 10.1501/Sporm_0000000322.
  • Karaküçük, S. (1999). Okul yöneticilerinin ders dışı etkinliklere yaklaşımları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 51-62.
  • Karaçam, A. ve Pulur, A. (2016). Beden eğitimi öğretmenlerinin başarı algısı, akademik iyimserlik, psikolojik iyi oluş ve fiziksel saygı düzeylerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-22.
  • Kelgökmen, A., Uzunöz, F. ve Demirhan, G. (2016). Beden eğitimi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin saptanması ve karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1503-1516.
  • Keske, G. (2007). İlköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve karşılaştıkları sorunlar. (Gaziantep ili örneği). Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Adana.
  • Kılıçaslan, U. Ve Baş, M. (2020). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programında yapılan değişikliklere öğretmenlerin bakış açısı. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 22(3), 100-108.
  • Kıral, E. ve Diri, M. (2016). Ortaokul öğretmenlerinin iş doyumlarının mesleki tükenmişlik düzeylerine etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(39), 125-149. DOI: 10.21764/efd.81587.
  • Kırekin, T. (2016). Van ilinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersinin etkinliği üzerine görüşlerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Van.
  • Kızılkaya Namlı, A. ve Temel, C. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi ve program önerisi. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 321-351.
  • Kocayiğit, A. ve Ekinci, N. (2020). Ortaöğretim okullarında uygulanan program dışı etkinliklerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(29), 1-1. DOI: 10.26466/opus.749109.
  • Konukman, F., Agbuĝa, B., Erdoĝan, Ş., Zorba, E., Demirhan, G. & Yilmaz, I. (2010). Teacher-coach role conflict in school-based physical education in USA: A Literature review and suggestions for the future. Biomedical Human Kinetics, 2(1), 19-24. DOI: 10.2478/v10101-010-0005-y.
  • Kul, M. ve Hergüner, G. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin sorunları ve performanslarına etkileri (Sakarya ili örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 971-996. DOI: 10.17240/aibuefd.2018..-400744.
  • Kulinna, P. H., Cothran, D. J. & Regualos, R. (2006). Teachers' reports of student misbehavior in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 77(1), 32-40. DOI: 10.1080/02701367.2006.10599329.
  • Mäkelä, K., Hirvensalo, M. & Whipp, P. R. (2014). Should I stay or should I go? Physical education teachers' career intentions. Research Quarterly For Exercise And Sport, 85(2), 234-244. DOI: 10.1080/02701367.2014.893052.
  • Marshall, J. & Hardman, K. (2000). The state and status of physical education in schools in ınternational context. European Physical Education Review, 6(3), 203–229. DOI: 10.1177/1356336X000063001.
  • McCaughtry, N., Barnard, S., Martin, J., Shen, B. & Kulinna, P. H. (2006). Teachers' perspectives on the challenges of teaching physical education in urban schools: The student emotional filter. Research Quarterly For Exercise and Sport, 77(4), 486-497. DOI: 10.1080/02701367.2006.10599383.
  • MEB. (2018). Ortaokul 5,6,7 ve 8. sınıflar beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı. Erişim tarihi; 18.12.2020, www.meb.gov.tr.
  • MEB. (2018). Ortaöğretim 9,10,11 ve 12. sınıflar beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı. Erişim tarihi; 18.12.2020, www.meb.gov.tr.
  • Mercan, U. (2020). Aksaray’da görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme yöntem ve araçlarını kullanabilme yeterlikleri, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Yüksek lisans tezi, Aksaray Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Aksaray.
  • Mirzeoğlu, A. D. (2017). Model temelli beden eğitimi öğretimi. Ankara: Spor Yayınevi.
  • Mirzeoğlu, A. D., Yaralı, S. S., Çoknaz, D. ve Özmen, S. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin gözünden dersleri ve meslekleri (sakarya örneği). Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 24(2), 111-131.
  • Mirzeoğlu, D. (2013). Eğitim (pedagoji) temelleri. N. Mirzeoğlu (Ed.), Spor Bilimlerine Giriş içinde (95). Ankara: Spor Yayınevi.
  • Mobarak Abedalhafiz, A. (2013). Obstacles face physical education at schools in Al Madenah Al Munawarah-KSA. European Scientific Journal, 9(13), 284-300. DOI: 10.19044/esj.2013.v9n13p%p.
  • Mohr, D. J. & Townsend, J. S. (2001). In the beginning: new physical education teachers' quest for success. Teaching Elementary Physical Education, 12(4), 9.
  • Oğul, E.O. (2010). Beden eğitimi ve spor mesleki açıdan karşılaştığı sorunlar (Balıkesir il örneği). Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Orhan, R. (2019). Çocuk gelişiminde fiziksel aktivite ve sporun önemi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 157-176.
  • Osborne, R., Belmont, R. S., Peixoto, R. P., Azevedo, I. O. S. De. & Carvalho Junior, A. F. P. De (2016). Obstacles for physical education teachers in public schools: an unsustainable situation. Motriz: Revista De Educação Física, 22(4), 310–318. DOI: 10.1590/s1980-6574201600040015.
