Abstract
Bu araştırma, beden eğitimi ve spor yüksekokulu araştırma görevlilerinin iş tatmini ve öğretim üyeliğine ilişkin
tutumlarının (ÖÜİT) bazı değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılık gösterip göstermediğini belirlemek ve
aralarındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini; 96 araştırma
görevlisi oluşturmaktadır. İş tatmin düzeyleri “İş Tatmin Ölçeği” (Baş ve Ardıç, 2001), öğretim üyeliğine ilişkin
tutum düzeyleri ise “Araştırma Görevlilerinin Öğretim Üyeliğine İlişkin Tutum Ölçeği” (Semerci, 2004)
kullanılarak belirlenmiştir. Araştırma görevlilerinin cinsiyet değişkenine göre ÖÜİT puan ortalamaları, genel iş
tatmini ve iş tatmini alt boyutlarından iletişim boyutu hariç diğer alt boyut puan ortalamaları arasında anlamlı
düzeyde farklılaşma saptanmamıştır. Yaş değişkenine göre, araştırma görevlilerinin ÖÜİT puanları, genel iş
tatminleri ve iş tatmini alt boyutlarından işin niteliğinden tatmin, kurum imajından tatmin, iş güvencesi, akademik
ortamdan tatmin, yöneticiden (danışmandan) tatmin, iletişim ve çalışma arkadaşlarından tatmin puanları anlamlı
düzeyde farklılaşmamaktadır. Diğer taraftan ücretten tatmin puanlarında yaş gruplarına göre anlamlı düzeyde
farklılaşma saptanmıştır. Araştırma görevlilerinin hizmet süresi değişkenine göre iş tatmini, iş tatmini alt
boyutları ve ÖÜİT puan ortalamalarında anlamlı düzeyde farklılaşma bulunmamıştır. ÖÜİT'ları ile genel iş
tatmini, işin niteliğinden tatmin ve kurum imajından tatmin, arasında orta düzeyde pozitif yönlü; iletişim ve
çalışma arkadaşlarından tatmin alt boyutları arasında düşük düzeyde pozitif yönlü, anlamlı bir ilişki saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: araştırma görevlisi, öğretim üyesi, iş tatmini, tutum