Research Article
BibTex RIS Cite

An Evaluation of the Relationship between Teaching Performances and Motivations of Academic Staff

Year 2018, Volume: 4 Issue: 3, 122 - 135, 20.12.2018

Abstract

The main aim of this
research is to determine the views of academicians regarding their teaching
performance and motivations and to examine the relationship between
academicians' teaching performance and their motivations. This research
consisted of 153 academicians working at the Faculty of Education, the Faculty
of Economics and Administrative Sciences and the Faculty of Medicine in the
academic year of 2016-2017, at The Giresun University. As the data collection
tool of this research, "The Relative of Motivation in Teaching Performance
of Academic Staff" scale 
developed by Almachi
(2015) was used. In the analysis of the data, percentage, frequency, arithmetic
mean and standard deviation of descriptive statistics were used; Mann Whitney U
Test was used for gender change in inferential statistics; Kruskal Wallis H
Test was used for the title, duration and faculty variables; the Mann Whitney U
Test was used again to determine which group had the most significant
difference; the Bivariate correlation analysis was used to determine the
relationship between academic performances and the motivation of academicians
and the evaluation was based on the Spearman's coefficient. According to the
research findings; the opinions of the academicians about motivation did not
differ significantly in terms of gender, title, duration of employment and
faculty variables (p>0.05). It was found that academicians' views on
teaching performance did not show any significant difference except for
"performance activities dimension" in terms of gender, title and
duration of duty. In terms of performance activities, there was a significant
difference only in terms of the faculty variable (p>0.05). There was a
significant positive correlation (52.5%) between academicians' motivations and
teaching performance.

References

  • Adair, J. (2016). Etkili motivasyon. (Çev. S. Uyan). İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılık. Akçakanat, T. ve Çarıkçı, İ. H. (2016). Sağlık kurumlarında performansa dayalı ödeme sistemi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(3), 865-892. Akgemci, T. ve Güleş, H.K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim MYO. (2. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi. Almachi, S. (2015). Akademisyenlerin öğretim performanslarını geliştirilmesinde motivasyonun rölü. Yüksek Lisans Tezi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kilis. Argon, T. (2010). Akademisyenlerin performans değerlendirme, motivasyon ve örgütsel adalet ile ilgili görüşlerine ilişkin nitel bir çalışma. International Online Journal of Educational Sciences, 2 (1), 133-180. Bilsel, M. A. (2013). Örgütsel adalet algısının banka çalışanlarının performans ve motivasyonlarına etkisi: Bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Çetin, S., Giderler, C. ve Güler, M. (2017). Lider yöneticilerin çalışanların motivasyonuna ve performansına etkisi: Kamu kuruluşunda bir çalışma. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19 (4), 36-49. Çolak Alsat, O. (2016). Çalışan motivasyonunu etkileyen faktörlerin iş tatminine etkisinin belirlenmesine yönelik bir uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Doğuç, E. (2017). Hastanelerde performans değerleme sisteminin çalışan motivasyonuna etkileri hakkında çalışan görüşleri (Çankaya ilçesi örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Erarslan, İ. (2015). Üniversitelerinin uluslararası görünürlüğü: Akademik performans ve universite marka değeri ilişkisi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1), 37-47. Esen, M. ve Esen, D. (2015). Öğretim üyelerinin performans değerlendirme sistemine yönelik tutumlarının araştırılması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5 (1), 56-67 George, J.M. & Jones, G.R. (2012). Understanding and managing organizational behavior. Sixth Edition, New Jersey: Perarson Education Inc. Gökgöz, H. ve Altuğ, N. (2014). Örgütsel stresin öğretim elemanlarının performansı üzerine etkisinin incelenmesine yönelik bir araştırma. Ege Akademik Bakış, 14 (4), 519-530. Gümüş, S. ve Sezgin, B. (2012), Motivasyonun örgütsel bağlılığa ve performansa etkisi, İstanbul: Hiperlink Yayınevi. Gümüştekin, G.E. ve Öztemiz, A.B. (2005). Örgütlerde stresin verimlilik ve performansla etkileşimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (1), 271-288. İsaeva, T. Chourikov, M. & Kotyarenko, Y. (2015). Efficiency of evalution of the university professors’ activity: comparison of the domestic and foreign methods [Эффективность оценивания деятельности преподавателей вузов: сравнение отечественных и зарубежных методик]. Naukovedenie e-Journal, 7(3), 1-20. Kalaycı, N. (2009). Yükseköğretim kurumlarında akademisyenlerin öğretim performansını değerlendirme sürecinde kullanılan yöntemler. Kuram Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 5(60), 625-656. Künarcı, Z. (2016). Sağlık çalışanlarının motivasyonunu etkileyen faktörlerin analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli. Mercanlıoğlu, Ç. (2012). Örgütlerde performans yönetimi ile işgörenlerin motivasyon arasındaki ilişki. Organizasyom ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 41-52. Onay, M. ve Ergüden, S. (2011). Örgütsel-yönetsel motivasyon faktörlerinin çalışanların performans ve verimliliğine etkilerini incelemeye yönelik ampirik bir çalışma: Manisa -Sosyal Güvenlik Kurumu. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 221-230). Selvarajan, T. T. & Cloninger, P. A. (2012). Can performance appraisals motivate employees to improve performance? A Mexican study. The International Journal of Human Resource Management, 23 (15), 3063-3084. Sonnentag, S., Volmer, J. & Spychala, A. (2008). Job performance. Handbook of organizational behavior (Ed. J. Barling&C.L. Cooper), 1 (23), 427-447.SAGE. Şat, A., Doğan, H. ve Amil, O. (2015). Akademisyenlerin psikolojik ihtiyaçları ve iş doyumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Kayseri örneği. Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 5(8), 112-132. Tracy, B. (2016), Motivasyon. (Çev. S. Bursa). İstanbul: Arıtan Yayınevi. Yıldız, S., Savcı, G. ve Kapu, H. (2014). Motive edici faktörlerin çalışanların iş performansına ve işten ayrılma niyetine etkisi. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 21(1), 233-249. Zeynel, E. ve Çarıkçı, İ.H. (2015). Mesleki motivasyonun, iş tatmini ve örgürsel bağlılık üzerine etkisi: akademisyenler üzerine görgül bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (3), 217-248.

