Matematik dersinde sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesine yönelik öğretmen deneyimleri
Year 2025,
Volume: 6 Issue: 1, 18 - 35, 25.04.2025
Yusuf Ergen
,
Merve Demir
Abstract
Bu araştırmada, matematik dersi sınıf içi öğrenmelerinin değerlendirilmesine yönelik öğretmen deneyimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseninde yürütülen bu çalışma 2022- 2023 eğitim öğretim yılı Akdeniz Bölgesi’ndeki bir ilimizde Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda görev yapan 20 Sınıf öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada, sınıf öğretmenleri öğrenci motivasyonunu arttırmak amacıyla soru-cevap, oyun, alıştırma, web 2.0 araçları etkinliklerini gerçekleştirdikleri ayrıca öğretmenlerin uyguladıkları öğretim teknikleri doğrultusunda öğrencinin başarılı olması kendi motivasyonlarını olumlu yönde etkilendiğini belirtmişlerdir. avantajları, zaman yönetimi açısından plan dışına çıkılmaması nedeniyle verimli buldukları ve öğrenci motivasyonunda artışa yol açması, sınırlılıkları ise öğrenmenin gerçekleşmesinde düşüş, konu dışına çıkılması, zaman yetersizliği ve vicdanı rahatsızlık ve yetersizlik hissi olarak ifade etmişlerdir. Sonuç olarak matematik dersi sınıf içi öğrenmelerinin değerlendirilmesine yönelik öğretmen deneyimlerinin belirlenmesi öğretim tekniklerinin etkilerinin incelendiği araştırmalar ile öğretim stratejileri alanında katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Ethical Statement
Yapılan bu çalışmada “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir.
Etik kurul izin bilgileri
Etik değerlendirmeyi yapan kurul adı: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Etik değerlendirme kararının tarihi: 23.10.2020
Etik değerlendirme belgesi sayı numarası: 41154
Thanks
Bu çalışma 2. Uluslararası Dede Korkut Eğitim Araştırmaları Kongresinde sözlü bildiri olarak sunulmuştur.
References
-
Abd Algani, Y. M. (2022). Role, need and benefits of mathematics in the development of society. Journal for the Mathematics Education and Teaching Practices, 3(1), 23-29.
-
Airisian, P. W., & Russell, M. K. (2008). Classroom assessment concepts and applications. McGraw-Hill Higher Education.
-
Akdemir, T. Ş., & Türnüklü, E. (2023). Sınıf İçi problem kurma uygulaması ve kurulan problemlerin değerlendirilmesine ilişkin ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşleri. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 12(1), 9-22.
-
Akkaya, A. O., & Kurtuluş, A. (2008). 6. Sınıf matematik dersi öğretim programının uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri. Education Sciences, 6(3), 2229-2245.
-
Aktaş, M. C., & Baki, A. (2013). Yeni ortaöğretim matematik dersi öğretim programının ölçme değerlendirme boyutu ile ilgili öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 203-222.
-
Angelo, T. A., & Cross, K. P. (2012). Classroom assessment techniques. Jossey Bass Wiley. Atjonen, P. (2014). Teachers’ views of their assessment practice. Curriculum Journal, 25(2), 238-259. https://doi.org/10.1080/09585176.2013.874952
-
Aydın, B., & Doğan, M. (2012). Matematik öğretimi: Geçmişten günümüze matematik öğretimi önündeki engeller. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(2), 89-95.
-
Birgin, O., & Gürbüz, R. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 163-179.
-
Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: principles, policy & practice, 5(1), 7-74. https://doi.org/10.1080/0969595980050102
-
Black, P., & Wiliam, D. (2018). Classroom assessment and pedagogy. Assessment in education: Principles, policiy & practice, 25(6), 551-575. https://doi.org/10.1080/0969594X.2018.1441807
-
Black, P., Harrison, C., & Lee, C. (2003). Assessment for learning: Putting it into practice. McGraw-Hill Education.
