Abstract
Bu çalışma, İngilizce konuşma sınıflarında kullanılan görev temelli ve konu temelli konuşma
etkinliklerinin öğrenci etkileşimi ve işbirliği üzerindeki etkilerini incelemektedir. Orta üstü İngilizce
dil yeterlilik seviyesine sahip aday İngilizce öğretmenleri (n=25) ile yarı deneysel bir çalışma
yapılmıştır. Farklı gruplarda görev temelli ya da konu temelli konuşma etkinlikleri yürütülmüş,
etkinlikler boyunca ses kaydı alınmıştır. Nitel veri analizi; görev temelli etkinliğin -gerçek hayattakine
benzer olarak- daha çok kısa söz hakkı almaya ve soru sormaya, bununla birlikte konu temelli
etkinliğin daha fazla uzun söz hakkı almaya ortam hazırladığını göstermiştir. Ayrıca görev temelli
etkinlik, öğrencilerin daha fazla işbirlikçi davranış sergilemesine olanak sağlamıştır. Bu çalışmanın
sonuçları; görev temelli konuşma etkinliklerinin hem kubaşık öğrenme ortamı yaratmada daha faydalı
olabileceğini hem de gerçek hayattakine yakın dil kullanım fırsatları yaratmaya daha elverişli
olduğunu göstermiştir.