"Interactive Word Walls", animated with the words classroom walls, is one of the commonly used applications at primary schools. It has been used to enrich vocabulary, increase the level of reading fluency and word recognition, and to improve writing skills as a teaching tool in language arts. In addition, there are studies about how word walls may be used in content area teaching such as mathematıcs, science education, and social studies. Although studies conducted in foreign literature increase interest about interactive word walls, it can be seen that there is a need for word walls and its teaching in Turkish literature. The aim of current study is to inform about how interactive word walls may be used in different dimensions of teaching, to present some activities at primary school level and to shed light on researchers and teachers with studies about word walls
Sınıf duvarlarının kelimelerle canlandırıldığı “Etkileşimli Kelime Duvarları” ilkokul düzeyinde yaygın kullanılan uygulamalardan biridir. Dil öğretimi derslerinde, kelime hazinesini zenginleştirme, okuma akıcılığı ve kelime tanıma düzeyini artırma, yazma becerilerini geliştirme amacıyla bir öğretim aracı olarak kullanılmaktadır. Yalnızca dil dersleri ve ilkokul düzeyinde kalmayıp üst kademelerde fen, matematik ve sosyal bilgiler gibi çeşitli derslerde kelime ve kavram öğretiminde de uygulanmaktadır. Yurt dışında yapılan çeşitli araştırmalar etkileşimli kelime duvarlarına ilginin giderek artığını göstermekle birlikte ülkemizde henüz bu konuda bir çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı etkileşimli kelime duvarlarının bir öğretim aracı olarak sınıfta nasıl ve hangi amaçlarla kullanılabileceği hakkında bilgi vermek, ilkokul düzeyinde uygulamaya yönelik etkinlikler sunmak ve yapılmış çeşitli çalışmalarla kelime duvarları hakkında araştırmacılara ve öğretmenlere ışık tutmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 28, 2015 |
Submission Date | April 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 11 Issue: 3 |