  • Öncü, E. ve Güven, Ö. (2011). Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 2(2), 28-37.
  • Özcan, G. ve Mi̇rzeoğlu, A. (2014). Beden eğitimi öğretim programına ilişkin öğrenci, veli ve beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 98-121. DOI: 10.17539/aej.41060.
  • Özkoparan, O. ve İnan, M. (2018). Beden eğitimi ve spor derslerinde alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 10(1), 23-38. DOI: 10.30655/besad.2018.0.
  • Popeska, B., Klincarov, I., Mitevski, O. & Nikovski, G. (2017). Common obstacles in realization of physical education teaching process in primary education in Republic of Macedonia. 12th FIEP European Congress. Lexembourg.
  • Richards, K. A. R., Templin, T. J. & Gaudreault, K. L. (2013). Understanding the realities of school life: recommendations for the preparation of physical education teachers. Quest, 65(4), 442-457. DOI: 10.1080/00336297.2013.804850.
  • Richardson, K. P. (2011). Physical education teacher education: creating a foundation to increase the status of physical education in schools. Journal Of Physical Education, Recreation & Dance, 82(7), 45-56. DOI: 10.1080/07303084.2011.10598658.
  • Rink, J. E. (2013). Measuring teacher effectiveness in physical education. Research Quarterly For Exercise And Sport, 84(4), 407-418. DOI: 10.1080/02701367.2013.844018.
  • Sáenz-López, P. (2011). Describing problems experienced by spanish novice physical education teachers. The Open Sports Sciences Journal, 4(1), 1–9. DOI: 10.2174/1875399X01104010001.
  • Sagin, A. E., Gullu, M. Ve Ugras, S. (2020). Beden egitimi zumre ogretmenlerinin ısbirligi duzeyinin belirlenmesi: bir karma yontem arastirmasi. Mediterranean Journal Of Educational Research, 14(32), 369-388. DOI: 10.29329/mjer.2020.258.19.
  • Sağın, A. ve Karabulut, Ö. (2020). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin aldıkları hizmet öncesi eğitime ilişkin algılarının belirlenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 121-133. DOI: 10.31680/gaunjss.728004.
  • Sanz-Arazuri, E., Ponce-De-León-Elizondo, A., Valdemoros-San-Emeterio, M. & Baena-Extremera, A. (2017). Parental influence on adolescent adherence to physical sport. Retos, 33, 185-189. DOI: 10.47197/retos.v0i33.54465.
  • Seçer, T., Çeliköz, N., Kayılı, G. (2010). Okul öncesi öğretmenliği okul uygulamalarinda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 128-152.
  • Sezen, M.S. (2019). Beden eğitimi ve spor dersinin uygulanmasında karşılaşılan problemler; okul yöneticileri ve öğretmen görüşleri. Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Trabzon.
  • Shoval, E., Erlich, I. & Fejgin, N. (2010). Mapping and interpreting novice physical education teachers' self-perceptions of strengths and difficulties. Physical Education and Sport Pedagogy, 15(1), 85-101. DOI: 10.1080/17408980902731350.
  • Sönmez, T. ve Sunay, H. (2004). Ankara’daki ortaöğretim kurumlarında uygulanan beden eğitimi ve spor dersinin sorunlarına ilişkin bir inceleme. Milli Eğitim Dergisi, 32(162), 270-277.
  • Şirinkan, A. ve Erciş, S. (2009). İlköğretim okullarındaki beden eğitimi ve spor derslerinde uygulanan öğretim yöntemleri ve ölçme–değerlendirme kriterlerinin araştırılması. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 184-189.
  • Taşmektepligil, Y., Yılmaz, Ç., İmamoğlu, O., & Kılcıgil, E. (2006). İlköğretim okullarinda beden eğitimi ders hedeflerinin gerçekleşme düzeyi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(4), 139-147. DOI: 10.1501/Sporm_0000000070.
  • Taymaz, H. (2011). Devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki sorunlarının araştırılması (antalya il örneği). Doktora tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sağlık Bilimlieri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Burdur.
  • Tekkurşun Demi̇r, G., İlhan, E. ve Ci̇ci̇oğlu, H. (2018). Beden eğitimi öğretmen adaylarının gerçeklik şoku beklenti düzeyleri: mesleğe atılmaya hazır mıyız? Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22(2), 643-658.
  • Ugras, S. & Sagin, A.E. (2019). Why do physical education teachers give high grades? Educational Policy Analysis And Strategic Research, 14(4), 256-269. DOI: 10.29329/epasr.
  • Uğraş, S. (2018). Beden eğitimi öğretmenleri kendilerini hangi konularda yetersiz hissediyor? Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-16.
  • Uğraş, S. ve Akbuğa, T. (2019). Beden eğitimi derslerindeki spor yaralanmaları ve beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi, 2(2), 11-26. DOI: 10.36415/dagcilik.657813 .
  • Uğraş, S. ve Güllü, M. (2019). Beden eğitimi öğretmenliği bölümlerinin yeterliliği ile ilgili öğretmen görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 57-65. DOI: 10.18506/anemon.429116.