Akademisyenlerin Öğretim Performansları ile Motivasyonları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi

Year 2018, Volume: 4 Issue: 3, 122 - 135, 20.12.2018

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı, akademisyenlerin öğretim performanslarına ve
motivasyonlarına ilişkin görüşlerini saptamak ve akademisyenlerin öğretim
performansları ile motivasyonları arasında ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın
evrenini, Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler
Fakültesi ve Tıp Fakültesinde görev yapmakta olan toplam 153 akademisyen
oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Almachi
 (2015) tarafından geliştirilen
“Akademisyenlerin Öğretim Performansında Motivasyonun Rölü” ölçeği
kullanılmıştır. Araştırmanın veri analizinde betimsel istatistiklere ilişkin
yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma; çıkarımsal
istatistiklerde cinsiyet değişkeni için Mann Whitney U Testi, unvan, görev
süresi ve fakülte değişkenleri için Kruskall Wallis H Testi, farkın anlamlı
olduğu durumlarda, farkın hangi gruplardan kaynaklandığını belirlemek için yine
Mann Whitney U Testi; akademisyenlerin öğretim performansları ile
motivasyonları arasında ilişki oranının saptanmasında Bivariate
korelasyon analizi kullanılmış, değerlendirmede Spearman katsayısı baz
alınmıştır.
Araştırma bulgularına göre; akademisyenlerin motivasyona ilişkin görüşlerinin
cinsiyet, unvan, görev süresi ve fakülte değişkenleri açısından anlamlı
farklılık göstermediği bulunmuştur (p>0.05). Akademisyenlerin öğretim
performanslarına ilişkin görüşleri cinsiyet, unvan, görev süresi değişkenleri
açısından “performans etkinlikleri boyutu” dışında anlamlı farklılık
göstermediği bulunmuştur. “Performans etkinlikleri boyutu”nda ise,  sadece fakülte değişkeni açısından anlamlı
farklılık bulunmuştur (p<0.05). Akademisyenlerin motivasyonları ve öğretim
performansları arasında
pozitif yönde (%52.5) ve doğrusal bir ilişki bulunmuştur.
 





