BibTex RIS Cite

İNGİLİZCE KONUŞMA SINIFLARINDA YÜRÜTÜLEN GÖREV TEMELLİ GRUP ÇALIŞMALARININ ÖGRENCİLERİN KUBAŞIK DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ

Year 2009, Volume: 5 Issue: 1, 33 - 52, 14.01.2013

Abstract

Bu çalışma, İngilizce konuşma sınıflarında kullanılan görev temelli ve konu temelli konuşma 
etkinliklerinin öğrenci etkileşimi ve işbirliği üzerindeki etkilerini incelemektedir. Orta üstü İngilizce 
dil yeterlilik seviyesine sahip aday İngilizce öğretmenleri (n=25) ile yarı deneysel bir çalışma 
yapılmıştır. Farklı gruplarda görev temelli ya da konu temelli konuşma etkinlikleri yürütülmüş, 
etkinlikler boyunca ses kaydı alınmıştır. Nitel veri analizi; görev temelli etkinliğin -gerçek hayattakine 
benzer olarak- daha çok  kısa söz hakkı almaya ve  soru sormaya, bununla birlikte konu temelli 
etkinliğin daha fazla  uzun söz hakkı almaya ortam hazırladığını göstermiştir. Ayrıca görev temelli 
etkinlik, öğrencilerin daha fazla işbirlikçi davranış sergilemesine olanak sağlamıştır. Bu çalışmanın 
sonuçları; görev temelli konuşma etkinliklerinin hem kubaşık öğrenme ortamı yaratmada daha faydalı 
olabileceğini hem de gerçek hayattakine yakın dil kullanım fırsatları yaratmaya daha elverişli 
olduğunu göstermiştir.  

Year 2009, Volume: 5 Issue: 1, 33 - 52, 14.01.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

İsmail Erten

Meryem Altay

Publication Date January 14, 2013
Submission Date December 14, 2012
Published in Issue Year 2009 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Erten, İ., & Altay, M. (2013). İNGİLİZCE KONUŞMA SINIFLARINDA YÜRÜTÜLEN GÖREV TEMELLİ GRUP ÇALIŞMALARININ ÖGRENCİLERİN KUBAŞIK DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 5(1), 33-52.