Review
BibTex RIS Cite

Bilişsel Davranış Değiştirme ve Motivasyonel Görüşme

Year 2019, Volume: 15 Issue: 1, 47 - 73, 25.03.2019
https://doi.org/10.17244/eku.489855

Abstract

Bu
çalışmada Bilişsel Davranış Değiştirme’nin özel eğitim, psikolojik danışma ve
psikoterapi alanlarında kullanımını ele almak ve bu alanlarda çalışanlara
yardımcı olmak amaçlanmıştır. Çalışma hem teorik ve uygulamalı araştırmalara
yer vererek kanıta dayalı örnekler sunması; hem de ülkemizde az çalışılan bir
konuya açıklık getirmesi ve dikkat çekmesi açısından önemli görünmektedir.
Doküman incelemesi yöntemiyle yapılan bu çalışmada sırasıyla şu konulara yer
verilmiştir: (a) Davranış kavramı , (b) Bilişsel Davranış Değiştirme’nin
tanımı, temel varsayımları, diğer davranış değiştirme yöntemlerinden
farklılıklar, (c) Bilişsel Davranışçı Terapi’nin Bilişsel Davranış Değiştirmede
kullanımı, (d) Bilişsel Davranışçı Terapi’nin anksiyeteli çocukların
tedavisinde kullandığı teknikler, (e) Bilişsel Davranışçı Terapi’nin Özel
Eğitim, Psikolojik Danışma Ve Psikoterapide kullanımına ilişkin araştırma
sonuçları, (f) Bir davranış değiştirme tekniği olarak Motivasyonel Görüşme
yaklaşımı ve Bilişsel Davranışçı Terapi entegrasyonunun depresyon tedavisinde
kullanımına ilişkin bir uygulama örneği.

References

  • Ata, E.,E.(2014). Kısa bilişsel davranışçı stres yönetimi programının şizofreni hastalarının bakım vericilerinin, ruhsal durumları, stresle başaçıkma tutumları ve bakım yüküne etkisi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Avcı, E. (2017). Madde bağımlılığı tedavisi görmüş bireylerde bilişsel davranışçı grup psikoterapisinin relaps eğilimi üzerindeki etkisinin sınanması (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ay, E.(2018). Kanserli çocuğu olan ebeveynlere verilen bilişsel davranışçı yaklaşım temelli psiko-eğitimin umutsuzluk ve stresle baş etme üzerine etkisinin incelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.

Cognitive Behavioral Change and Motivational Interviewing

Year 2019, Volume: 15 Issue: 1, 47 - 73, 25.03.2019
https://doi.org/10.17244/eku.489855

Abstract

In this study, it is aimed to analyze the use of
Cognitive Behavioral Change in special education, psychological counseling and
psychotherapy and to help professionals in that fields. The study seems crucial
to provides evidence - based examples including both theoretical and practical
researches; it sheds light on and points out a topic that is less studied by
researchers until today. Document analysis method is used in this study. The
main issues analyzed in the study are: (a) The concept of behavior, (b)
Definition of Cognitive Behavioral Change, basic assumptions and its
differences from other behavioral change methods, (c) The use of Cognitive
Behavioral Therapy in Cognitive Behavioral Change, (d) The techniques used by
Cognitive Behavioral Therapy in the treatments of children with anxiety, (e)
Research results on the use of Cognitive Behavioral Therapy in Private
Education, Psychological Counseling and Psychotherapy, (f) An application
example of the use of Motivational Interviewing approach and Cognitive
Behavioral Therapy integration as a behavioral change technique.

References

  • Ata, E.,E.(2014). Kısa bilişsel davranışçı stres yönetimi programının şizofreni hastalarının bakım vericilerinin, ruhsal durumları, stresle başaçıkma tutumları ve bakım yüküne etkisi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Avcı, E. (2017). Madde bağımlılığı tedavisi görmüş bireylerde bilişsel davranışçı grup psikoterapisinin relaps eğilimi üzerindeki etkisinin sınanması (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ay, E.(2018). Kanserli çocuğu olan ebeveynlere verilen bilişsel davranışçı yaklaşım temelli psiko-eğitimin umutsuzluk ve stresle baş etme üzerine etkisinin incelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Zeki İlgar 0000-0002-5516-0752

Semra Coşgun İlgar This is me

Publication Date March 25, 2019
Submission Date November 29, 2018
Published in Issue Year 2019 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA İlgar, M. Z., & Coşgun İlgar, S. (2019). Bilişsel Davranış Değiştirme ve Motivasyonel Görüşme. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 15(1), 47-73. https://doi.org/10.17244/eku.489855