The study aims to investigate the effect of wage school teaching on students’ attitudes toward math course. In study, one of qualitative descriptive design was employed. The sample consists of students studying at a middle school where wage school teaching practice has been carried out in Turgutlu town, Manisa province. Students greatly come from families who have socio-economically at medium and low level. 20 students participated in study in which students was chosen using purposive sampling method. 20 student of 10 of whom math teachers has been no alteration and the remaining 10 students of whom math tachers have been changed in different times. The data were obtained with interviews performed using semi-structured questions and audio-record. having not experienced the teacher alteration, all students satisfiy at this stuation. In case of math teachers have not changed, students stated that they get accustomed to the teacher, this stuation constributes to like math course; more express themselves, and feel more comfortable themselves. Students who have experienced the teacher alteration two time or more in math course stated that they were affected negatively in terms of liking math course. Also, Incase of alteration, they pointed out that they have a diffuculy in getting accustomed to different teaching styles changing from teacher to teacher, every teacher teaches well, and therefore, it reduces their interests in course. It has been reccommended that the best effective practice is to calcel the wage school teaching teaching in order to preserve their continuity in education. Permanant school teachers should be employed instead of wage school teachers.
Bu çalışma ücretli öğretmenlik uygulamasının öğrencilerin matematik dersine karşı tutumuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nitel yöntemin bir çeşidi olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma, Turgutlu’da bir devlet okulunda öğrenim gören 20 öğrenci ile tabakalı amaçsal örnekleme yoluyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 20 öğrencinin 10’ u matematik dersinde ortaokul öğrenimi süresince ücretli öğretmenlik uygulamasından dolayı öğretmen değişikliği yaşayan, diğer 10’ u ücretli öğretmenlik uygulaması ile karşılaşmamış ve matematik dersinde daha önce öğretmen değişikliği yaşamayan öğrencilerden seçilmiştir. Yarı yapılandırılmış bir formda görüşme soruları hazırlanmıştır. Hazırlanan sorular öğrencilere yöneltilmiştir. Görüşmelerden elde edilen bulgulara göre; matematik dersinde daha önce ücretli öğretmenlik uygulamasıyla herhangi bir öğretmen değişikliği yaşamamış öğrencilerin tamamının bu durumdan memnun olduğu belirlenmiştir. Bu gruptaki öğrencilerde öğretmene alışma, bu durumun dersi sevmeyi olumlu etkilemesi, derste daha rahat söz alabilme ve kendilerini rahat hissetme davranışları tespit edilmiştir. Daha önce matematik dersinde ücretli öğretmenlik uygulaması ile iki veya daha fazla matematik öğretmeni değişikliği yaşamış öğrencilerde, bu durumun öğrenciyi dersi sevmesi bakımından olumsuz etkilediği, değişiklik durumunda derse ve öğretmene, aynı zamanda öğretmenin anlatış biçimine alışmanın zorlaştığı, her öğretmenin dersi iyi anlatamaması sebebiyle derse karşı ilgi kaybı yaşanabileceği sonuçlarına varılmıştır. Elde edilen bulguları açıklamak için öğrencilere verilen kodlar ile birlikte, gerektiğinde ifadeler bire bir aktarılarak bulgular desteklenmiştir. Çalışmanın sonunda da öneri olarak, ücretli öğretmenlik uygulamasının kaldırılarak yerine kadrolu atama yapılmasının matematik dersine ait tutumu olumluya çevirecek ardından da başarıyı getirecek bir adım olabileceği getirilebilir. Bu durumun mümkün olmadığı şartlarda da, ücretli öğretmenler, nitelik açısından yeterliler arasından görevlendirilmeli, sürekliliği sağlamak açısından en az birer yıl sözleşme yapılmalıdır.
Journal Section | Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 28, 2017 |
Submission Date | May 8, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.