Bu makale, öğretmenlerin ve öğrencilerin üstbilişsel farkındalık hakkındaki algılarını ölçmek için yapılan çalışmanın sonuçlarını sunmaktadır. Bu 20 orta dereceli okulda yapılan korelasyonel bir çalışmadır. 300 X. Sınıf öğrencisi ve 20 fen öğretmeni katılmıştır. Üstbilişsel farkındalık, üstbilişsel anketler kullanılarak ölçülmüştür.. Bazı özel öğretmen becerilerinin (bir metabilişsel bir yapıda) öğrenci üstbilişsel bilinci ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışma üstbilişin, çok karmaşık doğasını ortaya koymuştur. Ancak, açıktır ki düşünmeyi düşünme kendi çapında çok önemli bir beceridir ve onun gelişimi tüm öğrenme sürecinde çok önemli bir parçası olabilir. Bu çalışma, bazı anlayışlar, kurallar ve gelecekteki araştırmalar için uyarılar sunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 14, 2013 |
Submission Date | December 15, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 7 Issue: 2 |