Bu
çalışmada Bilişsel Davranış Değiştirme’nin özel eğitim, psikolojik danışma ve
psikoterapi alanlarında kullanımını ele almak ve bu alanlarda çalışanlara
yardımcı olmak amaçlanmıştır. Çalışma hem teorik ve uygulamalı araştırmalara
yer vererek kanıta dayalı örnekler sunması; hem de ülkemizde az çalışılan bir
konuya açıklık getirmesi ve dikkat çekmesi açısından önemli görünmektedir.
Doküman incelemesi yöntemiyle yapılan bu çalışmada sırasıyla şu konulara yer
verilmiştir: (a) Davranış kavramı , (b) Bilişsel Davranış Değiştirme’nin
tanımı, temel varsayımları, diğer davranış değiştirme yöntemlerinden
farklılıklar, (c) Bilişsel Davranışçı Terapi’nin Bilişsel Davranış Değiştirmede
kullanımı, (d) Bilişsel Davranışçı Terapi’nin anksiyeteli çocukların
tedavisinde kullandığı teknikler, (e) Bilişsel Davranışçı Terapi’nin Özel
Eğitim, Psikolojik Danışma Ve Psikoterapide kullanımına ilişkin araştırma
sonuçları, (f) Bir davranış değiştirme tekniği olarak Motivasyonel Görüşme
yaklaşımı ve Bilişsel Davranışçı Terapi entegrasyonunun depresyon tedavisinde
kullanımına ilişkin bir uygulama örneği.
In this study, it is aimed to analyze the use of
Cognitive Behavioral Change in special education, psychological counseling and
psychotherapy and to help professionals in that fields. The study seems crucial
to provides evidence - based examples including both theoretical and practical
researches; it sheds light on and points out a topic that is less studied by
researchers until today. Document analysis method is used in this study. The
main issues analyzed in the study are: (a) The concept of behavior, (b)
Definition of Cognitive Behavioral Change, basic assumptions and its
differences from other behavioral change methods, (c) The use of Cognitive
Behavioral Therapy in Cognitive Behavioral Change, (d) The techniques used by
Cognitive Behavioral Therapy in the treatments of children with anxiety, (e)
Research results on the use of Cognitive Behavioral Therapy in Private
Education, Psychological Counseling and Psychotherapy, (f) An application
example of the use of Motivational Interviewing approach and Cognitive
Behavioral Therapy integration as a behavioral change technique.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2019 |
Submission Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 1 |