Sigorta,
bireyleri ve kurumları karşılaşabileceği risklerden korumayı sağlayan bir araç
ve güven unsurudur. Öte yandan, sigorta sektörü, Türkiye ekonomisine fon
oluşturarak ekonomik kalkınmaya doğrudan destek veren önemli bir finansal
sektördür. Bireyleri ve kurumları karşılaşabilecekleri risklerden korumak
amacıyla sigorta şirketleri aracılığıyla toplanan bu fonlar karşılaşılabilecek
zararların karşılanması için teminat oluşturmakta ve ekonomik katkı
sağlamaktadır. Bu nedenle sigorta ve ekonomi arasında güçlü bir etkileşim
bulunmaktadır. Özellikle hayat sigortası için toplanan primler uzun vadeli
nitelik taşıdığı için yatırımların finansmanında kullanılabilir fonların
yaratılmasını sağlayarak sigorta sektörünün ekonomik önemini daha da
arttırmıştır. Türkiye sahip olduğu nüfusu ve ekonomisi ile sigortacılık
sektöründe hızla ilerleyen bir potansiyele sahiptir. Sigorta sektörünün
ülkemizde gelişmesi, sigorta şirketlerinin artması, sigorta kapsamının
genişlemesi ve teknolojik gelişmeler ile bilgiye erişimin kolaylaşması
müşterilerin ürün ve hizmetler konusunda seçici olmasına neden olmuştur. Bu
nedenle sigorta şirketlerinin, müşteri bağlılığını ve memnuniyetini arttırmak
amacıyla müşteri ile iletişimlerini aktif tutması, müşteri beklentilerini,
ihtiyaçlarını ve taleplerini müşteri bakış açısıyla değerlendirmesi gereklilik
haline gelmiştir. Sigorta şirketleri için mevcut müşterilerin taleplerini karşılamakta
önem taşıyan bir unsurdur. Çünkü mevcut müşteri, yeni müşteri yaratmak için
kullanılacak önemli bir araçtır. Mevut müşterilerin memnuniyetini arttırarak
müşteri sürdürülebilirliğini sağlamak şirketlerin dikkat etmesi gereken bir
konudur. Büyüyen ve gelişen bir sektörde rekabetçi koşullar altında sektörde
sürdürülebilirliğini sağlamak için sigorta şirketleri müşteri memnuniyetini
arttırmak hedefiyle yenilikçi çözümler üretmeye ve fark yaratan öneriler
aramaya başlamışlardır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki hayat sigortası
alanında müşteri memnuniyetini arttırmak için stratejik öneriler
geliştirilmesidir. Çalışmanın analiz sürecinde yöntem olarak literatür taraması
ve dünya ülkeleri ile karşılaştırmalı analiz dikkate alınmıştır. Bu bağlamda
ilk olarak literatürde yer alan çalışmalar detaylı olarak incelenmiştir. Bunun
ardından da hayat sigortası branşında Türkiye’den ve Dünya ülkelerin alınan
veriler karşılaştırılmıştır. Çalışmanın sonucunda; rekabetçi fiyat,
esnetilebilir poliçe koşulları, poliçenin kapsamı, poliçe alternatifi, hızlı
hizmet erişimi, teknolojik yenilik ve marka değeri faktörlerinin müşteri
memnuniyetini ve kararlarını etkilediği belirlenmiştir. Bu faktörler göz önüne
alınarak sigorta şirketlerine hayat sigortası alanında müşteri memnuniyetini
arttırmak amacıyla müşterilerin kararlarını etkileyebilecek stratejik öneriler
tüketici bakış açısıyla sunulmuştur.
Insurance is a tool and trust that protects
individuals and institutions from the risks they face. The development of the
insurance sector in our country, the increase in insurance companies, the
expansion of the insurance coverage and the technological developments and the
ease of access to information have made customers selective in the products and
services. In order to ensure sustainability in the sector under competitive
conditions in a growing and developing sector, insurance companies have begun
to produce innovative solutions with the goal of increasing customer
satisfaction and to seek solutions that make a difference. The aim of this
study is strategic recommendations to enhance customer satisfaction in the
field of life insurance in Turkey is developed. Strategic suggestions that can
affect the decisions of customers in order to increase customer satisfaction in
life insurance are presented from a consumer perspective. Literature analysis
and comparative analysis with selected countries were taken into consideration.
In this context, the studies in the literature are examined in detail. After
that, the data received from the life insurance branch in Turkey and the
countries of the world are compared. This study is the most recent study in
2018, which examines the factors that affect customer preferences and
satisfaction levels in the life insurance branch. As a result of the study;
competitive price, stretchable policy conditions, coverage of policy, policy
alternative, rapid service access, technological innovation and brand value
factors were determined to affect customer satisfaction and decisions. It is
thought that the results will contribute to the development of strategies to
increase customer satisfaction of insurance companies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | December 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |