Bu
çalışmanın amacı veri analizinde SPSS ve AMOS programlarını kullanıp 2011-2016
yılları arasında SSCI indexli Eğitim ve Bilim dergisinde yayımlanan makaleleri
incelemektir. Bu amaçla, araştırmanın evrenini oluşturan 688 makaleden bu
araştırmanın örneklemini oluşturan 343 makale; kullanılan istatistiksel
teknikler, yazar sayısı, örneklem büyüklüğü, araştırma deseni, örneklem grubu
ve veri analizi yöntemleri perspektiflerinden incelenmiştir. Çalışmada elde
edilen veriler içerik analizine göre incelenmiş ve betimsel istatistiksel
metoduyla sunulmuştur. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, veri analizinde
en fazla parametrik testler kullanılmış olup, çalışmalar çoğunlukla nicel
araştırma desenine göre dizayn edilmiştir. Makalelerin çoğunlukla bir ya da iki
araştırmacı tarafından yapıldığı görülmüştür. Ayrıca ilköğretim, ortaöğretim ve
üniversite öğrencilerinin en fazla çalışılan örneklem grupları olduğu tespit
edilmiştir. Bu çalışmanın sonuçlarının ilerideki çalışmalar için bir rehber ve
yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
The purpose of this study is to examine the articles,
which utilized SPSS and AMOS programs in the data analysis, and were published
in 2011-2016 in the journal of Science and Education that is in the scope of
SSCI. For this aim, 343 articles out of 688 were examined from the perspectives
of the type of statistical technique, the number of authors, sample size,
research design, group of sample and the method of analysis. The data were
examined through content analysis and presented by means of descriptive
statistical methods. According to the results of this research, parametric
tests were the most utilized statistical tests in the data analyses and the
studies were mostly designed compatible with quantitative research. The studies
were conducted mostly by one or two authors. Elementary and middle school
students and undergraduates were the most frequently studied participants. The
results of the study will be a guide and light for the future studies.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2019 |
Submission Date | September 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 1 |