Bu çalışma, Covid-19 sırasında çevrimiçi eğitimin hizmet öncesi EFL öğretmenlerinin başlangıç kimlik gelişimini ve öğretme inançlarını nasıl etkilediğini incelemeyi amaçlamaktadır. Önceki zamanlardan farklı olarak, Covid-19 salgını dönemindeki çevrimiçi eğitim nedeniyle öğretmen adayları çevrimiçi olarak okul gözlemleri yapmak zorunda kalmış ve bu durum da öğretmen adaylarının çevrimiçi eğitimin zayıflıklarına ve güçlü yönlerine ilk elden gözlemle tanık olmalarına ve değerlendirmelerine olanak sağlamıştır. Bu konularda nitel veri toplamak için öncelikle çevrimiçi anket uygulanmıştır. Daha sonra, gönüllü olanlardan, Covid-19 sırasında okul deneyimleri ders gözlemlerini ve bunun ilk öğretmen kimliği oluşumunu ve ilk öğretme inançlarını nasıl etkilediğini daha ayrıntılı olarak açıkladıkları makaleleri bireysel olarak yazmaları istenmiştir. Tematik analiz yöntemiyle, verilerin analizinden üç tema çıkarılmıştır: (1) Öğretmen kimliğinin ve çevrimiçi eğitimdeki rolünün tanımındaki değişiklik, (2) Öğretmen kimliği gelişimi için temel bir bileşen olarak teknolojinin kullanımının ve entegrasyonunun öneminin kavranması, (3) E-öğrenme ortamlarının etkinliğine güvensizlik nedeniyle çevrimiçi öğretmen kimliğinin onaylanmaması veya reddedilmesi. Sonuçlar, Covid-19 salgını sırasında öğretmen adaylarının gerçekleştirmiş oldukları okul gözlemlerinin kendilerine farklı bir bakış açısı verdiğini, öğretme inançlarını değiştirdiğini, öğretmen kimliğinin koşullara göre değişebileceğini ve bu nedenle yapmış oldukları gözlemlerin öngörülmesi güç durumlara dahi hazırlıklı olmalarının gerekliliğini anlamalarını sağladığını göstermiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 13, 2021 |
Acceptance Date | September 7, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 3 |
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License .