Abstract
“Güven insanı motive eden önemli bir güçtür”. Covey‟in bu ifadesi en temel insani değerlerden biri
olan “güven”in önemini ortaya koymaktadır. Güven duygusal bir beceriyi, bir kesintisizliği, insan
iliÄ¢kilerinin dinamik yönünü ifade etmektedir. Örgütsel anlamda güven ise belirli amaçlar
doğrultusunda bir araya gelen bireylerin motivasyon, iÄ¢ birliği, ortak bir vizyon etrafında kuvvetli
birliktelik, etkili iletiÄ¢im gibi önemli değiÄ¢kenler bağlamında düÄ¢ünülen sosyal bir ihtiyacı temsil
etmektedir. Örgütsel güven çeÄ¢itli değiÄ¢kenler bağlamında değerlendirilebilir. Bu çalıÄ¢mada teknik ve
endüstri meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin kurumlarına (okullarına) olan örgütsel güven
düzeyleri çeÄ¢itli boyutlar açısından değerlendirilmiÄ¢tir. Bu boyutlar; “çalıÄ¢anlara
duyarlılık”,“yöneticiye güven”,“iletiÄ¢im ortamı” ve “yeniliğe açıklık” Ä¢eklindedir. Bu araÄ¢tırmada,
“Okullarda Örgütsel Güven Ölçeği” kullanılmıÄ¢tır. Ankara ve Kırıkkale illeri içerisinde 161
öğretmene uygulanmıÄ¢tır. Elde edilen bulgular üzerinde yapılan analiz sonucunda, okulların örgütsel
güvenin boyutlarının alt boyut puan ortalamalarının anlamlı düzeyde farklılaÄ¢madığı bulunmuÄ¢tur.
Anahtar Sözcükler: Örgütsel güven, Mesleki ve Teknik Ortaöğretim, öğretmen, algı