Bu çalışmanın amacı tablet bilgisayarların okul
öncesi dönemde resim çizmek gibi çocukların gelişimlerini destekleyen
etkinliklerde kullanılabilirliğini belirlemektir. Araştırmaya Konya ilinde yer
alan özel bir okulun anasınıfına giden 3-6 yaş arası 44 (25 kız, 19 erkek)
çocuk, aileleri ve öğretmenleri dahil edilmiştir. Ailelere veli bilgi formları
dağıtılarak, evde bulunan teknolojik aletler, çocukların bu teknolojileri ne
kadar ve ne şekilde kullandıkları gibi sorular sorulmuştur. Çalışmanın ilk
aşamasında, çocuklardan kendi portrelerini bir kağıda çizmeleri istenmiştir.
İkinci aşamasında çocuklara gerekli eğitimler verilerek ve uygun ortam
sağlanarak çocuklardan yine kendi portrelerini tablet kalemi yardımı ile
çizmeleri istenmiştir. Çizimler sonunda çocuklarla birebir görüşmeler yapılmış
ve tablet bilgisayarlarla çizdikleri resimler hakkında görüşleri alınmıştır.
Daha sonra çocukların resimleri öğretmenlere gösterilmiş ve çocukların
çizdikleri her iki resmi karşılaştırmaları istenmiştir. Bu görüşmeler sırasında
öğretmenlere teknoloji ve tablet bilgisayarlar hakkında görüşleri alınmak üzere
sorular sorulmuştur. Araştırmada nitel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Araştırma verileri veli bilgi formları, uygulama esnasındaki gözlemler ve video
kayıtları, öğrenci görüşmeleri, öğretmen görüşleri şeklinde toplanmış ve içerik
analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, tablet
bilgisayarların eğitimde kullanılabilir olduğu, çocukların tablet
bilgisayarların kullanımı konusunda ilgili ve meraklı oldukları, çocukların
tablet bilgisayarlar ile yaptıkları resimlerin geleneksel yöntemle yaptıkları
resimlerden daha yaratıcı, detaylı ve renkli olduğu ve tabletteki çizim alanını
daha verimli kullandıkları tespit edilmiştir. Araştırmanın bulgularına dayalı
olarak, velilere ve öğretmenlere yönelik etkili ve verimli teknoloji kullanımı
konusunda eğitimler verilmesi ve çocukların gelişen teknolojiye uyum sağlamaları
için sınıflarda teknolojinin doğru ve verimli bir şekilde kullanımının
arttırılması önerilmektedir.
Eğitimde teknoloji kullanımı Erken çocukluk eğitimi Okul öncesinde resim Okul öncesinde tablet bilgisayar kullanımı Okul öncesinde tablet bilgisayar kullanımı
The purpose of this
study was to explore the viability of tablet computers in early childhood
education for activities that support children’s developmental process. A total
of 44 three to six-year-old children, their parents, and teachers participated
in the study. A parent background survey was distributed and data was collected
about the patterns of children’s technology use at home. In the first phase of
the study, the children were asked to draw their self-portraits in a
traditional way with paper-and-pencil. In the second phase, the children were
asked to draw their self-portraits on tablet computer with a stylus. At the end
of the drawing sessions, the children were interviewed and questions were asked
about their drawings. Then, children’s classroom teachers were asked to compare
the quality of drawings produced on the tablet with those produced in
traditional way. The study was designed and analyzed using qualitative methods
and techniques, specifically content analysis. The data included a parent
background survey, observations and video recordings during the drawing
sessions, student interviews, and teacher focus group. The study found the
drawings on tablet computers to be more creative, detailed, and colorful and
drawing spaces on tablet computers were used more efficiently than a paper
space. The children were interested and persisted in learning with this new
technology. The stylus-interfaced technology appears to be a viable tool in
early childhood education for activities that support children’s developmental
process. It is suggested that trainings on effective and efficient use of
technology can be provided for parents and teachers and the use of technology
in a careful and efficient manner should be increased in the classroom in order
for the children to adapt to the developing technology.
Drawing in preschool Early-childhood education Educational technology Use of tablet computers in early-childhood education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2019 |
Submission Date | July 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 1 |