-
Black, P., Wilson, M., & Yao, S. Y. (2011). Road maps for learning: A guide to the navigation of learning progressions. Measurement: Interdisciplinary Research & Perspective, 9(2-3), 71-123. https://doi.org/10.1080/15366367.2011.591654
-
Bloom, B. S. (1969). Some theoretical issues relating to educational evaluation. Teachers
College Record, 70(10), 26-50. https://doi.org/10.1177/016146816907001003
-
Birgin, O., & Baki, A. (2012). Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının
yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(165),151-167.
-
Boz, İ. (2018). İlkokul 4. sınıf matematik dersinde oyunla öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 1(1), 27-45.
-
Büyükkaragöz, S., & Çivi, C. (1997). Öğretmenlik mesleği ve öğretmenlik meslek bilgisi dersleri, genel öğretim metodları. Öz Eğitim Yayınları.
-
Can, M. İ., Onbaşılı, Ü. İ., & Yalman, F. E. (2024). Sınıf öğretmenleri web 2.0 araçları kullanımında ne kadar yetkin? fen bilimleri dersi örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (59), 597-625. https://doi.org/10.53444/deubefd.1392508
-
Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: İlk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 99114.
-
Çetinkaya, G., & Köğce, D. (2014). Ortaokul türkçe ve matematik öğretmenlerinin öğrencilere verdikleri sözel geribildirimlerin incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 182(182), 113-136.
-
Çil, O., & Sefer, F. (2021). Sınıf öğretmenlerinin oyun temelli matematik etkinliklerine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1366-1385.
-
Demir, M. K., & Budak, H. (2016). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öz düzenleme, motivasyon, biliş üstü becerileri ile matematik dersi başarılarının arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 30-41.
-
Duban, N., & Küçükyılmaz, E. A. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçmedeğerlendirme yöntem ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşleri. İlköğretim online, 7(3), 769-784.
-
Earl, L. (2013). Assessment as learning: Using classroom assessment to maximize student learning. Corwin Press.
-
Ginsburg, H. P. (2009). The challenge of formative assessment in mathematics education: Children’s minds, teachers’ minds. Human development. 52(2),109-128. https://doi.org/10.1159/000202729
-
Göçer, A. (2019). Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirmenin işlevselliğine etki eden önemli bir uygulama tekniği olarak geribildirim kullanımı. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 111-126.
-
Green, M. S. (2007). Self-expression. Oxford University Press.
-
Gürbüz, R., & Erdem, E. (2016). Relationship between mental computation and mathematical reasoning. Cogent Education, 3(1), 1212683.
-
Herzig, A. H. (2002). Where have all the students gone? Participation of doctoral students in authentic mathematical activity is a necessary condition for persistence toward Ph.D. educational studies in mathematics. 50(2),177-212. https://doi.org/10.1023/A:1021126424414
-
Ilgar, Ş. (2004). Motivasyon aktiviteleri ve öğretmen. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi Journal of Education, 1(2), 211-222.
-
Işık, Z., & Karal, Y. (2023). Web 2.0 araçlarının temel eğitimde kullanımına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 12(1), 1-13. https://doi.org/10.51960/jitte.1197621
-
Kalaycıoğlu Akis, Ç., & Şahin, Ç. (2023). İlkokul 2.Sınıf matematik öğretiminde toplama ve çıkarma işlemi becerilerinde kullanılan yöntemler. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 6 (2), 89-106. https://doi.org/10.47477/ubed.1326167
-
Kilmen, S., & Beyhan, S. (2011). Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulama sıklıkları ve tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik görüşleri Düzce ili örneği. Ege Eğitim Dergisi, 12(2), 83-104.
-
Krippendorff, K. (2004). Content analysis: An introduction to its methodology. Sage Publications.
-
Laverty, S. M. (2003). Hermeneutic phenomenology and phenomenology: A comparison of historical and methodological considerations. International Journal of Qualitative Methods, 2(3), 21-35.
-
Lee, P., & Bıerman, K. L. (2015). Classroom and teacher support in kindergarten: associations with the behavioral and academic adjustment of low-ıncome students. Merrill-Palmer Quarterly, 61(3), 383-411.