  • Uğraş, S., Güllü, M. ve Yücekaya, M.A. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenliğimde ilk yılım. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 242-259. DOI: 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m..
  • Uğraş, S., Güllü, M., Eroğlu, E. ve Özen, G. (2017). Ortaokulda çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin okullarda tutulan evrak ve dosyalar hakkındaki düşünceleri. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 8-20. DOI: 10.22396/sbd.2017.27.
  • Ulucan, H., Türkçapar, Ü. ve Cihan, B. (2012). Beden eğitimi öğretmenlerinin meslekte karşılaştıkları sorunların incelenmesi kırşehir ili uygulaması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 265-277.
  • Ünlü, H. & Filiz, B. (2019). Work ability of the Turkish physical education teachers. Research Quarterly For Exercise And Sport, 90(4), 666-677. DOI: 10.1080/02701367.2019.1642995.
  • Ünlü, H. ve Aydos, L. (2010). Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(1), 45-56.
  • Veloo, A., & Md Ali, R. (2016). Physical education teachers challenges in implementing school based assessment. International Review of Management and Marketing, 6(8S), 48-53.
  • Villalba, A., González-Rivera, M. D. & Díaz-Pulido, B. (2017). Obstacles perceived by physical education teachers to ıntegrating ıct. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 16(1), 83-92.
  • Von Haaren-Mack, B., Schaefer, A., Pels, F. & Kleinert, J. (2020). Stress in physical education teachers: a systematic review of sources, consequences, and moderators of stress. Research Quarterly For Exercise And Sport, 91(2), 279-297. DOI: 10.1080/02701367.2019.1662878
  • Whipp, P. R., Tan, G. & Yeo, P. T. (2007). Experienced physical education teachers reaching their “use-by date” powerless and disrespected. Research Quarterly For Exercise And Sport, 78(5), 487-499. DOI: 10.1080/02701367.2007.10599448
  • Yaşar, G. (2008). Beden eğitimi öğretmenlerinin okulla ilgili sorunları ve stresle başa çıkma tarzlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Adana.
  • Yeti̇m, A. (2000). Sporun Sosyal Görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 63-72.
  • Yıldız, E. ve Kangalgi̇l, M. (2014). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterlikleri ve kullandıkları öğretim yöntemleri ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Pamukkale Journal Of Sport Sciences, 5(1), 61-76.
  • Yıldız, M. ve Yıldız, Ö. (2019). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerini kullanma düzeyleri. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 60-73.
  • Yıldız, Y., Yıldız, O. ve Çağlayan, D. (2013). Ortaöğretim beden eğitimi dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi. Bartın University Journal Of Faculty Of Education, 2(1), 253-269.
  • Yılmaz, A. ve Cihan, H. (2018). Okul yöneticisi, beden eğitimi öğretmeni ve öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin görüşleri: nitel bir çalışma. Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 23(1), 9-24.
  • Yılmaz, A., Esentürk, O. ve İlhan, E. (2018). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik Durumları ve Öğretim Sürecinde Bu Duruma Yol Açan Nedenler: Karma Araştırma Yaklaşımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2091-2103. DOI: 10.24106/kefdergi.2448.
  • Yılmaz, G. ve Gündüz, N. (2008). Ankara merkez ilköğretim okullarında görevli beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanışına ilişkin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 103-111. DOI: 10.1501/Sporm_0000000099 .
  • Yüzüak, E. (2006). Kütahya’da ilköğretim ve liselerde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki sorunlarının araştırılması. Yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Kütahya.
  • Zach, S., Dunsky, A., Stein, H., Litvin, O. & Hellerstein, D. (2020). Novice physical education teachers in ısrael: Facilitators and barriers to persistence in the profession. Sustainability, 12(9), 3830. DOI: 10.3390/su12093830 .
  • Zhu, X. (2015). Student perspectives of grading in physical education. European Physical Education Review, 21(4), 409-420. DOI: 10.1177/1356336X15569628.

Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi (Yurt İçi ve Yurt Dışı Değerlendirmesi)

Year 2021, Volume: 3 Issue: 1, 12 - 39, 30.06.2021
https://doi.org/10.47778/ejsse.891512

Abstract

Bu çalışma ile yurtiçi ve yurtdışındaki Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin dersleri sırasında karşılaştıkları sorunlar incelenerek mevcut durum ortaya konmuştur. Çalışma ile öğretmen yetiştiren kurumların, yöneticilerin, yasa ve program yapıcıların dikkatinin çekilmesi amaçlanmıştır. Tüm çalışmalar gösteriyor ki öğretmenler daha çok okul yönetimi, yasa-yönetmelik, müfredat, diğer branş öğretmenleri, öğrenci, veli, tesis, malzeme, zaman, ders işleme, lisans eğitiminden kaynaklı sorunlar yaşamaktadır. Sorunların ana faktörlerinden en önemlisi şüphesiz ki lisans eğitimidir. Benzeri şekilde hizmet içi eğitimlerin yetersiz olması bir diğer göze çarpan faktördür. Mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin gerçeklik şoku yaşadığı, yetersiz rehberlik hizmetleri; iş yükünün fazla oluşu, sürekli değişen eğitim sistemi, dersin statüsünün düşük olması gibi nedenlerle öğretmenlerin yoğun stres altında kaldığı ve mesleki tükenmişlik seviyelerinin arttığı, iş ve yaşam doyumlarının düştüğü belirlenmiştir. Eğitim sistemlerinin akademik başarı odaklı olması, beden eğitimi dersinin önündeki engellerin dersin işlenişini etkilemesi nedeniyle dersin statüsünün düşük olduğu belirlenmiştir. Sorunların çözümünün kısa vadede gerçekleşmeyeceği açıkça ortadadır. Bu nedenle lisans eğitiminden itibaren yeniden yapılanmaya gidilerek aşamalı olarak güncelleştirmeye gidilmesi gerekmektedir. 

