Bu çalışma hem kızlar hem de erkekler olmak üzere öğrencilerin okuma, yazma ve konuşma becerileri üzerine öz değerlendirmelerinin zorunlu okuldaki farklı derslerde alınan notları öngörme şekline odaklanmaktadır. Çalışmayı destekleyici materyal, 2003 yılında İsveç zorunlu okulunun dokuzuncu sınıfındaki (15-16 yaşında) 6,788 öğrenciye uygulanan bir ankettir. Sonuçlar okuma, yazma ve konuşmadan oluşan üç okuryazarlık becerisinin notları kestirmede etkili olduğunu ancak değişik konularda ağırlığın biraz farklı olduğunu göstermektedir. İsveç dilinde notları öngören temel olarak yazma becerisinin öz değerlendirmesiyken, diğer teorik konularda baskın olan öğrencinin okuma becerisini kendi kendine değerlendirmesidir. Kızların ve erkeklerin okuma, yazma ve konuşma becerilerini nasıl değerlendirdikleri arasında anlamlı bir fark vardır. İyi bir sözel becerisi olduğunu düşünen erkekler İngilizce ve matematikte dezavantajlı durumdadırlar.
Anahtar Sözcükler: Öz değerlendirme, Okuryazarlık becerileri- okuma, yazma ve konuşma becerisi, cinsiyet.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 14, 2013 |
Submission Date | December 14, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 7 Issue: 2 |