Teknoloji çağı olarak adlandırılan günümüzde teknolojik gelişmeler
sağlıktan eğitime, tasarımdan mühendisliğe kadar hayatımızın her alanına girmiş
ve günlük yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Teknolojik
gelişmelerin en fazla etkilediği alanlardan birisi de eğitim olmuştur.
Geleneksel eğitimin yerine teknolojik gelişmelerin kullanımıyla eğitimi
şekillendiren teknoloji tabanlı eğitim sistemleri yer almaya başlamıştır. Bu
çalışmanın amacı sınıf eğitimi ana bilim dalında öğrenim gören öğretmen
adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgi yeterliliklerinin cinsiyet,
üniversite, bilgisayar sahibi olma, günlük bilgisayar kullanım süresi ve sınıf
düzeyi değişkenleri açısından incelemektir. Nicel araştırma yöntemlerinden
betimsel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen çalışmada araştırmacı
tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi
Formu” ve Schmidt, Baran, Thompson, Mishra, Koehler ve Shin, (2009) tarafından
geliştirilen Kaya ve Dağ (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan beşli likert
tipte 46 maddeden oluşan “Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Teknolojik Pedagojik
İçerik Bilgisi Ölçeği” ile toplanan veriler SPSS 23 paket programında t-testi
ve tek yönlü ANOVA analizi uygulanarak yorumlanmıştır. Cumhuriyet Üniversitesi
ve Gaziosmanpaşa Üniversitesinde öğrenim gören 260 kız, 106 erkek toplam 366
sınıf eğitimi öğretmen adayı ile gerçekleştirilen çalışma, üniversite
değişkenine göre anlamlı bir farklılığın görülmemesine karşın cinsiyet,
bilgisayar sahibi olma, günlük bilgisayar kullanma süresi ve sınıf düzeyleri
değişkenlerine göre anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçları
ışığında şu öneriler verilebilir. Bu araştırma öğretmen adayları üzerinde
yapılmıştır. Buna benzer bir çalışma öğretmenler üzerinde de yapılabilir.
Ayrıca bu araştırma konusu nicel araştırma yöntemiyle yapılmasıyla birlikte
nitel(gözlem, durum çalışması, görüşme, doküman analizi vb.) çalışma ile farklı
öğretmen adayları ile tekrar gerçekleştirilebilir. Çalışma birbirine coğrafi ve
kültürel olarak yakın olan üniversitelerde gerçekleştirilmiştir. Bu konu
üzerinde Türkiye’nin farklı bölgelerindeki üniversitelerinde de
gerçekleştirilerek üniversite değişkenine göre anlamlı bir farklılık olup
olmadığı tekrar incelenebilir.
Nowadays (so called technology era)
technological developments have entered every area of our life from health to
education, from design to engineering and have become an indispensable part of
our daily life. Education has been one of the most affected areas by
technological developments. Traditional education has been replaced by
technology-based education systems that shape education through the use of
technological developments. The aim of this study is to examine the
technological pedagogical content knowledge competencies of the prospective
teachers of the classroom education in terms of gender, university, computer
ownership, daily computer usage period and class level variables. The study was
carried out using a descriptive survey model among quantitative research
methods. In this study the data collected by using the “Personal
Information Form” created by the researcher and the “Technological and
Pedagogical Content Information Scale for Classroom Teachers” consisting of 46
items in five-point likert type, developed by Schmidt, Baran, Thompson, Mishra, Koehler and
Shin (2009)
and adapted to Turkish by Kaya and Dağ (2013) was interpreted by using t-test
in SPSS 23 package program, and one-way ANOVA analysis. This study was carried
out with a total of 366 primary school teacher candidates (260 female, 106
male) studying at Cumhuriyet University and Gaziosmanpaşa University. There was
no significant difference according to the university variable, but significant
differences were found between the variables of gender, computer ownership,
daily computer usage time and class levels. The following suggestions can be
given in the light of the research results. This research was conducted on
teacher candidates. A similar study can be done on teachers. In addition, this
research was conducted with quantitative research method. The same research can
be repeated with different teacher candidates by using qualitative research
method (observation, case study, interview, document analysis, etc.). The study
was carried out in universities that were geographically and culturally close
to each other. This study can be done in universities located in different
regions of Turkey and re-examined in order to find any significant differences
according to the university variable.
Technological information Pedagogical information Content knowledge Knowledge of technological pedagogical content
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | August 5, 2019 |
Submission Date | October 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.