References

  • Aka, S., Arı, E., Can, İ. ve Kale, R. (2011). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor derslerinde verdikleri notların yorumlanması üzerine bir araştırma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(özel), 62-72.
  • Aktop, A. & Karahan, N. (2012). Physical education teacher's views of effective teaching methods in physical education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 1910-1913. DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.05.401.
  • Alagül, Ö. ve Gürsel, F. (2018). Beden eğitimi öğretmenlerının pedagojık yenılık öğrenırken çalışma koşullarının rolü. S. Dinçer (Ed.), Değişen Dünyada Eğitim içinde (385-395). Ankara: Pegem Akademi.
  • Al-Mohannadi, A. & Capel, S. (2007). Stress in physical education teachers in Qatar. Social Psychology of Education, 10, 55–75. DOI: 10.1007/s11218-006-9004-9.
  • Aslan, A., Göksu, İ. ve Karaman, S. (2018). Uyarlanabilir uzaktan hizmetiçi eğitimin başarı ve eğitimin tamamlama süresine etkisi ile öğretmen görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (45), 103-115.
  • Asma, M., Çamlıyer, H., Soytürk, M., Balcı, T. ve Çamlıyer, H. (2018). An ınvestigation on alternative measurement and evaluation in physical education and sport teaching. Sakarya University journal Of Education, 8(3), 37-62. DOI: 10.19126/suje.398201.
  • Atasoy, M. (2008). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki sorunlarının araştırılması ve çözüm önerileri (kırşehir ili örneği). Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Avşar, Z. (2009). İlköğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersi değerlendirme süreci ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 81-89.
  • Aydoğan, H. Beden eğitimi öğretmenlerinin, meslekte karşılaştıkları problemlerinin, aldıkları eğitim yönünden, okul ve fiziki şartlar çerçevesinde, strese neden olma boyutunun demografik özellikleri açısından incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(özel), 1-8.
  • Baek, J. H., Keath, A. & Elliott, E. (2018). Physical education teachers’ technology practices and challenges. Internatıonal Journal Of Human Movement Scıence, 12(2), 27–42. DOI: 10.23949/ijhms.2018.08.12.2.2.
  • Barroso, C. S., Mccullum‐Gomez, C., Hoelscher, D. M., Kelder, S. H. & Murray, N. G. (2005). Self‐reported barriers to quality physical education by physical education specialists in texas. Journal Of School Health, 75(8), 313-319. DOI: 10.1111/j.1746-1561.2005.00042.x.
  • Baxter-Jones, A. D., Maffulli, N. & Toya Study Group (2003). Parental influence on sport participation in elite young athletes. The Journal Of Sports Medicine And Physical Fitness, 43(2), 250–255.
  • Blankenship, B. T. & Coleman, M. M. (2009). An examination of "wash-out" and workplace conditions of beginning physical education teachers. Physical Educator, 66(2), 97-111.
  • Bulca, Y., Saçlı, F., Kangalgil, M. ve Demirhan, G. (2012). Beden eğitimi öğretmenlerinin öğretmen yetiştirme programına ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 37(165). 82-92.
  • Cengiz, C. ve Serbes, Ş. (2014). Türkiye'deki beden eğitimi öğretmen adaylarının tercih ettikleri öğretim stilleri ve stillere ilişkin değer algıları. Pamukkale Journal Of Sport Sciences, 5(2). 21-34.
  • Chatoupis, C. C. (2018). Physical education teachers' use of mosston and ashworth's teaching styles: a literature review. Physical Educator, 75(5), 880-900. DOI: 10.18666/TPE-2018-V75-I5-8292.
  • Çınar, H. (2011). Sivas il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı egzersiz çalışmalarında karşılaştıkları sorunların incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Sivas.
  • Çolakoğlu, T. ve Karaküçük, S. (2006). Beden eğitimi öğretmenlerinin okullarda uygulamada karşılaştıkları sorunlar üzerine bir araştırma. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 35-48.
  • Demir, M. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki sorunları ve performanslarına etkileri Adıyaman ili örneği. Yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Bartın.
  • Demirci, A. (2013). Beden eğitimi ve spor öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Nobel.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F., Şahin, R., Güvenç, A., Aslan, A., Güven, B., Kangalgil, M., Hünük, D., Koca, C. ve Açikada, C. (2008). Beden eğitimi öğretim programları ve programların yürütülmesine ilişkin paydaş görüşlerinin karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 19(3), 157-180.
