Çalışmanın amacı, Covid-19 salgını sürecinde öğretmenlerin acil uzaktan eğitimle ilgili düşünce ve deneyimlerini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim desenine göre yürütülmüştür. Çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında İzmir’de bir Anadolu lisesinde görev yapan 18 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Öğretmenlerle birebir görüşmeler Zoom uygulamasında gerçekleştirilmiştir. Veri analizinde, içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, öğretmenlerin düz anlatım, soru-cevap ve ev ödevi vererek sunuş yoluyla öğretim yöntemini kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin ders öncesi, ders sırası ve ders sonrasında çeşitli videolar, testler ve konu anlatım sunularını paylaştıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin çoğu paylaştıkları içerikleri yeterli bulmuştur. Öğretmenlerin bir kısmı ise, EBA’da sınırlı sayıda test ve etkinlik bulunması ve bunların da bilişsel olarak üst düzeyde olmaması gibi nedenlerle içerikleri yetersiz bulmuşlardır. Öğrenmelerin bazıları öğrencilerin öğrenmelerini değerlendirebildiklerini, yarısı kısmen değerlendirebildiklerini ve çok az bir kısmı ise değerlendiremediklerini belirtmişlerdir. Öğretmenler ölçme ve değerlendirmeyi; soru-cevap, ödev ve Google formlar aracılığıyla yapmışlardır. Öğretmenler eğitim-öğretimin gerçekleşmesi, derste materyal kullanılması, zaman tasarrufu, sağlığın korunması bakımından acil uzaktan eğitimin olumlu yönlerine dikkat çekerken, bu süreçte eğitim-öğretimde yaşanan zorluklar, iletişim eksikliği, öğrenci ve öğretmen motivasyonu, teknolojik sorunlar, sağlığın korunmasına ilişkin riskler açısından ise acil uzaktan eğitimin olumsuz yönlerine değinmişlerdir. Öğretmenler; teknolojik alt yapının sağlanması ve öğrenci kameralarının açılması konusunda önerilerde bulunmuşlardır. Öğretmenler MEB’in öğrencilere online sınav yapmasını ve okulun öğrencilerle çevrimiçi sosyal etkinlikler gerçekleştirilmesini de beklemektedirler.
Yok
Yok
Yok
The aim of this study was to determine the teachers’ views and experiences about emergency distance education during the Covid-19 pandemic. The research was conducted with the phenomenology design, which was one of the qualitative research methods. The study sample consisted of 18 teachers working in an Anatolian High School in İzmir in the 2020-2021 academic year. Data were collected by a semi-structured interview and the interviews were conducted one-on-one with teachers on the Zoom application. Content analysis method was used for data analysis. According to the results of the study, the teachers used presentation method by using lecturing, asking questions, and giving homework during the emergency distance education. The teachers shared some documents before, during and after the courses, and these documents were various videos, tests, and presentations. While most of the teachers found the documents shared sufficient, some of them found them insufficient due to the limited number of tests and activities in Education Informatics Network including not high cognitive level. While some of the teachers stated that they measured their students’ learnings, half of them mentioned that they partially measured and a very few of them stated that they did not measure their learnings. The teachers done the assessment by question-answer techniques, homework, and Google forms. The teachers mentioned the positive aspects of emergency distance education indicating that they could perform training, use materials in the course, save time, and to be able to protect people health. They also mentioned about the negative aspects of emergency distance education such as difficulties experienced during training, negative effects on student and teacher motivation, lack of communication, technological problems, and risks related to psychological health protection. The teachers suggested that the technological infrastructure should be provided for the emergency distance education and the students should open their cameras. Teachers advised that the Ministry of National Education could perform online exams for the students and the school’s management should conduct online social activities for the students.
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | April 4, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 |