Primary School First Grade Teachers’ Opinions on the “Century of Türkiye’ Education Model”
Year 2025,
Volume: 6 Issue: 2, 107 - 125, 25.08.2025
Ayşegül Kangal
,
Ceren Çevik Kansu
Abstract
The purpose of this research is to reveal the opinions of first grade teachers who have taken the “Türkiye Century Education Model” curriculum seminars and are working in a city center in Central Anatolia, regarding the new curriculum. A case study, one of the qualitative research methods, was used in the research. The sample of the research was created with criterion sampling, one of the purposeful sampling methods. The research was conducted with 20 classroom teachers who have taken the “Türkiye Century Education Model” seminars and who have accepted to work voluntarily, working in a city center in the Central Anatolia Region. A semi-structured interview form consisting of seven questions prepared by the researchers in line with expert opinions was used as a data collection tool. The data were analyzed using descriptive analysis. Teacher interviews were conducted by telephone. According to the research results, it was reached that the new curriculum did not meet the expectations of the teachers, the virtue-value-action (value education) framework emphasized in the curriculum was important and appropriate, and the issues such as the letter order used in the reading and writing process and the change in spelling were not appropriate. According to the results of the research, suggestions were made for the program, such as the new education model is a program that needs time and its effects will become apparent over time.
Ethical Statement
This study followed all the rules stated to be followed within the “Higher Education Institutions Scientific Research and Publication Ethics Directive” scope. None of the actions specified under the title of “Actions Contrary to Scientific Research and Publication Ethics,” which is the second part of the directive, were not carried out.
Ethics committee permission information
Name of the committee that made the ethical evaluation: Ondokuz Mayıs University
Date of ethical review decision: 29.11.2024
Ethics assessment document issue number: 10
References
-
Akpınar, B., & Köksalan, B. (2024). Eğitimde maarif ve müfredat yenileme ihtiyacı: Türkiye yüzyılı maarif modeli üzerinden teorik bir analiz. Journal of History School, 17(68), 27-48. https://doi.org/10.29228/joh.74735
-
Akpınar, B., Özer, B., Oral, B., & Köksalan, B. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif modelinin program geliştirme ve felsefi düzlemden analizi. Ekev Akademi Dergisi, 99, 59-73. https://doi.org/10.17753/sosekev.1489135
-
Aktan, O. (2019). İlkokul matematik öğretim programı dersi kazanımlarının yenilenen bloom taksonomisi’ne göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 15-36. https://doi.org/10.9779/pauefd.523545
-
Alak, G., & Nalçacı, A. (2012). Hayat bilgisi öğretim programı öğelerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 36-51.
-
Anıl, D., & Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşıalştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(11), 44-61.
-
Arslankara, V. B., & Arslankara, E. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin felsefi temelleri: ontolojik, epistemolojik ve aksiyolojik bakış açılarından bir değerlendirme. İstanbul Eğitim Dergisi, 1(1), 121-145. https://doi.org/10.71270/istanbulegitim.istj.1557889
-
Avcı, M., & Bozkurt, E. (2022). Öğretmenlerin değerler eğitimine yönelik tutumlarının incelenmesi. International Journal of Eurasia Social Science, 13(50), 1187-1212. http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.3126
-
Aygün, A. (2021). Türkiye’de 2005-2018 yılları arasinda ilkokul programlarına yönelik yapilan bilimsel araştırmaların tematik analizi (Tez No. 670028) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
-
Beler, Y. (2010). Farklılaştırılmış öğretim ortamının sınıf yönetimine ve öğrencilerin akademik başarısına etkisi (Tez No.278756). [Yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
-
Bıçak, N., & Alver, M. (2018). 2018 Türkçe dersi öğretim programı’na ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(4), 2480-2501.
-
Burak, D., & Gültekin, M. (2019). 4. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programı kazanımlarının bloom ve revize bloom taksonomilerine göre incelenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(18), 121-140. https://doi.org/10.31834/kilissbd.597408
-
Bümen, N. T., Çakar, E., & Yıldız, D. G. (2014). Türkiye’de öğretim programına bağlılık ve bağlılığı etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(1), 203-228.
-
Chmiliar, l. (2010). Multiple-case designs. In A. J. Mills, G. Eurepas & E. Wiebe (Eds.), Encyclopedia of case study research (pp 582-583). AGE Publications.
-
Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches (2. baskı). SAGE Publications.