  • Doğar, Y. (2019). İlköğretim okullarında beden eğitimi ve spor dersinin okutulmasında okul içi spor tesis, araç ve gereçlerin yeterlilikleri ve mahalli spor imkânlarından yararlanma durumu (niğde örneği). Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(2), 70-80.
  • Eldar, E., Ayvazo, S., Talmor, R. & Harari, I. (2011). Difficulties and successes during induction of physical education teachers. International Journal of Physical Education, XLVIII(1), 33-42.
  • Erbaş, M. ve Ünlü, H. (2012). Beden eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik öncesi hazırlık sürecinde yer alan derslere ilişkin görüşleri. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 200-206.
  • Erhan, S. E. ve Tamer, K. (2009). Doğu anadolu bölgesi ilköğretim ve ortaöğretim okullarında beden eğitimi dersi için gereken tesis araç-gereç durumları ile öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişkiler. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 57-66.
  • Erhan, S.E. (2009). Doğu anadolu bölgesi il merkezlerinde beden eğitimi dersinin işlenebilirliği, beden eğitimi öğretmenlerinin sorunları ve bunların öğrenci tutumları üzerine etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Gordon, E. J. (2016). Concerns of the novice physical education teacher. The Physical Educator, 73(4), 652-670. DOI: 10.18666/TPE-2016-V73-I4-7069 .
  • Gökyer, N. (2011). İlköğretim okulu zümre öğretmenler kurulu toplantılarının gerçekleşme düzeyi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 127-148.
  • Güllü, M., Güllü, E. ve Güllü, A. (2009). İlköğretimde çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma ve beden eğitimi dersi yeni öğretim programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(3), 207-219.
  • Gülüm, V. ve Bilir, P. (2011). Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 57-64. DOI: 10.1501/Sporm_0000000200 .
  • Güven, P. ve Öncü, A. (2006). Beden eğitimi ve spora katılımda aile faktörü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 10(10), 81-90.
  • Harwood, C. G. & Knight, C. J. (2016). Parenting in sport. Sport, Exercise, And Performance Psychology, 5(2), 84–88. DOI: 10.1037/spy0000063.
  • Hekim, M. (2016). Çocuklarda beden eğitimi, spor ve oyun etkinliklerine katılımın kemik gelişimi üzerine etkilerinin değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 66-71.
  • Hoşkilimci, A. (2011). Kamu ve özel okullarda çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunların araştırması (Sarıyer ilçesi örneği). Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Jaakkola, T. & Watt, A. (2011). Finnish physical education teachers’ self-reported use and perceptions of mosston and ashworth’s teaching styles. Journal of Teaching in Physical Education, 30(3), 248-262. DOI: 10.1123/jtpe.30.3.248.
  • Jenkinson, K. A. & Benson, A. C. (2010). Barriers to providing physical education and physical activity in victorian state secondary schools. Australian Journal Of Teacher Education, 35(8). DOI: 10.14221/ajte.2010v35n8.1.
  • Kangalgil, M. ve Özgül, F. (2019). Öğretmenlik uygulaması dersi ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 14(4), 2469-2481. DOI: 10.29228/TurkishStudies.22710.
  • Kangalgil, M., Hünük, D. ve Demirhan, G. (2006). İlköğretim, lise ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57.
  • Karaaslan, İ., Tuna, U. S. L. U. ve Serkan, E. S. E. N. (2020). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik, iş doyumu ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Journal of Health and Sport Sciences, 3(1), 7-18.
  • Karabulutlu, Z. ve Pulur, A. (2017). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterliği ve eğitimlerinin özel alan yeterliklerine etkisinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(3), 171-176. DOI: 10.1501/Sporm_0000000322.
  • Karaküçük, S. (1999). Okul yöneticilerinin ders dışı etkinliklere yaklaşımları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 51-62.
  • Karaçam, A. ve Pulur, A. (2016). Beden eğitimi öğretmenlerinin başarı algısı, akademik iyimserlik, psikolojik iyi oluş ve fiziksel saygı düzeylerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-22.
  • Kelgökmen, A., Uzunöz, F. ve Demirhan, G. (2016). Beden eğitimi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin saptanması ve karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1503-1516.
  • Keske, G. (2007). İlköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve karşılaştıkları sorunlar. (Gaziantep ili örneği). Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Adana.
  • Kılıçaslan, U. Ve Baş, M. (2020). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programında yapılan değişikliklere öğretmenlerin bakış açısı. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 22(3), 100-108.
  • Kıral, E. ve Diri, M. (2016). Ortaokul öğretmenlerinin iş doyumlarının mesleki tükenmişlik düzeylerine etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(39), 125-149. DOI: 10.21764/efd.81587.
  • Kırekin, T. (2016). Van ilinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersinin etkinliği üzerine görüşlerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Van.
  • Kızılkaya Namlı, A. ve Temel, C. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi ve program önerisi. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 321-351.
  • Kocayiğit, A. ve Ekinci, N. (2020). Ortaöğretim okullarında uygulanan program dışı etkinliklerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(29), 1-1. DOI: 10.26466/opus.749109.
