Children's books, which are one of the most basic resources of pre-school education, are among the educational tools that preschool teachers use most in classroom practices. Preschool teachers carry out many activities by using children’s books in their classroom. Children's books, which are also used in classroom practices, are selected considering many different features. In this study, it is tried to reveal the opinions of preschool teachers about children’s books. The study was carried out with the participation of 22 preschool teachers working in 6 preschool institutions in Canakkale city center in the 2019 fall semester. The research was supported as a case study and the research data were analyzed using the analysis technique. When the opinions of preschool teachers about children’s books are examined, it is stated that the effects of children's books on development areas and positive effects on children's creativity and language skills development. While teachers prefer children’s books, they stated that the external / formal, internal structure, and author / publisher features of the books are important. Preschool teachers stated that classroom activities with children's books contribute to children’s cognitive, social-emotional and language development; They state that it is important to choose a book that improves creativity and provides information.
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Makaleler |
Authors |
|
Dates |
Publication Date : December 31, 2020 |
Bibtex | @research article { eku822583,
journal = {Eğitimde Kuram ve Uygulama},
issn = {1304-9496},
address = {},
publisher = {Çanakkale Onsekiz Mart University},
year = {2020},
volume = {16},
pages = {251 - 264},
doi = {10.17244/eku.822583},
title = {Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi},
key = {cite},
author = {Uslu, Emine Merve}
} |
APA | Uslu, E . (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi . Eğitimde Kuram ve Uygulama , 16 (2) , 251-264 . DOI: 10.17244/eku.822583 |
MLA | Uslu, E . "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi" . Eğitimde Kuram ve Uygulama 16 (2020 ): 251-264 <https://dergipark.org.tr/en/pub/eku/issue/59223/822583> |
Chicago | Uslu, E . "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi". Eğitimde Kuram ve Uygulama 16 (2020 ): 251-264 |
RIS | TY - JOUR T1 - Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi AU - Emine Merve Uslu Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.17244/eku.822583 DO - 10.17244/eku.822583 T2 - Eğitimde Kuram ve Uygulama JF - Journal JO - JOR SP - 251 EP - 264 VL - 16 IS - 2 SN - 1304-9496- M3 - doi: 10.17244/eku.822583 UR - https://doi.org/10.17244/eku.822583 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Eğitimde Kuram ve Uygulama Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi %A Emine Merve Uslu %T Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi %D 2020 %J Eğitimde Kuram ve Uygulama %P 1304-9496- %V 16 %N 2 %R doi: 10.17244/eku.822583 %U 10.17244/eku.822583 |
ISNAD | Uslu, Emine Merve . "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi". Eğitimde Kuram ve Uygulama 16 / 2 (December 2020): 251-264 . https://doi.org/10.17244/eku.822583 |
AMA | Uslu E . Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Journal of Theory and Practice in Education. 2020; 16(2): 251-264. |
Vancouver | Uslu E . Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 2020; 16(2): 251-264. |
IEEE | E. Uslu , "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi", Eğitimde Kuram ve Uygulama, vol. 16, no. 2, pp. 251-264, Dec. 2021, doi:10.17244/eku.822583 |