-
Çam Tosun, F., & Çevik, C. (2011). Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin fen ve teknoloji ders programı hakkındaki görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 153-177.
-
Çaycı, B. (2018). 2017 İlkokul hayat bilgisi dersi öğretim programının öğretmen adayı görüşlerine göre değerlendirilmesi, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6, 74-98.
-
Çerçi, A. (2018). 2018 Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının (5, 6, 7, 8. sınıf) yenilenen Bloom Taksonomisi'ne göre incelenmesi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 6(2), 70-81.
-
Çevik Kansu, C (2023). Sınıf dışı eğitim ve değerler eğitimi. A. Cirit Gül (Ed.), Disiplinler ötesi sınıf dışı eğitim (etkinlik örnekleriyle) (s. 151-177) içinde. Eğiten Kitap Yayıncılık.
-
Çevik Kansu, C., & Öksüz, Y. (2014). Developing an active citizenship scale for the fourth grade primary school students’. The Anthropologist, 18(3), 969-980.
-
Çiftçi, Z. B., Akgün, L., & Deniz, D. (2013). Dokuzuncu sınıf matematik öğretim programı ile ilgili uygulamada karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 1-21.
-
Çiftci, O., & Tatar, E. (2015). Teachers' opinions about the updated secondary mathematics curriculum. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 285-298.
-
Davey, Lynn. (2009). The application of case study evaluations. Elementary Educatıon Online, 8(2), 1-3
-
Demir, S. (2013). Farklılaştırılmış öğretim yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarı, öğrenme yaklaşımları ve öğrenmenin kalıcılık puanları üzerindeki etkisi (Tez No. 327546) [Doktora tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
-
Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Pegem Akademi.
-
Flyvbjerg, B. (2006). Five misunderstandings about case-study research. Qualitative Inquiry, 12 (2), 219-245.
-
Göçer, V., & Kaya, F. (2023). Investigation of primary school curricula in the context of values education, E-International Journal of Educational Research, 14 (5), 274-295. https://doi.org/ 10.19160/e-ijer.1367295
-
Handal, B., & Herrington A. (2003). Mathematics teachers’ beliefs and curriculum reform. Mathematics Education Research Journal, 15(1), 59-69.
-
İlhan Beyaztaş, D., Kaptı, S. B., & Senemoğlu, N. (2013). Cumhuriyetten günümüze ilkokul/ilköğretim programlarının incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46(2), 319-344.
-
İşeri, K., & Baştuğ, M. (2016). Yeni Türkçe dersi öğretim programının değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy, 4(4), 17–35. https://doi.org/10.18033/ijla.428
-
İzci, E., & Kaya, E. (2018). Yenilenen ilkokuma-yazma öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. Tarih Okulu Dergisi, 11(XXXV), 657-686. http://dx.doi.org/10.14225/Joh1310
-
Karadağ, R. (2010). İlköğretim Türkçe dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanması: bir eylem araştırması (Tez No. 263134) [Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi-Eskişehir]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
-
Kirk, J., & Miller, M. L. (1986). Reliabity and validity in qualitative research. Sage.
-
Koç. H., & Gürgür, H. (2021). Kaynaştırma sınıf öğretmenlerinin uygulamalarında farklılaştırılmış öğretime ilişkin izlerin incelenmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2),138-148.
-
Kurt, S., & Yıldırım, N. (2010). Ortaöğretim 9. sınıf kimya dersi öğretim programının uygulanması ile ilgili öğretmenlerin görüşleri ve önerileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 91-104.
-
Kuzu, O., Çil, O., & Şimşek, A. (2019). 2018 matematik dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 129-147. https://doi.org/10.17556/erziefd.482751
-
Küçükahmet, L. (2009). Program geliştirme ve öğretim (24. baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
-
LeCompte, M.D., & Goetz, J.P. (1982). Problems of reliability and validity in ethnographic research. Review of Educational Research, 52, 31-60.
-
Memiş, M., & Kalyoncu, M. R. (2024). 2024 Türkçe öğretim programı ile 2019 Türkçe öğretim programı’nın karşılaştırmalı incelenmesi. International Journal of Language Academy, 12 (2), 176-199. http://dx.doi.org/10.29228/ijla.76352
-
Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev. Ed.) (3. baskıdan çev.). Nobel Yayın Dağıtım.
-
Milli Eğitim Bakanlığı. (2023). K-12 beceriler çerçevesi Türkiye bütüncül modeli. Milli Eğitim Bakanlığı.
-
Milli Eğitim Bakanlığı. (2024a). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni. Milli Eğitim Bakanlığı. https://mufredat.meb.gov.tr/
-
Milli Eğitim Bakanlığı. (2024b). "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" Yeni Müfredat Taslağı. Milli Eğitim Bakanlığı.https://ttkb.meb.gov.tr/www/turkiye-yuzyili-maarif-modeli-yeni-mufredat-taslagi-kamuoyunun-gorusuneacildi/icerik/598
-
Orbeyi, S., & Güven, B. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programının değerlendirme öğesine ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), 133-147.
-
Ornstein, A.C., & Hunkins, F.P. (2004). Curriculum: Foundations, principals and issues (4th. ed.) Pearson.
-
Özbay, M. (2014) Türkçe özel öğretim yöntemleri I. Öncü Basımevi.
-
Uygun, K., & Akgül, G. (2024). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline ilişkin görüşleri.
-
Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi,8(2),81-102.
-
Ülçay, O. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirmesi. Ulusal Eğitim, Toplum ve Dünya Dergisi, 1(2), 70-75.
-
VandeWalle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) (7. baskıdan çeviri). Nobel Akademik Yayıncılık.
-
Yıldırım, Y., & Çalışkan, A. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli’nin 21. yüzyıl insan profili açısından değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(26), 204-220. https://doi.org/0.55605/ejedus.1548121
-
Yıldırım, A., & Şimşek, H (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Seçkin Yayıncılık.
-
Yin, R. (1984). Case study research: Design and methods (3. baskı). SagePublications.
-
Yolcu, H. H. (2019). İlkokul öğretim programı 3 ve 4. sınıf fen bilimleri dersi kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisi açısından analizi ve değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 18(1), 253-262.
-
Yurdakal, İ. H. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: 2024 İlkokul Türkçe dersi öğretim programı’nın (1, 2, 3 ve 4. sınıflar) incelenmesi, Temel Eğitim Dergisi (Journal of Primary Education), 24, 76-88. https://doi.org/10.52105/temelegitim.
“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” Hakkında İlkokul 1. Sınıf Öğretmen Görüşleri
Year 2025,
Volume: 6 Issue: 2, 107 - 125, 25.08.2025
Ayşegül Kangal
,
Ceren Çevik Kansu
Abstract
Bu araştırmanın amacı, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” öğretim programları seminerlerini alan, İç Anadolu’ da bir il merkezinde görev yapan 1. sınıf öğretmenlerinin yeni öğretim programına dair görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile oluşturulmuştur. Araştırma İç Anadolu Bölgesi’nde bir ilimiz merkezinde görev yapan, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” seminerlerini alan gönüllü olarak çalışmayı kabul eden 20 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmacıların uzman görüşleri doğrultusunda hazırlamış olduğu yedi sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler, betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Öğretmen görüşmeleri telefon ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, yeni öğretim programının öğretmenlerin beklentilerini karşılamadığı, öğretim programında vurgulanan erdem-değer-eylem (değerler eğitimi) çerçevesinin önemli ve yerinde olduğu, okuma yazma sürecinde uygulamada kullanılan harf sıralamaları, yazılış şeklinin değişmesi gibi konuların uygun olmadığı gibi ifadelere ulaşılmıştır. Araştırmada çıkan sonuçlara göre, yeni maarif modelinin uygulama sürecinde daha fazla zamana ihtiyaç duyulacak bir program olduğu, etkilerinin süreç içinde belli olacağı gibi programa yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Ethical Statement
Yapılan bu çalışmada “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir.
Etik kurul izin bilgileri;
Etik değerlendirmeyi yapan kurul adı: Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Etik değerlendirme kararının tarihi: 20.11.2024
Etik değerlendirme belgesi sayı numarası: 10
References
-
Akpınar, B., & Köksalan, B. (2024). Eğitimde maarif ve müfredat yenileme ihtiyacı: Türkiye yüzyılı maarif modeli üzerinden teorik bir analiz. Journal of History School, 17(68), 27-48. https://doi.org/10.29228/joh.74735
-
Akpınar, B., Özer, B., Oral, B., & Köksalan, B. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif modelinin program geliştirme ve felsefi düzlemden analizi. Ekev Akademi Dergisi, 99, 59-73. https://doi.org/10.17753/sosekev.1489135
-
Aktan, O. (2019). İlkokul matematik öğretim programı dersi kazanımlarının yenilenen bloom taksonomisi’ne göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 15-36. https://doi.org/10.9779/pauefd.523545
-
Alak, G., & Nalçacı, A. (2012). Hayat bilgisi öğretim programı öğelerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 36-51.