  • Konukman, F., Agbuĝa, B., Erdoĝan, Ş., Zorba, E., Demirhan, G. & Yilmaz, I. (2010). Teacher-coach role conflict in school-based physical education in USA: A Literature review and suggestions for the future. Biomedical Human Kinetics, 2(1), 19-24. DOI: 10.2478/v10101-010-0005-y.
  • Kul, M. ve Hergüner, G. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin sorunları ve performanslarına etkileri (Sakarya ili örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 971-996. DOI: 10.17240/aibuefd.2018..-400744.
  • Kulinna, P. H., Cothran, D. J. & Regualos, R. (2006). Teachers' reports of student misbehavior in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 77(1), 32-40. DOI: 10.1080/02701367.2006.10599329.
  • Mäkelä, K., Hirvensalo, M. & Whipp, P. R. (2014). Should I stay or should I go? Physical education teachers' career intentions. Research Quarterly For Exercise And Sport, 85(2), 234-244. DOI: 10.1080/02701367.2014.893052.
  • Marshall, J. & Hardman, K. (2000). The state and status of physical education in schools in ınternational context. European Physical Education Review, 6(3), 203–229. DOI: 10.1177/1356336X000063001.
  • McCaughtry, N., Barnard, S., Martin, J., Shen, B. & Kulinna, P. H. (2006). Teachers' perspectives on the challenges of teaching physical education in urban schools: The student emotional filter. Research Quarterly For Exercise and Sport, 77(4), 486-497. DOI: 10.1080/02701367.2006.10599383.
  • MEB. (2018). Ortaokul 5,6,7 ve 8. sınıflar beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı. Erişim tarihi; 18.12.2020, www.meb.gov.tr.
  • MEB. (2018). Ortaöğretim 9,10,11 ve 12. sınıflar beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı. Erişim tarihi; 18.12.2020, www.meb.gov.tr.
  • Mercan, U. (2020). Aksaray’da görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme yöntem ve araçlarını kullanabilme yeterlikleri, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Yüksek lisans tezi, Aksaray Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Aksaray.
  • Mirzeoğlu, A. D. (2017). Model temelli beden eğitimi öğretimi. Ankara: Spor Yayınevi.
  • Mirzeoğlu, A. D., Yaralı, S. S., Çoknaz, D. ve Özmen, S. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin gözünden dersleri ve meslekleri (sakarya örneği). Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 24(2), 111-131.
  • Mirzeoğlu, D. (2013). Eğitim (pedagoji) temelleri. N. Mirzeoğlu (Ed.), Spor Bilimlerine Giriş içinde (95). Ankara: Spor Yayınevi.
  • Mobarak Abedalhafiz, A. (2013). Obstacles face physical education at schools in Al Madenah Al Munawarah-KSA. European Scientific Journal, 9(13), 284-300. DOI: 10.19044/esj.2013.v9n13p%p.
  • Mohr, D. J. & Townsend, J. S. (2001). In the beginning: new physical education teachers' quest for success. Teaching Elementary Physical Education, 12(4), 9.
  • Oğul, E.O. (2010). Beden eğitimi ve spor mesleki açıdan karşılaştığı sorunlar (Balıkesir il örneği). Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Orhan, R. (2019). Çocuk gelişiminde fiziksel aktivite ve sporun önemi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 157-176.
  • Osborne, R., Belmont, R. S., Peixoto, R. P., Azevedo, I. O. S. De. & Carvalho Junior, A. F. P. De (2016). Obstacles for physical education teachers in public schools: an unsustainable situation. Motriz: Revista De Educação Física, 22(4), 310–318. DOI: 10.1590/s1980-6574201600040015.
  • Öncü, E. ve Güven, Ö. (2011). Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 2(2), 28-37.
  • Özcan, G. ve Mi̇rzeoğlu, A. (2014). Beden eğitimi öğretim programına ilişkin öğrenci, veli ve beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 98-121. DOI: 10.17539/aej.41060.
  • Özkoparan, O. ve İnan, M. (2018). Beden eğitimi ve spor derslerinde alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 10(1), 23-38. DOI: 10.30655/besad.2018.0.
  • Popeska, B., Klincarov, I., Mitevski, O. & Nikovski, G. (2017). Common obstacles in realization of physical education teaching process in primary education in Republic of Macedonia. 12th FIEP European Congress. Lexembourg.
  • Richards, K. A. R., Templin, T. J. & Gaudreault, K. L. (2013). Understanding the realities of school life: recommendations for the preparation of physical education teachers. Quest, 65(4), 442-457. DOI: 10.1080/00336297.2013.804850.
  • Richardson, K. P. (2011). Physical education teacher education: creating a foundation to increase the status of physical education in schools. Journal Of Physical Education, Recreation & Dance, 82(7), 45-56. DOI: 10.1080/07303084.2011.10598658.
  • Rink, J. E. (2013). Measuring teacher effectiveness in physical education. Research Quarterly For Exercise And Sport, 84(4), 407-418. DOI: 10.1080/02701367.2013.844018.
