Topluma hizmet uygulamaları dersi eğitim
fakültelerindeki öğretmen adaylarına toplumdaki sosyal sorunları tanıma, sosyal
projeler geliştirme, toplumun genel ihtiyaçlarını analiz etme, kamu
kuruluşlarını tanıma, sosyal sorunları tartışma ve topluma hizmet
uygulamalarına karşı olumlu tutum geliştirme imkânı sunan bir derstir. Bu
çalışmanın amacı öğretmen adaylarının topluma hizmet dersi için
gerçekleştirdikleri öğretmenlik deneyimlerini ve görüşlerini ortaya
çıkarmaktır. Bu nitel çalışmaya, bir devlet üniversitesinin İngiliz dili
eğitimi bölümünden 20 öğrenci katılmıştır. Katılımcılardan, bir devlet
anaokulundaki öğretmenlik deneyimleriyle ilgili yarı yapılandırılmış sorular
içeren bir dönem sonu raporu yazmaları istenmiştir. 10 haftalık ve 10 saatlik
öğretmenlik deneyim ve gözlemlerini paylaştıkları bu rapordaki veriler, içerik
analizi yöntemine göre değerlendirilmiştir. Sonuçlar, katılımcılarının büyük
çoğunluğunun topluma hizmet uygulamaları kapsamında İngilizce öğretmeye karşı
olumlu tutum geliştirdiklerini ve böylesine bir etkinliğin gelecekteki
kariyerleri için ilham verici olduğunu göstermiştir. Çalışma sonucunda, topluma
hizmet uygulamalarına, öğretmen adaylarına öğretmenlik deneyimi kazandırması ve
onların toplumla ilgili sosyal konularda farkındalık yaratması ve böylece
üniversite ile toplum arasında bir bağ kurulması açısından daha fazla önem
verilmesi gerekliliği ortaya çıkmıştır.
Community service
applications is a course provided by faculties of education in order to give
the prospective teachers the chance to identify social problems related their
field, develop project focused on social problems, analyze general needs of the
society, become acquainted with public institutions, debate social problems,
and develop positive attitude towards participating to community service
practices. The aim of this study is to find out prospective language teachers’
teaching experiences and opinions about their community service applications.
20 prospective teachers from an English language teaching department of a state
university participated in this qualitative study. The participants were given
a semi-structured questionnaire with questions related to their teaching experience
at a kindergarten. After 10 weeks and 10 hours of teaching experience the
participants’ reports were analyzed according to content analysis approach. The
results indicated that most of the participants developed positive attitudes
towards teaching in such a public service and reported this activity as
inspiring for their future teaching. The study concluded that more importance
should be given to community service appliances since it is much helpful for
prospective teachers’ teaching experiences and at the same time it provides
opportunity for students to identify social related issues and hence develop a
bridge between the university and the society.
Community service practices Foreign language teacher education Prospective language teachers
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 26, 2019 |
Submission Date | November 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: Özel Sayı 1 |