-
Anıl, D., & Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşıalştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(11), 44-61.
-
Arslankara, V. B., & Arslankara, E. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin felsefi temelleri: ontolojik, epistemolojik ve aksiyolojik bakış açılarından bir değerlendirme. İstanbul Eğitim Dergisi, 1(1), 121-145. https://doi.org/10.71270/istanbulegitim.istj.1557889
-
Avcı, M., & Bozkurt, E. (2022). Öğretmenlerin değerler eğitimine yönelik tutumlarının incelenmesi. International Journal of Eurasia Social Science, 13(50), 1187-1212. http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.3126
-
Aygün, A. (2021). Türkiye’de 2005-2018 yılları arasinda ilkokul programlarına yönelik yapilan bilimsel araştırmaların tematik analizi (Tez No. 670028) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
-
Beler, Y. (2010). Farklılaştırılmış öğretim ortamının sınıf yönetimine ve öğrencilerin akademik başarısına etkisi (Tez No.278756). [Yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
-
Bıçak, N., & Alver, M. (2018). 2018 Türkçe dersi öğretim programı’na ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(4), 2480-2501.
-
Burak, D., & Gültekin, M. (2019). 4. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programı kazanımlarının bloom ve revize bloom taksonomilerine göre incelenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(18), 121-140. https://doi.org/10.31834/kilissbd.597408
-
Bümen, N. T., Çakar, E., & Yıldız, D. G. (2014). Türkiye’de öğretim programına bağlılık ve bağlılığı etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(1), 203-228.
-
Chmiliar, l. (2010). Multiple-case designs. In A. J. Mills, G. Eurepas & E. Wiebe (Eds.), Encyclopedia of case study research (pp 582-583). AGE Publications.
-
Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches (2. baskı). SAGE Publications.
-
Çam Tosun, F., & Çevik, C. (2011). Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin fen ve teknoloji ders programı hakkındaki görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 153-177.
-
Çaycı, B. (2018). 2017 İlkokul hayat bilgisi dersi öğretim programının öğretmen adayı görüşlerine göre değerlendirilmesi, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6, 74-98.
-
Çerçi, A. (2018). 2018 Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının (5, 6, 7, 8. sınıf) yenilenen Bloom Taksonomisi'ne göre incelenmesi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 6(2), 70-81.
-
Çevik Kansu, C (2023). Sınıf dışı eğitim ve değerler eğitimi. A. Cirit Gül (Ed.), Disiplinler ötesi sınıf dışı eğitim (etkinlik örnekleriyle) (s. 151-177) içinde. Eğiten Kitap Yayıncılık.
-
Çevik Kansu, C., & Öksüz, Y. (2014). Developing an active citizenship scale for the fourth grade primary school students’. The Anthropologist, 18(3), 969-980.
-
Çiftçi, Z. B., Akgün, L., & Deniz, D. (2013). Dokuzuncu sınıf matematik öğretim programı ile ilgili uygulamada karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 1-21.
-
Çiftci, O., & Tatar, E. (2015). Teachers' opinions about the updated secondary mathematics curriculum. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 285-298.
-
Davey, Lynn. (2009). The application of case study evaluations. Elementary Educatıon Online, 8(2), 1-3
-
Demir, S. (2013). Farklılaştırılmış öğretim yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarı, öğrenme yaklaşımları ve öğrenmenin kalıcılık puanları üzerindeki etkisi (Tez No. 327546) [Doktora tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
-
Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Pegem Akademi.
-
Flyvbjerg, B. (2006). Five misunderstandings about case-study research. Qualitative Inquiry, 12 (2), 219-245.
-
Göçer, V., & Kaya, F. (2023). Investigation of primary school curricula in the context of values education, E-International Journal of Educational Research, 14 (5), 274-295. https://doi.org/ 10.19160/e-ijer.1367295
-
Handal, B., & Herrington A. (2003). Mathematics teachers’ beliefs and curriculum reform. Mathematics Education Research Journal, 15(1), 59-69.