  • Sáenz-López, P. (2011). Describing problems experienced by spanish novice physical education teachers. The Open Sports Sciences Journal, 4(1), 1–9. DOI: 10.2174/1875399X01104010001.
  • Sagin, A. E., Gullu, M. Ve Ugras, S. (2020). Beden egitimi zumre ogretmenlerinin ısbirligi duzeyinin belirlenmesi: bir karma yontem arastirmasi. Mediterranean Journal Of Educational Research, 14(32), 369-388. DOI: 10.29329/mjer.2020.258.19.
  • Sağın, A. ve Karabulut, Ö. (2020). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin aldıkları hizmet öncesi eğitime ilişkin algılarının belirlenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 121-133. DOI: 10.31680/gaunjss.728004.
  • Sanz-Arazuri, E., Ponce-De-León-Elizondo, A., Valdemoros-San-Emeterio, M. & Baena-Extremera, A. (2017). Parental influence on adolescent adherence to physical sport. Retos, 33, 185-189. DOI: 10.47197/retos.v0i33.54465.
  • Seçer, T., Çeliköz, N., Kayılı, G. (2010). Okul öncesi öğretmenliği okul uygulamalarinda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 128-152.
  • Sezen, M.S. (2019). Beden eğitimi ve spor dersinin uygulanmasında karşılaşılan problemler; okul yöneticileri ve öğretmen görüşleri. Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Trabzon.
  • Shoval, E., Erlich, I. & Fejgin, N. (2010). Mapping and interpreting novice physical education teachers' self-perceptions of strengths and difficulties. Physical Education and Sport Pedagogy, 15(1), 85-101. DOI: 10.1080/17408980902731350.
  • Sönmez, T. ve Sunay, H. (2004). Ankara’daki ortaöğretim kurumlarında uygulanan beden eğitimi ve spor dersinin sorunlarına ilişkin bir inceleme. Milli Eğitim Dergisi, 32(162), 270-277.
  • Şirinkan, A. ve Erciş, S. (2009). İlköğretim okullarındaki beden eğitimi ve spor derslerinde uygulanan öğretim yöntemleri ve ölçme–değerlendirme kriterlerinin araştırılması. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 184-189.
  • Taşmektepligil, Y., Yılmaz, Ç., İmamoğlu, O., & Kılcıgil, E. (2006). İlköğretim okullarinda beden eğitimi ders hedeflerinin gerçekleşme düzeyi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(4), 139-147. DOI: 10.1501/Sporm_0000000070.
  • Taymaz, H. (2011). Devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki sorunlarının araştırılması (antalya il örneği). Doktora tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sağlık Bilimlieri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Burdur.
  • Tekkurşun Demi̇r, G., İlhan, E. ve Ci̇ci̇oğlu, H. (2018). Beden eğitimi öğretmen adaylarının gerçeklik şoku beklenti düzeyleri: mesleğe atılmaya hazır mıyız? Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22(2), 643-658.
  • Ugras, S. & Sagin, A.E. (2019). Why do physical education teachers give high grades? Educational Policy Analysis And Strategic Research, 14(4), 256-269. DOI: 10.29329/epasr.
  • Uğraş, S. (2018). Beden eğitimi öğretmenleri kendilerini hangi konularda yetersiz hissediyor? Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-16.
  • Uğraş, S. ve Akbuğa, T. (2019). Beden eğitimi derslerindeki spor yaralanmaları ve beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi, 2(2), 11-26. DOI: 10.36415/dagcilik.657813 .
  • Uğraş, S. ve Güllü, M. (2019). Beden eğitimi öğretmenliği bölümlerinin yeterliliği ile ilgili öğretmen görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 57-65. DOI: 10.18506/anemon.429116.
  • Uğraş, S., Güllü, M. ve Yücekaya, M.A. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenliğimde ilk yılım. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 242-259. DOI: 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m..
  • Uğraş, S., Güllü, M., Eroğlu, E. ve Özen, G. (2017). Ortaokulda çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin okullarda tutulan evrak ve dosyalar hakkındaki düşünceleri. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 8-20. DOI: 10.22396/sbd.2017.27.
  • Ulucan, H., Türkçapar, Ü. ve Cihan, B. (2012). Beden eğitimi öğretmenlerinin meslekte karşılaştıkları sorunların incelenmesi kırşehir ili uygulaması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 265-277.
  • Ünlü, H. & Filiz, B. (2019). Work ability of the Turkish physical education teachers. Research Quarterly For Exercise And Sport, 90(4), 666-677. DOI: 10.1080/02701367.2019.1642995.
  • Ünlü, H. ve Aydos, L. (2010). Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(1), 45-56.
  • Veloo, A., & Md Ali, R. (2016). Physical education teachers challenges in implementing school based assessment. International Review of Management and Marketing, 6(8S), 48-53.
  • Villalba, A., González-Rivera, M. D. & Díaz-Pulido, B. (2017). Obstacles perceived by physical education teachers to ıntegrating ıct. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 16(1), 83-92.
