Abstract
Bu araştırma ödev temelli dil öğretiminin sınıf içi uygulamalardaki değişkenliğin materyal tasarımı
kaynaklı sebeplerini daha yakından belirlemek için yürütülmüştür. Özel olarak tasarlanan ödev temelli
dersin gelişimine odaklanmış, örnek olay incelemesine dayalı bir projedir. Bir seri iletişimsel mikrodüzey ödev iki üniversite okutmanına verilmiştir. Bu okutmanlar, yabancı dil (İngilizce) sınıfı ortamında
bu mikro-düzey ödevleri işlemişlerdir. İngilizce dili öğretimi bağlamında bu iki okutmanla, ödevin temel
yapısına ilişkin tutumları hakkında bir ön görüşme yapılmıştır. Ayrıca, verilen ödev materyalini nasıl
kullanacaklarını belirten bir çalışma planı sunmaları da istenmiştir. Daha sonra 90 dakikalık ders
gözlemlenmiş ve alınan notlar ders sonrası görüşmelerden elde edilen verilerle birleştirilmiştir. Her
okutmanın işlediği dersin ayrıntılı raporları sunulmuş, ödev dizaynı ve ödevin işlenmesi arasındaki
değişkenliğe dayalı olarak daha geniş ölçekli çalışmaların yapılması gerekliliği vurgulanmıştır.