-
İlhan Beyaztaş, D., Kaptı, S. B., & Senemoğlu, N. (2013). Cumhuriyetten günümüze ilkokul/ilköğretim programlarının incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46(2), 319-344.
-
İşeri, K., & Baştuğ, M. (2016). Yeni Türkçe dersi öğretim programının değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy, 4(4), 17–35. https://doi.org/10.18033/ijla.428
-
İzci, E., & Kaya, E. (2018). Yenilenen ilkokuma-yazma öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. Tarih Okulu Dergisi, 11(XXXV), 657-686. http://dx.doi.org/10.14225/Joh1310
-
Karadağ, R. (2010). İlköğretim Türkçe dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanması: bir eylem araştırması (Tez No. 263134) [Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi-Eskişehir]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
-
Kirk, J., & Miller, M. L. (1986). Reliabity and validity in qualitative research. Sage.
-
Koç. H., & Gürgür, H. (2021). Kaynaştırma sınıf öğretmenlerinin uygulamalarında farklılaştırılmış öğretime ilişkin izlerin incelenmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2),138-148.
-
Kurt, S., & Yıldırım, N. (2010). Ortaöğretim 9. sınıf kimya dersi öğretim programının uygulanması ile ilgili öğretmenlerin görüşleri ve önerileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 91-104.
-
Kuzu, O., Çil, O., & Şimşek, A. (2019). 2018 matematik dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 129-147. https://doi.org/10.17556/erziefd.482751
-
Küçükahmet, L. (2009). Program geliştirme ve öğretim (24. baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
-
LeCompte, M.D., & Goetz, J.P. (1982). Problems of reliability and validity in ethnographic research. Review of Educational Research, 52, 31-60.
-
Memiş, M., & Kalyoncu, M. R. (2024). 2024 Türkçe öğretim programı ile 2019 Türkçe öğretim programı’nın karşılaştırmalı incelenmesi. International Journal of Language Academy, 12 (2), 176-199. http://dx.doi.org/10.29228/ijla.76352
-
Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev. Ed.) (3. baskıdan çev.). Nobel Yayın Dağıtım.
-
Milli Eğitim Bakanlığı. (2023). K-12 beceriler çerçevesi Türkiye bütüncül modeli. Milli Eğitim Bakanlığı.
-
Milli Eğitim Bakanlığı. (2024a). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni. Milli Eğitim Bakanlığı. https://mufredat.meb.gov.tr/
-
Milli Eğitim Bakanlığı. (2024b). "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" Yeni Müfredat Taslağı. Milli Eğitim Bakanlığı.https://ttkb.meb.gov.tr/www/turkiye-yuzyili-maarif-modeli-yeni-mufredat-taslagi-kamuoyunun-gorusuneacildi/icerik/598
-
Orbeyi, S., & Güven, B. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programının değerlendirme öğesine ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), 133-147.
-
Ornstein, A.C., & Hunkins, F.P. (2004). Curriculum: Foundations, principals and issues (4th. ed.) Pearson.
-
Özbay, M. (2014) Türkçe özel öğretim yöntemleri I. Öncü Basımevi.
-
Uygun, K., & Akgül, G. (2024). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline ilişkin görüşleri.
-
Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi,8(2),81-102.
-
Ülçay, O. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirmesi. Ulusal Eğitim, Toplum ve Dünya Dergisi, 1(2), 70-75.
-
VandeWalle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed.) (7. baskıdan çeviri). Nobel Akademik Yayıncılık.
-
Yıldırım, Y., & Çalışkan, A. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli’nin 21. yüzyıl insan profili açısından değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(26), 204-220. https://doi.org/0.55605/ejedus.1548121
-
Yıldırım, A., & Şimşek, H (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Seçkin Yayıncılık.
-
Yin, R. (1984). Case study research: Design and methods (3. baskı). SagePublications.
-
Yolcu, H. H. (2019). İlkokul öğretim programı 3 ve 4. sınıf fen bilimleri dersi kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisi açısından analizi ve değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 18(1), 253-262.
-
Yurdakal, İ. H. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: 2024 İlkokul Türkçe dersi öğretim programı’nın (1, 2, 3 ve 4. sınıflar) incelenmesi, Temel Eğitim Dergisi (Journal of Primary Education), 24, 76-88. https://doi.org/10.52105/temelegitim.