Dördüncü Sanayi Devriminin etkisiyle islerin büyük kısmını akıllı makineler almakta, kalan isler için yarış zorlaşmaktadır. Gelecekte iktisatçılar için ayırt edici olacak olan bilgiyle bezenmiş yetenektir. İktisat eğitimi veren mevcut üniversiteler bunu tam olarak algılamış görünmemektedir. Bu makalenin temel amacı, iktisat eğitiminde öğrencilerin gelecekte ihtiyaç duyacakları bilgi ve yeteneklerini güçlendirmeyi önceleyen bir eğitim stratejisini ortaya koymak ve bu stratejiyi hayata geçirebilmenin koşullarını değerlendirmektir. İktisat eğitiminde daha çok müfredat güncellenmesi yapılmaktadır, ancak bu tür uyarlamalar öğrencilerin kalıcı bir eğitim almasını
sağlamaktan uzaktır. Sunulan içerik kadar öğrencilerin verilen bilgileri öğrenmesi, kazandıkları becerilerle bu bilgileri isleyebilmesi ve giderek kendi öğrenmesini yönetebilir hale gelmesi önemlidir. Yeni dönemin iktisatçılarını yetiştirirken yalnızca bilgi aktarmaya değil, öğrencilerin kalıcı öğrenme performansına da bakılması gerekir. Türkiye’de ortaöğretim seviyesindeki sınava endeksli ve yetersiz eğitim sonrasında iktisat eğitimine başlayan öğrenciler yeterli ön bilgi ve becerilerden
yoksundurlar. Bu durum iktisat eğitiminin başarısını olumsuz yönde etkilemektedir. Ayrıca, kalabalık sınıflar eğitimde etkinliği düşürmektedir. Bu durum düzeltilebilir; gerekli koşullar yerine getirilir ve etkili bir eğitim stratejisi uygulanırsa tüm öğrencilerin kalıcı öğrenme ile iyi bir iktisat eğitimi alması sağlanabilir. Teknoloji, eğitimin içeriğinin zenginleştirmesi ve bilgi kaynaklarına erişimi kolaylaştırması yanında, öğreten ve öğrenenlere eğitim sürecini optimize etme ve öğrenmeyi etkinleştirme fırsatını da sunmaktadır. Yapay zeka ve makine öğrenmesi alanlarındaki yeniliklerle birlikte akıllı öğrenme yöntemleri öğrencilerin öğrenmelerine destek olmaktadır. Teknolojik uygulamaları geleneksel eğitim politikası ile birleştirerek istenilen iktisat eğitimi sonuçları elde edilebilir.
İktisat eğitimi dördüncü sanayi devrimi teknolojik issizlik bilissel süreçler iktisat öğretiminde üst-bilissel beceriler çağdas öğrenme yöntemleri YÖK Bologna süreci etkili ve akıllı öğrenme yöntemleri
Bu makalenin ilk taslağını okuyarak, değerli yorum ve katkılarda bulunan Celal Küçüker’e teşekkürü bir borç bilirim. Ayrıca, makale ile ilgili yapıcı eleştiri ve önerilerde bulunan isimleri dergi editöründe saklı hakemlere yazıyı daha kolay okunur hale getirmem konusunda yaptıkları katkılardan dolayı teşekkür ederim. Şüphesiz burada ifade edilen görüşlerle ilgili sorumluluk tümüyle bana aittir.
With the effect of the fourth industrial revolution, the threat is looming for middle-class jobs being lost to smart machines, making the race all the more intense for remaining jobs. The economists of the future will distinguish themselves with their combination of talent and knowledge. Unfortunately, the existing universities do not appear to have perceived this fact fully. The main purpose of this essay is to present a new education strategy that will prioritize what the economics students of the future will require— namely, the exact knowledge and the skills to focus on—and to assess the conditions for the implementation of this strategy. This is a major departure from the current practice in economics education of issuing periodic curriculum updates, which do little to serve the needs of the students. We should ensure that the economics student has learned everything he was supposed to and, on top this, has the requisite skills to process that material and manage her/his own learning. While educating the economists of this new age, we should not only be concerned with transferring knowledge, but also be concerned with transferring knowledge, but also with their long term learning performances. Typically, high school students in Turkey show up in university economics departments lacking the prior knowledge and skills due to insufficient and examination-indexed education they get. This situation negatively affects the economics education. Moreover, overcrowded classrooms further hamper the learning process. This situation can be corrected and a much better economics education can be given provided that an efficient education strategy is implemented. Modern technology now offers, for both teachers and learners alike, the possibility of reaching enormous sources of information for optimizing the Turkish education process and to make learning much more effective. Artificial intelligence and machine learning now offer much better education methods. The combination of advanced technological methods with traditional education policies may produce the desired results in economics education.
Economics education the fourth industrial revolution technological unemployment cognitive processes metacognitive skills in economics education contemporary learning techniques higher education council of Turkey Bologna process effective and smart learning methods
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 4 Issue: 3 |