-
Lewis, R. A. (2012). A content analysis of inquiry in third grade science textbooks. Brigham Young University.
-
McMillan, J. H. (2015). Sınıf içi değerlendirme, etkili ölçütlere dayalı etkili bir öğretim için ilke ve uygulamalar (A. Arı, çev. ed.). Eğitim Yayınevi.
-
McMillan, J. H. (2013). Why we need research on classroom assessment. In J.H. McMillan (Ed.), Research on classroom assessment (pp. 2-17). SAGE Publications Inc.
-
Miller, D., & Lavin, F. (2007). But now I feel I want to give it a try’: formative assessment, selfesteem and a sense of competence. The Curriculum Journal, 18(1), 3-25.
-
Miller, S. (2003). Analysis of phenomenological data generated with children as research participants. Nurse researcher, 10(4),68-82.
-
National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2000). Principles and standards for school mathematics. National Council of Teachers of Mathematics: Index
-
Özçelik, D. A. (2010). Eğitim programları ve öğretim. Pegem Akademi Yayıncılık.
-
Özenç, M., & Çakır, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin belirlenmesi. İlköğretim Online, 14(3), 914-933.
-
Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, çev.eds.). Pegem Akademi.
-
Shepard, D. M., Olivera, G. H., Reckwerdt, P. J., & Mackie, T. R. (2000). Iterative approaches to dose optimization in tomotherapy. Physics in Medicine & Biology, 45(1), 69.
-
Smith, A. (2004). Making mathematics count. Stationery Office.
-
Stacey, K., & Wiliam, D. (2012). Technology and assessment in mathematics. Third İnternational Handbook Of Mathematics Education, 27, 721-751.
-
Süleymangil, M. (2013). Sınıf içi öğretim etkinliği geliştirme ve kullanma çalışmalarının sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimleri üzerindeki rolü (Tez No. 327391) [Yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi-Aydın]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
-
Tempelaar, D. T., Kuperus, B., Cuypers, H., Van der Kooij, H., Van de Vrie, E., & Heck, A. (2012). The role of digital, formative testing in e-learning for mathematics: A case study in the Netherlands. Universities and Knowledge Society Journal, 9(1), 92.
-
Toptaş, V. (2011). Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanımı ile ilgili algıları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 206-2019.
-
Tunstall, P., & Gsipps, C. (1996). Teacher feedback to young children in formative assessment: A typology. British Educational Research Journal, 22(4), 389-404.
-
Tutar, H., & Erdem, A. T. (2020). Örnekleriyle bilimsel araştırma yöntemleri ve spss uygulamaları (1. baskı). Seçkin Yayıncılık.
-
Uluman, M. (2023). TALIS 2018 verileriyle öğretmenlerin öğrenmenin değerlendirilmesi ve geri bildirimlere yönelik görüşlerinin incelenmesi: Finlandiya, Singapur ve Türkiye örneği. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 6(2), 598-616. https://doi.org/10.33400/kuje.1335232
-
Vatansever Bayraktar, H. (2015). Sınıf yönetiminde öğrenci motivasyonu ve motivasyonu etkileyen etmenler. Turkish Studies. 10(3),1079-1100.
-
Wei, X., Cheng, I. L., Chen, N. S., Yang, X., Liu, Y., Dong, Y., ... & Kinshuk. (2020). Effect of the flipped classroom on the mathematics performance of middle school students. Educational Technology Research and Development, 68, 1461-1484. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09752-x
-
Wuest, D. A., & Fisette, J. L. (2012). Foundations of physical education, exercise science, and sport (17th ed.). McGraw-Hill.
-
Yaşar, Ş., & Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2),113-124.
-
Yayla, Ö., & Bangir-Alpan, G. (2019). Öğrencilerin matematikte zorlanma nedenlerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(2), 401-425.
-
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Seçkin Yayıncılık.
-
Zengin, Y., Bars, M., & Şimşek, Ö. (2017). Matematik öğretiminin biçimlendirici değerlendirme sürecinde Kahoot! ve Plickers uygulamalarının incelenmesi, Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 602-626. https://doi.org/10.12984/egeefd.318647
Teacher experiences on assessment of classroom learning in mathematics course
Year 2025,
Volume: 6 Issue: 1, 18 - 35, 25.04.2025
Yusuf Ergen
,
Merve Demir
Abstract
This study aimed to determine teachers' experiences regarding the evaluation of in-class learning in mathematics lessons. This study, which was conducted using the phenomenology design, one of the qualitative research methods, was carried out with the participation of 20 classroom teachers working in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education in a province in the Mediterranean Region in the 2022-2023 academic year. The data of the study were collected through a semi-structured interview form and analyzed with the content analysis method. In the study, classroom teachers stated that they carried out question-answer, game, exercise, web 2.0 tools activities in order to increase student motivation and that the success of the students in line with the teaching techniques applied by the teachers positively affected their own motivation. The advantages were that they found it efficient due to not going out of the plan in terms of time management and that it led to an increase in student motivation, and the limitations were stated as a decrease in the realization of learning, going off topic, insufficient time, and a feeling of discomfort and inadequacy. As a result, it is thought that determining teachers' experiences regarding the evaluation of in-class learning in mathematics lessons will contribute to the research examining the effects of teaching techniques and the field of teaching strategies.
Ethical Statement
In this study, all rules specified in the “Higher Education Institutions Scientific Research and Publication Ethics Directive” were followed. None of the actions specified in the second section of the directive, “Actions Contrary to Scientific Research and Publication Ethics”, were carried out.
Ethics committee permission information
Name of the committee that made the ethical evaluation: Kahramanmaraş Sütçü İmam University
Date of ethical review decision: 02.10.2023
Ethics assessment document issue number: 37
Thanks
This study was presented as an oral presentation at the 2nd International Dede Korkut Educational Research Congress.
References
-
Abd Algani, Y. M. (2022). Role, need and benefits of mathematics in the development of society. Journal for the Mathematics Education and Teaching Practices, 3(1), 23-29.
-
Airisian, P. W., & Russell, M. K. (2008). Classroom assessment concepts and applications. McGraw-Hill Higher Education.
-
Akdemir, T. Ş., & Türnüklü, E. (2023). Sınıf İçi problem kurma uygulaması ve kurulan problemlerin değerlendirilmesine ilişkin ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşleri. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 12(1), 9-22.
-
Akkaya, A. O., & Kurtuluş, A. (2008). 6. Sınıf matematik dersi öğretim programının uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri. Education Sciences, 6(3), 2229-2245.
-
Aktaş, M. C., & Baki, A. (2013). Yeni ortaöğretim matematik dersi öğretim programının ölçme değerlendirme boyutu ile ilgili öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 203-222.
-
Angelo, T. A., & Cross, K. P. (2012). Classroom assessment techniques. Jossey Bass Wiley. Atjonen, P. (2014). Teachers’ views of their assessment practice. Curriculum Journal, 25(2), 238-259. https://doi.org/10.1080/09585176.2013.874952
-
Aydın, B., & Doğan, M. (2012). Matematik öğretimi: Geçmişten günümüze matematik öğretimi önündeki engeller. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(2), 89-95.
-
Birgin, O., & Gürbüz, R. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 163-179.
-
Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: principles, policy & practice, 5(1), 7-74. https://doi.org/10.1080/0969595980050102
-
Black, P., & Wiliam, D. (2018). Classroom assessment and pedagogy. Assessment in education: Principles, policiy & practice, 25(6), 551-575. https://doi.org/10.1080/0969594X.2018.1441807
-
Black, P., Harrison, C., & Lee, C. (2003). Assessment for learning: Putting it into practice. McGraw-Hill Education.
