Bu çalışmanın amacı 3. Sınıf fen bilgisi öğretmeni adaylarının çevreye yönelik bilgi ve farkındalık düzeylerinin belirlenerek bu becerilerin geliştirilmesinde ders içi ve çevirim içi argümantasyon uygulamalarının etkisini incelemektir. Araştırma açıklayıcı desene göre hazırlanmıştır. Araştırmanın nicel kısmında deneysel öncesi desenlerden tek gruplu ön-test son-test modeli kullanılmıştır. Nitel kısım ise durum çalışması modeline göre desenlenmiştir. Araştırma Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 24, 3. Sınıf fen bilgisi öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir. Ayrıca uygulama sonunda çevirim içi grubuna katılan 3 katılmayan 3 olmak üzere toplam 6 öğretmen adayı ile görüşme yapılmıştır. Araştırmada öğrencilerin çevreye yönelik farkındalıklarını belirlemek için uygulama öncesinde ve sonrasında ekosistemle ilgili iki dakika süreli bir video kullanılmıştır. Öğrencilere bu video izletildikten sonra 10 dakika verilerek öğrencilerin videoda dikkatlerini çeken olayları ve durumları yazmaları istenmiştir. Öğrencilerin çevreye yönelik bilgi düzeyleri ise araştırmacı tarafından geliştirilen çevreye yönelik bilgi testi ile tespit edilmiştir. Araştırmada ayrıca uygulama sonunda görüşme formu kullanılarak öğretmen adaylarının uygulama ile ilgili görüşleri alınmıştır. Nicel verilerin analizi bağımlı gruplar t testi ve eta kare korelasyon katsayısı; nitel verilerin analizi ise kategorisel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Uygulama sonunda öğretmen adaylarının bilgi seviyelerinde ve farkındalık düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 28, 2016 |
Submission Date | August 3, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 6 |