References

  • Adair, J. (2016). Etkili motivasyon. (Çev. S. Uyan). İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılık. Akçakanat, T. ve Çarıkçı, İ. H. (2016). Sağlık kurumlarında performansa dayalı ödeme sistemi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(3), 865-892. Akgemci, T. ve Güleş, H.K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim MYO. (2. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi. Almachi, S. (2015). Akademisyenlerin öğretim performanslarını geliştirilmesinde motivasyonun rölü. Yüksek Lisans Tezi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kilis. Argon, T. (2010). Akademisyenlerin performans değerlendirme, motivasyon ve örgütsel adalet ile ilgili görüşlerine ilişkin nitel bir çalışma. International Online Journal of Educational Sciences, 2 (1), 133-180. Bilsel, M. A. (2013). Örgütsel adalet algısının banka çalışanlarının performans ve motivasyonlarına etkisi: Bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Çetin, S., Giderler, C. ve Güler, M. (2017). Lider yöneticilerin çalışanların motivasyonuna ve performansına etkisi: Kamu kuruluşunda bir çalışma. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19 (4), 36-49. Çolak Alsat, O. (2016). Çalışan motivasyonunu etkileyen faktörlerin iş tatminine etkisinin belirlenmesine yönelik bir uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Doğuç, E. (2017). Hastanelerde performans değerleme sisteminin çalışan motivasyonuna etkileri hakkında çalışan görüşleri (Çankaya ilçesi örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Erarslan, İ. (2015). Üniversitelerinin uluslararası görünürlüğü: Akademik performans ve universite marka değeri ilişkisi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1), 37-47. Esen, M. ve Esen, D. (2015). Öğretim üyelerinin performans değerlendirme sistemine yönelik tutumlarının araştırılması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5 (1), 56-67 George, J.M. & Jones, G.R. (2012). Understanding and managing organizational behavior. Sixth Edition, New Jersey: Perarson Education Inc. Gökgöz, H. ve Altuğ, N. (2014). Örgütsel stresin öğretim elemanlarının performansı üzerine etkisinin incelenmesine yönelik bir araştırma. Ege Akademik Bakış, 14 (4), 519-530. Gümüş, S. ve Sezgin, B. (2012), Motivasyonun örgütsel bağlılığa ve performansa etkisi, İstanbul: Hiperlink Yayınevi. Gümüştekin, G.E. ve Öztemiz, A.B. (2005). Örgütlerde stresin verimlilik ve performansla etkileşimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (1), 271-288. İsaeva, T. Chourikov, M. & Kotyarenko, Y. (2015). Efficiency of evalution of the university professors’ activity: comparison of the domestic and foreign methods [Эффективность оценивания деятельности преподавателей вузов: сравнение отечественных и зарубежных методик]. Naukovedenie e-Journal, 7(3), 1-20. Kalaycı, N. (2009). Yükseköğretim kurumlarında akademisyenlerin öğretim performansını değerlendirme sürecinde kullanılan yöntemler. Kuram Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 5(60), 625-656. Künarcı, Z. (2016). Sağlık çalışanlarının motivasyonunu etkileyen faktörlerin analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli. Mercanlıoğlu, Ç. (2012). Örgütlerde performans yönetimi ile işgörenlerin motivasyon arasındaki ilişki. Organizasyom ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 41-52. Onay, M. ve Ergüden, S. (2011). Örgütsel-yönetsel motivasyon faktörlerinin çalışanların performans ve verimliliğine etkilerini incelemeye yönelik ampirik bir çalışma: Manisa -Sosyal Güvenlik Kurumu. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 221-230). Selvarajan, T. T. & Cloninger, P. A. (2012). Can performance appraisals motivate employees to improve performance? A Mexican study. The International Journal of Human Resource Management, 23 (15), 3063-3084. Sonnentag, S., Volmer, J. & Spychala, A. (2008). Job performance. Handbook of organizational behavior (Ed. J. Barling&C.L. Cooper), 1 (23), 427-447.SAGE. Şat, A., Doğan, H. ve Amil, O. (2015). Akademisyenlerin psikolojik ihtiyaçları ve iş doyumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Kayseri örneği. Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 5(8), 112-132. Tracy, B. (2016), Motivasyon. (Çev. S. Bursa). İstanbul: Arıtan Yayınevi. Yıldız, S., Savcı, G. ve Kapu, H. (2014). Motive edici faktörlerin çalışanların iş performansına ve işten ayrılma niyetine etkisi. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 21(1), 233-249. Zeynel, E. ve Çarıkçı, İ.H. (2015). Mesleki motivasyonun, iş tatmini ve örgürsel bağlılık üzerine etkisi: akademisyenler üzerine görgül bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (3), 217-248.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Article
Authors

Oxana Manolova Yalçın 0000-0001-5215-2717

Hicran Kılıç 0000-0001-5751-9872

Publication Date December 20, 2018
Submission Date March 12, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Manolova Yalçın, O., & Kılıç, H. (2018). Akademisyenlerin Öğretim Performansları ile Motivasyonları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Journal of Education, Theory and Practical Research, 4(3), 122-135.