-
Sınıf içindeki etkileşimin, sınıf düzenini yapılandırmadaki rolünü ortaya çıkarmayı amaçlayan,
geniş kapsamlı araştırmanın bir parçası olan bu çalışma, temel olarak sınıf düzenini sağlayan bir
düzenek örneği sunmuştur. Kökleri konuşma çözümlemesinin kurumsal ve yöntemsel ilkelerine
dayanan bu çalışma, sınıf düzeninin nasıl kurulduğunu, örgütlendiğini ve devam ettirildiğini
ortaya koymaya çalışmıştır. Amerika Birleşik Devletleri’nin ortabatısında yer alan bir
üniversitede okul öncesi sınıfa devam eden, yaşları 3 ile 5 arasında değişen 20 çocuğun sınıf
içindeki konuşmaları bir hafta boyunca kaydedilmiştir. Araştırma, katılımcıların gözlemlenebilir
davranışlarını temel alarak sınıf düzenin yeniden oluşturulduğu anlara odaklanmıştır. Düzeni
oluşturan düzeneklerin ayrıntılı incelenmesi sonucunda sınıf içindeki düzenin, sınıftaki
etkileşimin ayrıntılarında oluşmuş karşılıklı bir kazanım olduğunu gösterilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 14, 2013 |
Submission Date | December 19, 2012 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 6 Issue: 1 |