İster kalıtsal ister sonradan kazanılmış olsun zekâ her zaman tartışma konusu olmuştur. Howard Gardner'ın Çoklu Zekâ Kuramı, eğitimdeki çoğu eğitimci tarafından geniş çapta kabul görmüş ve uygulanmıştır. Beden eğitimi ve spor, bireylerin sağlıklı gelişimi ve verimli eğitim için en önemli öğretim alanlarından biridir. Araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin çoklu zekâ alanları ile demografik özellikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırma grubu Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) 'nde görevli beden eğitimi ve spor öğretmenleridir. Çalışmada tabakalı örnekleme yöntemi ile 2019-2020 eğitim öğretim yılında görev yapan 182 beden eğitimi öğretmeninden 168 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmada Babacan (2012) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Çoklu Zekâ Envanteri ve araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Veriler değerlendirilirken araştırma grubunun demografik özelliklerinin ortalama ve standart sapma değerleri çıkarılmıştır. Grup farklılıklarının tespitinde, t-testi, ANOVA ve MANOVA kullanıldı. Farklılığın hangi gruplarda olduğunu belirlemek için Tukey ve Post-hoc testleri kullanıldı. Sonuçlar, mezun olunan lise öğretmenlerinin türünün zekâ alanını etkileyebileceğini göstermiştir. Bulgular ayrıca farklı faktörlerin öğretmenleri farklı şekillerde etkileyebileceğini göstermektedir. araştırma grubunun demografik özelliklerinin ve yüzdelik dağılımları çıkarılmıştır. Gruplar arasındaki farklılıkları belirlemek için T-testi, ANOVA ve MANOVA kullanıldı. Farklılığın hangi gruplarda olduğunu belirlemek için Tukey ve Post-hoc testleri kullanıldı. Sonuçlar, mezun olunan lise türünün öğretmenlerin zekâ alanını etkileyebileceğini göstermiştir. Bulgular ayrıca farklı faktörlerin öğretmenleri farklı şekillerde etkileyebileceğini göstermektedir.
Whether inherited or acquired, intelligence has always been the subject of debate. Educators have accepted and widely applied Howard Gardner's theory of multiple intelligence. Physical education and sport is one of the most crucial teaching fields for individuals' healthy development and efficient education. The study intended to analyse the relationship among the multiple intelligence areas of physical education teachers and their demographic characteristics. The research universe consists of physical education and sports teachers working in the Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC). By the stratified sampling method in the research, 168 teachers were reached out of 182 physical education teachers working in the 2019-2020 academic year. The Multiple Intelligence Scale adapted into Turkish by Babacan (2012) and the personal information data prepared by the researchers were applied in the research. While evaluating the data, the means and the standard deviations of the demographic characteristics of the research group were extracted. T-test, ANOVA, and MANOVA were used to determine group differences. Tukey and post hoc tests were used to define in which groups the differences were. The outcomes showed that the school teachers graduated from can affect intelligence. The findings also show that different factors can affect teachers in different ways.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 29, 2023 |
Publication Date | September 30, 2023 |
Acceptance Date | September 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 2 |