-
Black, P., Wilson, M., & Yao, S. Y. (2011). Road maps for learning: A guide to the navigation of learning progressions. Measurement: Interdisciplinary Research & Perspective, 9(2-3), 71-123. https://doi.org/10.1080/15366367.2011.591654
-
Bloom, B. S. (1969). Some theoretical issues relating to educational evaluation. Teachers
College Record, 70(10), 26-50. https://doi.org/10.1177/016146816907001003
-
Birgin, O., & Baki, A. (2012). Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının
yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(165),151-167.
-
Boz, İ. (2018). İlkokul 4. sınıf matematik dersinde oyunla öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 1(1), 27-45.
-
Büyükkaragöz, S., & Çivi, C. (1997). Öğretmenlik mesleği ve öğretmenlik meslek bilgisi dersleri, genel öğretim metodları. Öz Eğitim Yayınları.
-
Can, M. İ., Onbaşılı, Ü. İ., & Yalman, F. E. (2024). Sınıf öğretmenleri web 2.0 araçları kullanımında ne kadar yetkin? fen bilimleri dersi örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (59), 597-625. https://doi.org/10.53444/deubefd.1392508
-
Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: İlk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 99114.
-
Çetinkaya, G., & Köğce, D. (2014). Ortaokul türkçe ve matematik öğretmenlerinin öğrencilere verdikleri sözel geribildirimlerin incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 182(182), 113-136.
-
Çil, O., & Sefer, F. (2021). Sınıf öğretmenlerinin oyun temelli matematik etkinliklerine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1366-1385.
-
Demir, M. K., & Budak, H. (2016). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öz düzenleme, motivasyon, biliş üstü becerileri ile matematik dersi başarılarının arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 30-41.
-
Duban, N., & Küçükyılmaz, E. A. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçmedeğerlendirme yöntem ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşleri. İlköğretim online, 7(3), 769-784.
-
Earl, L. (2013). Assessment as learning: Using classroom assessment to maximize student learning. Corwin Press.
-
Ginsburg, H. P. (2009). The challenge of formative assessment in mathematics education: Children’s minds, teachers’ minds. Human development. 52(2),109-128. https://doi.org/10.1159/000202729
-
Göçer, A. (2019). Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirmenin işlevselliğine etki eden önemli bir uygulama tekniği olarak geribildirim kullanımı. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 111-126.
-
Green, M. S. (2007). Self-expression. Oxford University Press.
-
Gürbüz, R., & Erdem, E. (2016). Relationship between mental computation and mathematical reasoning. Cogent Education, 3(1), 1212683.
-
Herzig, A. H. (2002). Where have all the students gone? Participation of doctoral students in authentic mathematical activity is a necessary condition for persistence toward Ph.D. educational studies in mathematics. 50(2),177-212. https://doi.org/10.1023/A:1021126424414
-
Ilgar, Ş. (2004). Motivasyon aktiviteleri ve öğretmen. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi Journal of Education, 1(2), 211-222.
-
Işık, Z., & Karal, Y. (2023). Web 2.0 araçlarının temel eğitimde kullanımına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 12(1), 1-13. https://doi.org/10.51960/jitte.1197621
-
Kalaycıoğlu Akis, Ç., & Şahin, Ç. (2023). İlkokul 2.Sınıf matematik öğretiminde toplama ve çıkarma işlemi becerilerinde kullanılan yöntemler. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 6 (2), 89-106. https://doi.org/10.47477/ubed.1326167
-
Kilmen, S., & Beyhan, S. (2011). Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulama sıklıkları ve tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik görüşleri Düzce ili örneği. Ege Eğitim Dergisi, 12(2), 83-104.
-
Krippendorff, K. (2004). Content analysis: An introduction to its methodology. Sage Publications.
-
Laverty, S. M. (2003). Hermeneutic phenomenology and phenomenology: A comparison of historical and methodological considerations. International Journal of Qualitative Methods, 2(3), 21-35.
-
Lee, P., & Bıerman, K. L. (2015). Classroom and teacher support in kindergarten: associations with the behavioral and academic adjustment of low-ıncome students. Merrill-Palmer Quarterly, 61(3), 383-411.
-
Lewis, R. A. (2012). A content analysis of inquiry in third grade science textbooks. Brigham Young University.
