Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2008, Volume: 4 Issue: 1, 175 - 182, 14.01.2013

Abstract

References

  • Fortna, B. C. (2000). “İsmamic Morality in Late Ottoman ‘Secular’ Schools”, Journal Of Middle East Study, V. 32.
  • --- (2005), Mekteb-i Hümayun, Osmanlı İmparatorluğunun Son Döneminde İslâm, Devlet ve Eğitim, İletişim Yay., İstanbul.
  • Hanioğlu, M. Ş.. (1995), The Young Turks in Opposition , Oxford Üniv. Pres, New York.
  • Herrera, L. (2002), "Review of Benjamin C. Fortna, Imperial Classroom: Islam, the State, and Education in the Late Ottoman Empire, H-Gender- MidEast, H-Net Reviews, December.
  • Mardin, Ş. (2002), "Yeni Osmanlı Düşüncesi", Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, C.1, İst.
  • Menarshi, D. (1992), Educatinon and the Making of Modern İran, Cornell Univ. Pres, Itthaca, NY.
  • Özbek, N. (2004), “Modernite, Tarih ve İdeoloji: II. Abdülhamid Dönemi Tarihçiliği Üzerine Bir Değerlendirme”, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, C. 2, S. 1.
  • Salmoni, B. (2002), “Fortna, Benjamin C. Imperial Classroom: Islam, the State, and Education in the Late Ottoman Empire. London: Oxford University http://edrev.asu.edu/reviews/rev179.htm Education Book Review:

Mekteb-i Hümâyun, Osmanlı İmparatorluğu’nun Son Döneminde İslâm, Devlet ve Eğitim

Year 2008, Volume: 4 Issue: 1, 175 - 182, 14.01.2013

Abstract

Son dönem Osmanlı Sultanlarından II. Abdülhamid, siyasal ve kültürel tarihin en çok tartışılan simalarından biri olma özelliğini hâla devam ettirmektedir. Tartışmaların devam etmesinin temel sebeplerinden biri, gerek II. Abdülhamid gerekse dönemi hakkında detaylı ve geniş araştırmaların azlığıdır. Çünkü onun dönemi hem imparatorluğun en buhranlı dönemine rast gelmiş hem de oldukça uzun sürmüştür. Bununla birlikte döneme basit önyargılarla bakan çalışmalar hayli aşılmış, çeşitli konuları ele alan oldukça geniş sayılabilecek bir literatür de oluşmaya başlamıştır (Özbek,2004:71-90). II. Abdülhamid dönemini, bazı araştırmacılar ve tarihçiler despotik bir yorumla açıklama gayreti güderken, bazıları da farklı bir modernleşme düşüncesi olarak düşünmektedirler.

References

  • Fortna, B. C. (2000). “İsmamic Morality in Late Ottoman ‘Secular’ Schools”, Journal Of Middle East Study, V. 32.
  • --- (2005), Mekteb-i Hümayun, Osmanlı İmparatorluğunun Son Döneminde İslâm, Devlet ve Eğitim, İletişim Yay., İstanbul.
  • Hanioğlu, M. Ş.. (1995), The Young Turks in Opposition , Oxford Üniv. Pres, New York.
  • Herrera, L. (2002), "Review of Benjamin C. Fortna, Imperial Classroom: Islam, the State, and Education in the Late Ottoman Empire, H-Gender- MidEast, H-Net Reviews, December.
  • Mardin, Ş. (2002), "Yeni Osmanlı Düşüncesi", Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, C.1, İst.
  • Menarshi, D. (1992), Educatinon and the Making of Modern İran, Cornell Univ. Pres, Itthaca, NY.
  • Özbek, N. (2004), “Modernite, Tarih ve İdeoloji: II. Abdülhamid Dönemi Tarihçiliği Üzerine Bir Değerlendirme”, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, C. 2, S. 1.
  • Salmoni, B. (2002), “Fortna, Benjamin C. Imperial Classroom: Islam, the State, and Education in the Late Ottoman Empire. London: Oxford University http://edrev.asu.edu/reviews/rev179.htm Education Book Review:
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Mustafa Gündüz This is me

Publication Date January 14, 2013
Submission Date December 23, 2012
Published in Issue Year 2008 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Gündüz, M. (2013). Mekteb-i Hümâyun, Osmanlı İmparatorluğu’nun Son Döneminde İslâm, Devlet ve Eğitim. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 4(1), 175-182.