  • Von Haaren-Mack, B., Schaefer, A., Pels, F. & Kleinert, J. (2020). Stress in physical education teachers: a systematic review of sources, consequences, and moderators of stress. Research Quarterly For Exercise And Sport, 91(2), 279-297. DOI: 10.1080/02701367.2019.1662878
  • Whipp, P. R., Tan, G. & Yeo, P. T. (2007). Experienced physical education teachers reaching their “use-by date” powerless and disrespected. Research Quarterly For Exercise And Sport, 78(5), 487-499. DOI: 10.1080/02701367.2007.10599448
  • Yaşar, G. (2008). Beden eğitimi öğretmenlerinin okulla ilgili sorunları ve stresle başa çıkma tarzlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Adana.
  • Yeti̇m, A. (2000). Sporun Sosyal Görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 63-72.
  • Yıldız, E. ve Kangalgi̇l, M. (2014). Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterlikleri ve kullandıkları öğretim yöntemleri ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Pamukkale Journal Of Sport Sciences, 5(1), 61-76.
  • Yıldız, M. ve Yıldız, Ö. (2019). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerini kullanma düzeyleri. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 60-73.
  • Yıldız, Y., Yıldız, O. ve Çağlayan, D. (2013). Ortaöğretim beden eğitimi dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi. Bartın University Journal Of Faculty Of Education, 2(1), 253-269.
  • Yılmaz, A. ve Cihan, H. (2018). Okul yöneticisi, beden eğitimi öğretmeni ve öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin görüşleri: nitel bir çalışma. Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 23(1), 9-24.
  • Yılmaz, A., Esentürk, O. ve İlhan, E. (2018). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik Durumları ve Öğretim Sürecinde Bu Duruma Yol Açan Nedenler: Karma Araştırma Yaklaşımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2091-2103. DOI: 10.24106/kefdergi.2448.
  • Yılmaz, G. ve Gündüz, N. (2008). Ankara merkez ilköğretim okullarında görevli beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanışına ilişkin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 103-111. DOI: 10.1501/Sporm_0000000099 .
  • Yüzüak, E. (2006). Kütahya’da ilköğretim ve liselerde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki sorunlarının araştırılması. Yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Kütahya.
  • Zach, S., Dunsky, A., Stein, H., Litvin, O. & Hellerstein, D. (2020). Novice physical education teachers in ısrael: Facilitators and barriers to persistence in the profession. Sustainability, 12(9), 3830. DOI: 10.3390/su12093830 .
  • Zhu, X. (2015). Student perspectives of grading in physical education. European Physical Education Review, 21(4), 409-420. DOI: 10.1177/1356336X15569628.
There are 109 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Rewiev
Authors

Ceren Nur Temiz 0000-0001-9323-1008

Ahmet Haktan Sivrikaya 0000-0003-3452-6855

Publication Date June 30, 2021
Acceptance Date April 2, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Temiz, C. N., & Sivrikaya, A. H. (2021). Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi (Yurt İçi ve Yurt Dışı Değerlendirmesi). Eurasian Journal of Sport Sciences and Education, 3(1), 12-39. https://doi.org/10.47778/ejsse.891512
AMA Temiz CN, Sivrikaya AH. Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi (Yurt İçi ve Yurt Dışı Değerlendirmesi). EJSSE. June 2021;3(1):12-39. doi:10.47778/ejsse.891512
Chicago Temiz, Ceren Nur, and Ahmet Haktan Sivrikaya. “Beden Eğitimi Ve Spor Dersinde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi (Yurt İçi Ve Yurt Dışı Değerlendirmesi)”. Eurasian Journal of Sport Sciences and Education 3, no. 1 (June 2021): 12-39. https://doi.org/10.47778/ejsse.891512.
EndNote Temiz CN, Sivrikaya AH (June 1, 2021) Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi (Yurt İçi ve Yurt Dışı Değerlendirmesi). Eurasian Journal of Sport Sciences and Education 3 1 12–39.
IEEE C. N. Temiz and A. H. Sivrikaya, “Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi (Yurt İçi ve Yurt Dışı Değerlendirmesi)”, EJSSE, vol. 3, no. 1, pp. 12–39, 2021, doi: 10.47778/ejsse.891512.
ISNAD Temiz, Ceren Nur - Sivrikaya, Ahmet Haktan. “Beden Eğitimi Ve Spor Dersinde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi (Yurt İçi Ve Yurt Dışı Değerlendirmesi)”. Eurasian Journal of Sport Sciences and Education 3/1 (June 2021), 12-39. https://doi.org/10.47778/ejsse.891512.
JAMA Temiz CN, Sivrikaya AH. Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi (Yurt İçi ve Yurt Dışı Değerlendirmesi). EJSSE. 2021;3:12–39.
MLA Temiz, Ceren Nur and Ahmet Haktan Sivrikaya. “Beden Eğitimi Ve Spor Dersinde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi (Yurt İçi Ve Yurt Dışı Değerlendirmesi)”. Eurasian Journal of Sport Sciences and Education, vol. 3, no. 1, 2021, pp. 12-39, doi:10.47778/ejsse.891512.
Vancouver Temiz CN, Sivrikaya AH. Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi (Yurt İçi ve Yurt Dışı Değerlendirmesi). EJSSE. 2021;3(1):12-39.

18286                      18287          18288