-
McMillan, J. H. (2015). Sınıf içi değerlendirme, etkili ölçütlere dayalı etkili bir öğretim için ilke ve uygulamalar (A. Arı, çev. ed.). Eğitim Yayınevi.
-
McMillan, J. H. (2013). Why we need research on classroom assessment. In J.H. McMillan (Ed.), Research on classroom assessment (pp. 2-17). SAGE Publications Inc.
-
Miller, D., & Lavin, F. (2007). But now I feel I want to give it a try’: formative assessment, selfesteem and a sense of competence. The Curriculum Journal, 18(1), 3-25.
-
Miller, S. (2003). Analysis of phenomenological data generated with children as research participants. Nurse researcher, 10(4),68-82.
-
National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2000). Principles and standards for school mathematics. National Council of Teachers of Mathematics: Index
-
Özçelik, D. A. (2010). Eğitim programları ve öğretim. Pegem Akademi Yayıncılık.
-
Özenç, M., & Çakır, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin belirlenmesi. İlköğretim Online, 14(3), 914-933.
-
Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, çev.eds.). Pegem Akademi.
-
Shepard, D. M., Olivera, G. H., Reckwerdt, P. J., & Mackie, T. R. (2000). Iterative approaches to dose optimization in tomotherapy. Physics in Medicine & Biology, 45(1), 69.
-
Smith, A. (2004). Making mathematics count. Stationery Office.
-
Stacey, K., & Wiliam, D. (2012). Technology and assessment in mathematics. Third İnternational Handbook Of Mathematics Education, 27, 721-751.
-
Süleymangil, M. (2013). Sınıf içi öğretim etkinliği geliştirme ve kullanma çalışmalarının sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimleri üzerindeki rolü (Tez No. 327391) [Yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi-Aydın]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
-
Tempelaar, D. T., Kuperus, B., Cuypers, H., Van der Kooij, H., Van de Vrie, E., & Heck, A. (2012). The role of digital, formative testing in e-learning for mathematics: A case study in the Netherlands. Universities and Knowledge Society Journal, 9(1), 92.
-
Toptaş, V. (2011). Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanımı ile ilgili algıları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 206-2019.
-
Tunstall, P., & Gsipps, C. (1996). Teacher feedback to young children in formative assessment: A typology. British Educational Research Journal, 22(4), 389-404.
-
Tutar, H., & Erdem, A. T. (2020). Örnekleriyle bilimsel araştırma yöntemleri ve spss uygulamaları (1. baskı). Seçkin Yayıncılık.
-
Uluman, M. (2023). TALIS 2018 verileriyle öğretmenlerin öğrenmenin değerlendirilmesi ve geri bildirimlere yönelik görüşlerinin incelenmesi: Finlandiya, Singapur ve Türkiye örneği. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 6(2), 598-616. https://doi.org/10.33400/kuje.1335232
-
Vatansever Bayraktar, H. (2015). Sınıf yönetiminde öğrenci motivasyonu ve motivasyonu etkileyen etmenler. Turkish Studies. 10(3),1079-1100.
-
Wei, X., Cheng, I. L., Chen, N. S., Yang, X., Liu, Y., Dong, Y., ... & Kinshuk. (2020). Effect of the flipped classroom on the mathematics performance of middle school students. Educational Technology Research and Development, 68, 1461-1484. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09752-x
-
Wuest, D. A., & Fisette, J. L. (2012). Foundations of physical education, exercise science, and sport (17th ed.). McGraw-Hill.
-
Yaşar, Ş., & Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2),113-124.
-
Yayla, Ö., & Bangir-Alpan, G. (2019). Öğrencilerin matematikte zorlanma nedenlerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(2), 401-425.
-
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Seçkin Yayıncılık.
-
Zengin, Y., Bars, M., & Şimşek, Ö. (2017). Matematik öğretiminin biçimlendirici değerlendirme sürecinde Kahoot! ve Plickers uygulamalarının incelenmesi, Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 602-626. https://doi.org/10.12984/egeefd.318647